• alexaa

Hur stora bröst ska jag göra?

Hej alla

Vore glad om någon kan hjälpa mig lite=) Är så att jag snart ska förstora mina små bröst=) Jag har just nu en liten A-kupa och min läkare rekomenderar 270 cc... är detta lagom?? Finns det någon som lagt in lika mycket?? Vad kan jag förvänta mig?? Vilken kupa få jag efter op? Jag är 165cm lång och vger 56 kg...

Tack för hjälpen alla=)

• Svar på tråden Hur stora bröst ska jag göra?
  • jocelyn

Utan att ha opererat nåt själv så säger jag; de snyggaste brösten får de som har pyttesmå bröst och nöjer sig med en ganska normal-liten byst. T.ex. från A till B-kupa. På före och efter-bilderna så ser de snyggast ut i mina ögon. Till din längd och vikt är B alt en liten C det mest estetiska. Men det är ju vad jag tycker!

• pickolina

Jag instämmer...

270cc ger i genomsnitt en ökning på två kupstorlekar...give and take...eftersom det är olika från person till person...

Jag var 164cm och vägde 52kg och la in exakt 270cc och gick då från C till DD.

Om du läser i brösförstoringstråden så är det många som lagt in mindre än 200cc och sedan finns det de som lägger in närmare 500cc, så det där är ju så individuellt... Jag tycker att 270cc är i största laget men det är ju min personliga smak och du kanske skulle tycka tvärtom.... Kika in på bröstförstoringstråden och fråga där...och på mylava.net tror jag det är...ett forum enbart för sådana som vill op/ska op/har op sig... :)

• M.B.

Håller med Jocelyn,
    B eller liten C är väl rätt lagom till dina propotioner. Väljer du att göra större än så är risken att det inte ser så snyggt ut.. och allt för stora opererade bröst ser ofta just opererade ut. Vill man alltså ha en lite mer diskret bröstförstoring, så går man inte in för att få DDDD

• pickolina

Om du lägger in 270cc så lär du hamna på en C eller D skulle jag personligen tippa på... Men det kan man aldrig veta. Har du gjort ristestet, så du kan se ungefär hur stort 270cc skulle bli på just dig??? Annars tycker jag att du ska göra det!

• alexaa

jag har gjort ristestet och känner mig nöjd med 270cc. Såg dock på någon hemsida att man ska räkna bort ca 50cc för att dessa "försvinner" under musklen. Kan detta stämma?? Vill inte att dom ska bli mindre än dom är när jag testar med ris=) et n¨gon hur exakt ristestet eg är??

• aircondition

Jag tror det blir finfint! Jag har ungefär samma "mått" som du. Jag la in 280, det blev jätte bra.

• alexaa

va bra!! kan man vara så framfusig at tman frågar om du har några före och efterbilder?? ja blir inte klok på hur mkt ja ska lägga in och alla bilder ser ju olika ut. På qvinna.info finns ganska många bra men ingen med mina mått exakt!!

• aircondition

alexaa:
    Nej, jag har inga bilder. Prova med rispåsar. Det gjorde jag, och då får man i a f en uppfattning om hur det kommer att se ut. Jag var som du tidigare, minus AAkupa , så det ser ju vääääldigt stort ut. Men gå runt med det "till vardags", så vänjer du dig snabbt. Och ser också om det är nå´t sånt du tänkt. Har läkaren rekomenderat 270, så är det säkert det som blir allra bäst. Utifrån din kroppsbyggnad och så.
    Lycka till!

• alexaa

aircondition: Tack för hjälpen..nu känner ja iaf mig lite säkrare=) Det är ju ett stort beslut och vill inte komma därifrån 38000 kr fattigare och besviken

• Swing

alexaa: En del läkare säger att ca 50 försvinner under muskeln. Andra ställer sig helt frågande och säger 'Hur skulle någonting kunna försvinna....??' Ingen aning om vad som är rätt. Det finns tusen olika åsikter om allt kring dessa operationer. Vilket inte gör det lättare för oss kvinnor.

Svar på tråden Hur stora bröst ska jag göra?