• Svar på tråden Glitter tråden...
  • Yllo

Iza - Jag förstår precis hur du känner dig. Jag går igenom samma sak varje jul. Jag lovade min mamma att vi skulle fira jul när hon kom hem från sjukhuset, men hon kom ju aldrig hem igen... hon dog den 5/1. Nu är det dock snart 9 år sedan hon dog, men sorgen är fortfarande kvar varje jul.. Försöker dock tänka på alla fina minnen jag har från tidigare jular med mamma... men visst är det tungt ibland.

Skönt att ni redde upp ert gräl Vicky! Tapeten var fin, inte riktigt min stil, men jag tror att den kommer att passa perfekt hos er

I morgon måste jag stå i köket hela dagen.. Ska baka en tårta och laga maten som vi ska äta i morgon kväll. Önskar nog att Bosse skulle kunna hjälpa mig, men det lär han knappast göra även om jag bad honom Sedan vi gifte oss så har han blivit så fruktansvärt lat när det gäller hushållsarbete *snyft* Det är en av de få saker vi grälar om.... Nåja, jag får rycka upp mig och fixa det på något sätt. Snart fyller Bosse år också. Jag har köpt en GPS åt honom i födelsedagspresent Ska bli spännande att se hans min när han öppnar paketet *ler förväntasfullt*

Nej, nu måste jag skicka iväg några mail och göra lite beställningar...

Ha det riktigt bra nu tjejer!!

Föresten Jess och Karin.. Har ni möjlighet att ta en fika någon gång nästa år och bara sitta och tjattra en stund? Skulle vara så kul att träffas igen

• Izunia

ahh jag vill ocksa fika och tjattra.... :( jaja när jag kommer upp!

Ylva du har rätt..jag tänker bara fina minnen och försöker tänka pa att allt är bättre för henne nu. Kan inte ens tänka mig hur tungt det är att förlora sin mamma. Har en kund vars pappa gick bort pa självaste julafton... trist.. Det är väl alltid jobbigt när folk gar bort pa högtider. Jag blev nästan arg pa min mormor när hon dog förra aret att hon valt en sadan dag att dö pa...(med glimten i ögat!) Det är typiskt henne att vilja bli firad och vilket bättre sätt än med champange, fyrverkerier och uppklädda människor! :)
    Jag ska skala för henne med champange iaf!

Vad trakigt att ni brakar om hushallsarbetet ylva. Det gör visserligen vi alltid..mest för att jag är megapedant och andi - inte! haha! Men visst är det frusterande. Jag önskar att han gjorde saker utan mitt tjat och han önskar att jag slutade tjata...finns bara en lösning! (enligt mig! ;))

• Ammo

Ibland skriver ingen på en dag och nu skriver alla:)

Har precis haft strömavbrott i 3 tim!!
    Det är ju då barn brukar bli till;) men eftersom vi redan klarat av den biten så satt vi och rullade tummarna och oroade oss föra att mat mm skulle bli förstört.

Du får helt enkelt orsaka strömabrott Vicky. Förstår att du är frustrerad när ni längtar så. Ät folsyra (tror jag det heter) och gå och få akupunktur, det råder många läkare till för att ev jhälpa till Min kompis fick 3 missfall och efter hon gått på akupunktur rätt ofta(vet inte hur det stavas?)så lyckades hon.
    Men jag lovar att du nu har en psykiskt spärr, alla som längtar så funkar det sällan för. Har bekanta som har äldre adoptivsyskon pga det och efter några år så vipps så släppte "spärren". Nu ska du ju inte tänka så långt men jag hade nog tänkt och oroat mig som dig, varför, varför inte.
    Har ni bara tillgång till huset sen så kommer du ha tusen andra saker att tänka på. Kram till dig!

Tapeten var supersnygg! Vi kommer ha en nästan exakt lika dan fast tvärt om i färgerna. Svart/mörk mörk grå med silvermedaljonger på en fondvägg i vardagsrummet. Den kommer förhoppningvis om någon vecka, den var slut på lagret.

Tänkte fota allt i hemmet när de sitter på plats..

Iza och er andra, tråkigt att höra om era närs som gått bort.Men det måste vara något speciellt med jul/nyårshelger, många dör då?!Min morfar dog på nyårsafton för många år sedan och min systers svärmor och en kompis mamma dog på julafton för några år sedan.Skumt.

Yllo, det vore jätteskoj om vi kunde ta en fika snart. Jag är ju ledig nästa vecka också, men jag antar att ni båda jobbar då? Om inte så kanske vi kan ta det efter jobbet eller runt lunchtid, du brukar väl sluta rätt tidigt Ylva?

Förstår att du blir sur på Bosse när han inte hjälper till, jag hade blivit vansinnig och kjedjat fast honom vid spisen!!!Du är ju ingen hushållerska. Kräv något tillbaka!!Om du gör det så ska han minsann göra något annat annars beställer du hämtmat till dig eller bara lagar åt dig. När det gäller barnet, visst det är synd men det är hans ansvar att det får mat. Lagar du inget till dem på några dagar så bode han fatta vinken.

Vi delar alltid på matlagningen, men tack vare att martin jobbat sååå mycket med huset så har jag sagt att de dagarna han gör det kan jag bidra med att fixa maten eftersom jag inte kunnat hjälpa till med annat. Men annars skulle jag inte ge honom en smula om han inte var delaktig.

Näven i bordet bara. Du är för snäll, vilket är en fantastisk egenskap, men ge dig inte i en sådan situation. styrkekram!

• Victory

Angående tapeten vet jag inte om det är just den jag vill ha, men det är den enda jag hittat som känns ok. Men jag letar fortfarande. Vore kul att se vilken ni har valt Jessica, vet du vad den heter?

• Victory

Jag bor förresten hos föräldrarna i helgen, ska fira nyår här, så jag sitter nog inte mer på nätet i år. Därför vill jag passa på och önska er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!

• Izunia

GOTT NYTT ÅR alla!!! Hoppas det bästa för 2007.
    Det känns faktiskt helt ok idag. Igar natt var jag jätteledsen men idag känns lungt.

Imrogon lär jag nog sova hela dan.. jag känner pa mig att jag lär dricka en del...

Kram pa er alla! Vi hörs nästa ar!!!!! ;) :D

• Ammo

Hej!

Gott nytt år på er alla! Galet, nu ska man skriva 2007, blir väl som vanligt att mans kriver fel i några veckor.

Hur var eran dag igår? Vad gjorde ni?

Vi var 10 st som samlades kl 15 hos ett av paren (min toastmadame). Killarna fick lyxen att slippa matlagningen så de roade sig med att gå och spela bowling till 17.30.
    Vi tjejer smällde ihop en 4:a rätters meny under tiden.
    Sen åt vi mat och drack gott. Själv fick jag då uppleva en nyktert nyår men cider och alkoholfri öl. Men det var som tur var en kille som också körde samt att ett par hade sin lilla son med sig så det var rätt lugt ändå.
    kl tolv var det så klart full aktivitetpå killarna som blev som barn med alla raketer vi köpt:)

SEn blev det lite singstar, men ena micken pajade så efter det kände både jag och Martin att nu kunde vi lika gärna åka hemåt. Så 02.30 la jag huvudet på kudden.

• Ammo

Vicky, vet faktiskt inte vad tapeten heter?!Vi betällde den via Martin kusin som jobbat i em målarbutik så vi pekade bara så beställde han.
    Men den var ju försenad så har vi tur så kommer den inom 1-2 veckor.

• Izunia

oj oj oj..ja da var man ju full igen... :) Vi hade en väldigt trevlig kväll, 8 pers, 3 som jag kände sen tidigare. Först var vi hemma hos en av vännerna och drack lite drinkar och champange. Sedan at vi 4 rättermiddag pa en restuarang och lagom till 24 var vi inne i stan. Därefter var vi pa en nattklubb och dansade och drack lite mer. Jag hamnade självklart i slagsmal med en kille som jag knäade mellan benen 3 ggr... ops!

jaja mitt nyarslöfte (sedan idag!) är att vara mindre aggresiv. :)

• BlueTopaz

Oj oj Iza, akta bara så att de inte börjar slå tillbaka!

Vi hade ju fest hos oss, 20pers, catering och bra musik. Vi höll på till 4, alla stanna i princip tills dess. Det blev jättelyckat! =)

MEN, nu är festfixar- Karin rätt så trött så det blir nog inga fester på ett bra tag.

Jag ska nog säkert hitta ngn tid att kunna fika! Dock måste jag hämta Leo på dagis 16.30 på dagarna och det går inte att ha med honom längre, han är på tok för vild.
    Skulle vi kunna ses hemma hos oss isf, så är det lättare för mig att slappna av? ;) Dock jäkligt jobbigt för dig Ylva iom att det är fel sida av stan..

Vicky, tapeten var skitsnygg!!! Skulle jättegärna ha den hos oss! Dock är tomas inte riktigt lika förtjust i medaljonger.. =(
    Jag tror oxå att det mkt handlar om en låsning för att man vill så gärna. Så är det ju med allt i livet där fysiken är inblandad tycker jag iaf! Kanske hjälper det att gå och prata med en familjeterapeut då och då?

GOTT NYTT ÅR!!!!

Svar på tråden Glitter tråden...