• alexaa

Hur stora bröst ska jag göra?

Hej alla

Vore glad om någon kan hjälpa mig lite=) Är så att jag snart ska förstora mina små bröst=) Jag har just nu en liten A-kupa och min läkare rekomenderar 270 cc... är detta lagom?? Finns det någon som lagt in lika mycket?? Vad kan jag förvänta mig?? Vilken kupa få jag efter op? Jag är 165cm lång och vger 56 kg...

Tack för hjälpen alla=)

• Svar på tråden Hur stora bröst ska jag göra?
  • Lena+Mattias=sant

Tycker oxå att B-C låter som en lagom storlek om du vill se naturlig ut.

cc=cubiccentimeter=kubikcentimeter=ml

• busgumman

alexaa

Opererade mig i uppsala på läkarhuset

• famousfairy

hej ville bara säga att jag kollade mått på mina implantat också.. och det visade sig att de skulle bli ( mina bröst alltså) knappt samma storlek som de små kinesika skåler i vilket (n?) de serverar ris!! Det var när jag körde kokt ris sen tog jag 250g okokt i plast påsar i sport bh ca en månad.. det blev bra!! hejdå

• famousfairy

oops, det var inte 280 det var 245.. förlåt!

• Johnna

Hur går en operation till egentligen? Alltså inte hur de lägger snitt o så, belv ni sövda? "min" läkare sa att de inte söver ner en helt utan man får såpass mycket smärtstillande och sånt att man fortf är "med" hela tiden och kan säga till om det gör ont. Det skrämmer livet ur mig! Vet att man kan välja att få narkos men efteråt är man piggare utan.. Nån?!

• famousfairy

johanna,
    kör samma fråga på tråd 6. Jag har nyligen läste om en "bröst op på lunchen" i england.
    man är groggy med mycket bedövning i brösten, och snittet görs med laser. inte så vanligt här.. ännu.. tror jag. Jag skulle ringa runt och fråga om jag var dig. det är en relativt stor op, två egentligen.. narkos eller inte, läkningstiden är nog det samma, Men välkommen till gänget! vi ha det bra på tråd 6!

• piaf

hjälp mig, jag kan inte bestämma mig för storleken! jag ska operera mig om en vecka, men har så fruktansvärt svårt att bestämma storleken. Ska lägga silikonprotes bakom bröstmuskeln. Är 170 cm 63 kg, har idag 70A, vill ha c kupa.
    är lite inne på 320 ml, är det för stort, är det någon som vet, sköterskan säger att ca 30 ml försvinner då man lägger den bakom så man ska ta till lite extra.
    snälla jag vill ha många bra svar tack

• pickolina

Om du tar 320 så lär du hamna på en C/D-kupa.... Om det är lagom, för litet eller för stort kan ju bara du själv avgöra.

Jag la in 270 (framför) och fick en ökning på 2 strl och det är det vanligaste, att man ökar 2-3 strl om man väljer ca 250-350... Eftersom alla är olika finns ju inga garantier för exakt hur resultatet kommer bli.

Har du gjort ristestet så borde du veta ganska så ungefär hur mycket 320 skulle bli på dig.

• lyckligastebruden

Ni som funderar på att operera brösten, har ni tänkt på riskerna? Jag menar, kolla på t.ex. qvinna.info under rekonstruktioner, och läs hur många som måste rekonstruera sina bröst eftersom de inte är nöjda med tidigare ingrepp... vissa såg ju rent ut sagt hemska ut! Ok, då tänker ni att man rekonstruerar dem en gång, men om det inte heller blir lyckat, vad gör man då? Opererar om och om igen? *ryser*

• Swing

Naturligtvis övervägde jag riskerna noga först och såg till att vara ordentligt påläst. Att jag dessutom är något medicinskt kunnig och ytterst petig med allt gjorde att det var ett noga övervägt beslut.

Svar på tråden Hur stora bröst ska jag göra?