• alexaa

Hur stora bröst ska jag göra?

Hej alla

Vore glad om någon kan hjälpa mig lite=) Är så att jag snart ska förstora mina små bröst=) Jag har just nu en liten A-kupa och min läkare rekomenderar 270 cc... är detta lagom?? Finns det någon som lagt in lika mycket?? Vad kan jag förvänta mig?? Vilken kupa få jag efter op? Jag är 165cm lång och vger 56 kg...

Tack för hjälpen alla=)

• Svar på tråden Hur stora bröst ska jag göra?
  • alexaa

swing: Jag har oxkså hört det. OM det stämmer tycker jaga tt 270 är för litet... och vill isåfall ta 290..men hur ska ja veta det så här i förväg=)hahah

• Jennifer L

Hej,
    Hur mkt du ska ha beror även på HUR implantaten ska läggas..är det bakom muskeln så kommer muskeln att "trycka" tillbaka lite och är det framför så är det inget sk tryck och då kan samma implantat se större ut.
    Jag är 172, 56 kg och hade a-kupa och la i 300 och det var lagom c.
    Och ska du ha silikon så är det "mjukare "än koksalt som har hårdare yta än silikon som är mer följsamt.
    Hmm..hängde du med?

• alexaa

jennifer L:

Jag ska ha såkallad "gelehallon" bakom muskeln. Har också hört att en del v implantatet trycks tillbaka men vissa säger att det inte är så... hmm.. inte lätt det här=)Hur valde du storlek?? Jag har gjort det såkallade ristestet och tycker då att 270cc e lagom. Hur bra stämmer detta med verkligeheten efter operatoionen?

• famousfairy

hej ar utomlands. Jag la in 280 anatomisk. 160cm ca 47k (da!4m sen!) ar nojd, lite lite storre an jag trodde men hellere det an for sma! grattis! hej!

• famousfairy

ps gick fran knappt A till c!snyggt alla saga att det klar mig......

• alexaa

famousfairy: tack så mycket=) tror jag har bestämt mig för 270cc... vill ju inte ha allt för stora!!

• Jennifer L

Hej alexaa,
    Det var kirurgen som valde storleken när jag sa attjag efter amning inte har bröst kvar(han såg ju det själv vid konsultationen) och så sa jag oxå att jag är en arbetande mamma med enstaka tjejmiddagar , så inga "åå--titta-på-mej -på-krogen-bröst"vill jag ha, så då blev det c-kupa.
    Och gelehallon-implantaten blir jätte fina, och du..du kommer bli nöjd, har du A nu så lovar jag att du kommer bli nöjd vare sej det är B eller C, och ta du 270cc (vad nu cc står för, vet jag inte, min tid sa vi ml).
    Och nu har jag haft mina (silikon med matt yta)i 6 år, har just slutat amma min andra bebis och är SÅ nöjd, jag var rädd att dom skulle bli fula, hänga konstigt etc men nej då, nu ser dom t o m naturligare ut för att dom har blivit mjukare och när jag hade trekantsbikini (för fösta gången) så "hängde " dom supernajst annars hade jag bara bandå bikini (som går tvärs över) innan det.
    Lycka till

• pickolina

Jennifer L

På min tid??? Hihi, nej det var nog din kirurg som sa ml... Jag la nämligen in 270cc år 2000, dvs över 6år sedan... :D

Helt oviktigt men... Jag har tråkigt just nu.... *skratt*

• busgumman

Hej!

Jag la in 265 cc och fick en B/C kupa. Använder mest C.
    Hade då innan typ en AA kupa. La bakom bröstmuskeln.

• alexaa

busgumman: okcj, men då kanske ja får en c på 290...har en A nu... hoppas=) Var opererade du dig?

Svar på tråden Hur stora bröst ska jag göra?