Hur friade han/du?
Nyfiken! hur friade han eller du!? var det romantiskt eller bara en fråga sådär "i luften"?
Nyfiken! hur friade han eller du!? var det romantiskt eller bara en fråga sådär "i luften"?
Som jag hörde på en film en gång...
"När ska ni gifta(förlova) er?"
"Vi har inte diskuterat det än"
"Det är inget att diskutera, bara att fråga!"
PRECIS. Självklart ska båda vara med på det, men man tar ju för 17 bort all romantik och magik om man diskuterar detta delikata ämne. När killen fattar vinken och tar initiativ, får han väl fråga för att se om det är ömsesidigt :) det tycker jag. Det är en tradition jag inte gärna släpper taget om ;) tjoho!
Kickit, håller med fullständigt!!
Min man bad mig möta honom en fredag efter jobbet.
Han hade bokat en weekend i Paris för oss.
Mysig resa med fin champange och fin choklad. Bra hotell i Paris.
Strosade runt där och hade det supermysigt och romantiskt i två dagar och åt på fantastiska resturanger.
Han friade mycket vackert och romantiskt. Orden han sa kommer jag aldrig glömma.
Vi stod i köket och diskade efter middagen (min svärfar satt i vardagsrummet och slappade) och jag ställde mig lite gömd bakom kylen (den är utåt mot köket) tittade på min sambo och frågade om han ville gifta sig med mig! Jag var dock så himla nervös så det blev mest ett mumlande pip så han hörde inte vad jag sa och sen började jag stortjuta. Grät och hulkade fram att jag minsann undrade "vill du gifta dig med mig"? Min sambo log brett, la händerna på mina axlar och tittade mig i ögonen och svarade "självklart"!
Så det blev inget frieri med blommor, champagne och knäfall men min sambo sa senare att det är det mest romantiska han kunde tänka sig eftersom det kom absolut direkt och helt spontant från hjärtat. Och ja, jag får väl tro honom. =)
Hehe, Bruden Tina, du är la för rolig :) *ler*
Jag köpte 3 LÅNGA rosor, sedan när min sambo kom hem så frågade jag honom om han ville förlova sig med mig. Och det ville han!
Det var i oktober-05 jag frågade, men vi har datumet 14/2-06, alla hjärtans dag.
Vi har titanringar och jag har en liten diamant i min!
Min blivande överraskade mig med ett natt på hotel...i svit! Först gick han ner på knä..och sa några underbart vackra ord om mig & oss, och frågade sedan om jag ville gifta mig med honom. Och jag sa JAAA! =)
Sen åt vi middag och badade skumbad....
Här har ni min darlings frieri :)
www.brollopstorget.se/Forum-1-5/m1817153.html
Vi hade planerat det, men det var superromantiskt ändå och ett minne för livet. På en strand i Italien, tidigt en morgon så friade han och vi bytte ringar. Går fortfarande på små rosa moln
Det var strax efter jul och jag hälsade på min m2b (bodde på olika kontinenter då). När vi kom hem från flygplatsen skulle vi byta julklappar.
Själv fick jag bara ett kuvert vilket jag tyckte var väldigt konstigt. Trodde att det var ett presentkort hos min favoritaffär. Lite tråkigt men helt ok. Men oj vad fel jag hade!
Han hade skrivit många fina ord på ett kort som avslutades med "så jag har någonting jag vill fråga dig om...". När jag tittade upp stod han på knä framför mig med den vackraste ring jag sett och frågade om jag ville bli hans fru.
Jag var så chockad att jag bara stod och gapade men skrek till slut "JAAAAAA!". Då berättade han att han hade frågat mina föräldrar om min hand och varit och kollat på diamanter i två månader. Och jag hade inte fattat nånting!!!
Efter champagne och jordgubbar väntade en helt fantastisk middag på en romantisk fransk restaurang. Men jag satt bara och tittade på min m2b under hela middagen och har knappt nåt minne av middagen. Efter några timmar kom lyckotårarna...
Nu bor vi tillsammans och gifter oss i oktober!
Det var en fredag. Min mamma o jag hade storstädat hemma hos oss.... (faktiskt för att vi båda för en gång skull va lediga och för att vi inte hade nåt annat för oss ;))
Han kom hem, duschade... tog på sig lite lukta gott. Jag va på övervåningen, såg ut som sju svåra år efter en hel dags städande!
Han ropade ner mig till undervåningen och sa sätt dig!
Jag blev vett skrämd... "men herregud, vad är det" utbrister jag. Han lägger ansiktet i händerna....
Då var jag helt säker att nu var det över. Han har träffat en annan o.s.v. Så såg jag att han nästan grät.... I mitt huvud snurrade ju bara alla tankar som, hur gör vi nu, barnen, flytta ut...
"Jag vet inte hur jag ska säga det här, jag har varti på väg såå många gånger men inte klarat av det." Fortfarande med ansiktet i händerna.
Mina tankar fortsätter snurra i 180... va nästan på väg o bli förbannad o kasta ut han direkt! "Men säg vad det är... ut med det" utbrister jag!
Då ställer han sig på knäna nedanför mig, drar en harang om nåt att han älskar mig och att han älskat mig sen första gången han såg mig. Bla bla bla ;)
Eftersom jag va så totalt borta hann jag fundera.... "Vilket jäkla sjukt sätt o göra slut på!!!!"
Sen rotade han i fickan, och tog fram den söta lilla asken med väääärldens vackraste ringar!
Vill du gifta Dig med mig?
Jag grät flooooder..... från att va så förtvivlad till att bli så förtvivlat glad... det var en kick!!
Vi gifter oss nu på lördag, hihi!
Förlåt...det blev långt! :)
Jag tänkte att ska jag vänta på att han ska fria så får jag nog vänta ett tag, så jag tog saken i egna händer.
Åkte hem från jobbet tidigt en fredag, köpte vin, mat och rosor och började härja i köket. Hela tiden var jag nervös för att han skulle komma hem för tidigt, för jag ville inte sabba överraskningsmomentet
Jag stressade på en massa, fixade 3 rätters med hans favoriträtt som huvudrätt. Tog fram linneduken, ställde rosorna på boken. Jag hade gjort 2 ringar av mässingstråd som jag la i en ask vid hans plats. Sen väntade jag. Och väntade. Och väntade. Köttet var klart att sätta in i ugnen medans han åt förrätt. Och jag väntade. Sen ringde jag, men hans telefon var avstängd. På kontoret var det ingen som svarade. Så jag satte mig och tittade på vänner. Och väntade. Ringde igen, hans kontorskamrat svarade och sa att han var på möte, men han skulle be honom ringa. Till slut ringde han. "Hej, jag blev lite sen, har vi någon mat hemma eller ska jag handla på vägen hem?". Kom hem bara, jag fixar något sa jag.
Han var lite överraskad när han kom hem, men sa jag och resten av kvällen blev lyckad
Jag friade till min sambo på vår 3:e förlovningsdag. Vi gick på bio och hade barnvakt för första gången åt vår 2 månaders lilla tjej. Jag hade skrivit en lapp hemma, som jag tänkte smuggla ner i popcornen. Jag sa på väg ner till stan, "Vi kan väl köpa popcorn idag?" "NJa, jag är inte så sugen" säger han då...Hmm... "Jo, men det MÅSTE man ha på bio" fick jag kontra. Jag sa till honom att han kunde gå på toa först, så skulle jag ställa mig i kö. Men kön var så lång, att jag han inte ens fram innan han var tillbaka. Som tur var låg salongen en trappa ner, så jag gick bakom honom och började försöka pilla ner lappen lite diskret. När vi satt oss, så tog han en näve. "Här ligger en lapp" "Vad konstigt" sa jag. Han är ju väldigt nyfiken av sig, så han kunde ju inte slänga bort lappen utan att läsa på den först (som tur var). När han läst den var han nästan tårögd och svarade "så klart jag vill..."
Så den 30 juni 2007 skall vi gifta oss!
Vilken gullig popcorn historia...hihi!
Här kommer min berättelse kring hur jag tog saken i egna händer och friade till min sambo.
Vi åt en god middag och satt och pratade och sen sade jag till honom att jag ville ge honom en speciell påskpresent. Jag gav honom ett påskägg och när han öppnade det låg det godishjärtan i samt en lapp. Han vecklade ut lappen och började läsa. Jag hade skrivit hur mycket jag älskar honom och den biten. Längst ner så skrev jag att jag vet att jag ställer höga krav på honom när det gäller den romantiska biten och att jag vet att det pressar honom men att det är viktigt för mig. Sen skrev jag att jag önskar att han ville ge mig äran att inte längre bara vara hans trolovade (vi är redan förlovade och bestämde redan då att vi skulle gifta oss någon gång men det var verkligen på lösa grunder)utan att få bli hans fru och då lämpligen den 8/9 2007 på vår 7-års dag.
När han läst blev han lite tårögd och uttryckte att han kände sig generad över alla vackra ord samt över att han borde vara den som friar och inte jag. Jag förklarade att jag gjorde det för att jag vet att han har mycket annat att tänka på och att han inte är romantisk på det sättet varför jag tycker att det är lika mycket mitt ansvar att fria och inte gå omkring och sura och vänta på att han ska göra de. Han log mot mig och kramade om mig. Jag frågade om det betydde att han svarade ja och han sade, det är klart att jag säger ja. Han sade också att han skulle spara lappen och lägga den i vår krypgrund på huset som vi håller på att bygga så att nästa generation som bygger om huset hittar det. Det tyckte jag var jättegulligt tänkt.
Rockbröllop! Vilken dramatik! Förstår att du hann fundera en hel del!
Min blivande frågade helt sonika "Vill du gifta dig med mig?" när vi satt på en strandkrog en kväll på semestern! Jag sa självklart "JA!" och sen skålade vi i våra plastglas med öl!
Rätt oromantiskt med andra ord men ändå helt perfekt!
Och här finns min älsklings frieri
www.brollopstorget.se/Forum-1-5/m1827225.html
Han friade den 28 Juli...
Så här gick det till...vi hade en fullpackad v 70, så full en bil kan vara, takboxen var full, det fick inte plats med ens en knappnål. Vi var på väg - till Sverige. Äntligen skulle jag få flytta hem till gamla kära sverige. Jag hade längtat så. Vi tog in på ett B&B, inte så långt ifrån där färjan skulle gå ifrån morgonen efter. Eftersom vi hade vår kära vovve med oss så skulle vi ta med henne ut på en promenad. Vi hittade en stor lägda (dvs ett stort fält, ett råg-fält tror jag att det var) som vi gick runt. Det var i solnedgången, och så, när vi kommit ungefär halvvägs runt lägdan, så gick han ner på ett knä och FRIADE!!!
Såå romantiskt! Jag bara grät och grät, lyckotrårar alltså :) Jag fick en jättefin förlovningsring, som han hade jobbat hårt på att hitta och få till.
Jag sov gott den natten, sen hoppade vi på färjan dagen efter och nu har vi bott i sverige i nästan 4 veckor. Nästa sommar, i Juli, gifter vi oss :)
Tror inte att jag kan vara mer lycklig!
Nu ska jag skriva i "Brudar i Jämtland/Härjedalen del 7" tråden :)...
Jag har alltid önskat mig att min kille ska fria till mig på något romantiskt sätt. "Problemet" var att han också ville bli friad till. Han tyckte att det är lika mycket tjejens sak att kunna överraska med något sådant. Så när vi förlovade oss sa vi att "vi får se vem som friar, vem som hinner först"
Jag hoppades fortafarande att han skulle hinna före mig, men bestämde mig ändå för att om han inte hade friat innan ett visst datum så skulle jag göra det. Datumet var 18/11 förra året. Vi var på rundresa i Egypten och jag friade i ett litet trångt utrymme inne i en av pyramiderna. Han svarade JA och vi gifter oss nästa sommar
Igår, hemma i duschen. Helt utan någon förvarning. Jag blev helt paff, men givetvis överlycklig. Så nu ska man bli fru!