• Brud270107

Ngn intresserad av träff i Uppsala?

Hej alla Uppsalabrudar!

Suttit här sedan jag började planera vårt bröllop o insett att det vore skoj att träffa likasinade blivande brudar i U-a, för att prata om bröllopsplanering o annat smått o gott som kan dyka upp :)

Men innan en träff bestäms kanske det kan vara kul med lite presentation o höra hur långt ni andra brudar kommit i er planering :D

Vem är jag då: Jag är en 25-årig tjej som varit tillsammans med min m2b i ca 1 år o 9 mån, varit förlovad i ca 9 mån o planerar att gifta oss, som ni kanske gissat, 27/1-07 :)

För att inte bli alltför långrandig avslutar jag det här inlägget NU ;)

• Svar på tråden Ngn intresserad av träff i Uppsala?
  • Brud270107

Tambanita du har lyckat impa mig med att ha alla rätt ;)

Igår var jag ner på stan och hittade världen vackraste skor som passar perfekt till min bröllopsklänning i en affär där jag minst anade att jag någonsin skulle finna något. Motvilligt gick jag in där med min mamma, efter att hon och min bliviande tärna tvingade mig. Där gick vi runt och fnissade tills min tärna pekade ut skorna och det vart kärlek vid första ögonkastet :D Affärens namn..."Kom in"...där fann jag även en väldigt fin cape som jag oxå köpte :) Så jag gick lycklig därifrån :) -2 grejer att leta efter och fixa.

Hur går det med er planering tjejer...framåt hoppas jag! :D

• tambanita

Brud270107 - Vad ROLIGT att du hittat grejer! Du har fått mig att vilja göra ett nytt besök på "Kom in" - även jag kan behöva både fnissa och hitta! :)

Imorgon ska jag till Sthlm och leta underkläder. Dessutom (förhoppningsvis) träffa skräddaren som ska sy in klänningen. Käns spännande.

Vi hade festens värdpar här över helgen, och det var jätte mysigt! Fantastiska människor med tankar som passar oss perfekt! Det blir ju lite speciellt då vi inte har traditionell sitning, men vi ser fram emot att se hur det funkar. Mycket mingel-hjälp, underhållning och småknep som käns helgjutna! Tänk, bara tre månader kvar!!

OCH det har nog fixat sig med vår lokal. De frågade ju om vi kunde ha festen på fredagen istället... men det verkar som att de kan omboka det andra paret så vi får den rätta lördagen.

Yes!
    Känner ni er stressade?

• tambanita

Andie - Du är välkommen på nästa träff! :)
    När springer du upp för altargången?

• Brud270107

Har gått och blivit dunderfökyld, typiskt att man blir det på semestern. Jag som planerat åka till Sthlm för att leta efter både det ena och det andra, men nu har jag inte orkat:(

Tambanita: Fann du några underkläder? Skönt att det fixade sig med lokalen.

Har fått ett helt oväntat problem. Sitter med hinderprövningpapperna då jag inser att jag inte vet vad jag vill heta i efternamn. Vet inte om jag vill ha mitt efternamn som mellannamn och min m2b efternamn som efternamn, eller bara ta hans efternamn helt rakt av....fick sån beslutångest.
    Vet ni hur ni ska göra med era efternamn?

• Andie

tambanita
    den 6 oktober 2007 är det planerat till att vi ska gå upp för altargången.
    Och hur dags är det planerat för din egen del?

• tambanita

Brud270107 - Ja visst kommer förkylningar alltid smygande när man som minst önskar dem!! Krya på dig!!

Undekläder är köpt - men jag får se om jag behåller dem. Regäla, men inte så vackra. Dyra.

Vi har samma problem med efternamnet. Står i valet å kvalet: att behålla hans eller skapa ett nytt som är en blandning mellans bådas nuvarande namn. Jätte svårt! Vill absolut heta samma - men frågan är vad!?
    Har ni bestämt er?

Och jag har haft klännngsstrul. Besviken. Men det får funka...

Ang. skorna. Finns det ngt smidigt sätt att kunna testa dem på. De låter bra, men vågar ju inte säga ngt utan att testa.

• tambanita

Andie - 13 januari. Tre stackars månader kvar...
    Å, oktoberbröllop kommer bli dunder!

• tambanita

vinterbrud82 - hur går det för dig?

• Brud270107

Det var ett tag sedan jag var in på BT nu, har varit förlkyld och sängliggande samt lat....inte orkat sätta på datorn ;)

Var igår till Sthlm och träffade våran präst. Min m2b sa efter samtalet med honom att det kändes som kurs, han kallade "Att gifta sig - 5p" :) Detta eftersom prästen har sagt att vi måste köpa eller låna 2 böcker som vi ska läsa inför vårt nästa möte och att vi ska ha ett förslag till vigselprogrammet...så det är en del, men vi har en hel månad till nästa träff på oss som tur är :D

Skickade in papprena vad gäller eftenamnet, gjorde det lätt för mig och tar hans efternamn. Tambanita har du bestämt dig vad gäller efternamnet?

Tambanita: Ang skorna du frågade, säg bara till så kan vi träffas på stan eller hemma hos mig så du kan testa skorna innan du bestämmer något :)

Som vanligt så vart det här ett väldigt långt inlägg och därför avslutar jag det nu :)

• vinterbrud82

hejsan! nu var det JÄTTE länge sen jag var här, men jag planerar för fullt! Har hittat skor nu och min klänning är nästan klar. Den kommer nog att bli jätte fin. I fredags postade jag våra inbjudnngs kort som vi beställde på spira. De blev också jätte fina. Nu känns det ialla fall som att man kommit igång lite.

jag funderar på psalmer, vilka ska ni ta tjejer? har ni bestämt in och utgångs marcher?

Tambanita: läste att du haft "klänningsstrul" har det löst sig? Vad hände?

Svar på tråden Ngn intresserad av träff i Uppsala?