Hur friade han/du?
Nyfiken! hur friade han eller du!? var det romantiskt eller bara en fråga sådär "i luften"?
Nyfiken! hur friade han eller du!? var det romantiskt eller bara en fråga sådär "i luften"?
Vi förlovade oss 2001 med prat om att gifta oss 2007. Nu är det 2006 & han hade fortfarande inte sagt eller gjort något... Så jag bestämde mig för att ta tag i det själv. "Återuppliva gamla löften" ;) Jag hade gjort iordning en ask med bilder på den kyrka jag skulle vilja ha, passande kläder, brudbuketter, ett förslag på inbjudningskort, köpt olkia pappersark i de färger jag tyckte skulle passa till bröllopet. JAg rullade ihop de till små rullar som jag i sanden på botten(jag ville ha sandtema, så en vännina tog med sig sand från utlandssemestern). Överst la jag en presentkartong innehållande ett mantra med texten "du & jag, alltid!" (www.miaji.se). Efter vår middag i Vaxholm satt vi & spelade BackGammon på en bergsklippa i solnedgången då tänkte jag ge honom asken... men så kom det folk!! :( Jag fick helt enkelt plocka fram asken hemma istället... jätte nervös trots att jag visste svaret! Han sa ja! Men så blev han lite arg & sa... det är ju tur att man inte är gammelmodig av sig efter som du nu snodde MIN fråga. Kan man fria till någon som redan friat till en själv? Jag sa att det kan man väl & förväntade mig att han skulle fråga tillbaka på en gång men han sa bara -va bra!
Så har jag tur får jag vara med om ett frieri samt har fått fria själv!!
Lycka till alla!!
Min blivande kidnappade mig från jobbet. En kompis till oss hämtade oss med vår bil och resan fortsatte till Arlanda utan att jag visste vart vi skulle. vi stannade till i upplands väsby och jag fick kolla igenom väskan han packat. Han hade inte glömt något alls :) Sedan bar det av till flygplatsen, när check in tanten sa Paris så tappade jag hakan och sambon bara log. Hon frågade om vi skulle gisfa oss och jag tittade lite osäkert på sambon och sa nja inte än... tror jag??
På lördagen efter att vi varit på Louvren säger han att han inte kan komma fram till sin mamma som hade ringt och han skulle ringa upp. Han undrar om jag kan ringa min mamma och pappa bara för att kolla att man kommer fram. Ja ok svarar jag men tycker att det är lite konstigt. när jag sedan ringer så ber han att få luren och så frågar han efter min pappa. vi det här laget börjar jag verkligen undra vad som händer. Så säger han V jag har en viktig fråga att ställa: Får jag gifta mig med din dotter? Shit, jag vet inte vart jag ska ta vägen nu och bara står och stirrar?! Pappa säger att han får det och välkomnar honom till familjen. När han lägger på tar han upp en ring och går ner på knä i parken och frågar mig med fullständigt namn om jag vill gifta mig med honom? Jag är så paff att jag säger ja och vi kramas. Sen börjar jag stört gråta.
Min M2b, när jag kom hem så när jag minst ana det satte han sig på knä och fria Till förlovning, med en ring med fiskar på ;)
jag blev så glad, men frågade vad förlovning betyde för honom. " För mig betyder det giftemål" och då sa han det, att vi ska gifta oss.. jag svarade JAAAAAAA..
Så det hände hemma, en helt vanlig dag efter jag kom från jobb, när jag minst ana det.. trodde det skulle komma nu på semestern faktiskt, men det kom innan :)
Jag och M2b var i Barcelona på semester. Han hade planerat en tur till La Sagrada Familia som är en katedral från medeltiden(ser ut som en JÄTTE stor kyrka, typ). När vi kom in där ville han ta hissen upp i ett av tornen. Är lite höjd rädd så efter lite övertalning så bar det av uppåt. När vi väl klev ur hissen så fanns det en trapp så man kunde komma högst upp. Hade ingen aning vad han skulle upp på så hög höjd för. I Vilket fall som helst så när vi väl kom upp och vi stod där och tittade ut över Barcelona (jag med ett krampaktigt tag i väggen:) ställde han sig på knä och friade, svarde Ja bland tårar och skratt. Det roliga var att just då började kyrk klockorna ringa. Efter gick vi och åt på KFC (som vi båda älskar) och på kvällen gick vi ut o fira med mat o skumpa!!
Har nu varit förlovad sen 16Juni, kyrka är bokad till 16 Juni 07. Är såååå gald
Bra val av datum Tessi80 - vi ska gifta oss samma dag! Bara en liten kommentar: La Sagrada Familia är byggd under 1900-talet (och byggs fortfarande), alla katedraler är kyrkor, skillnaden är att de ligger i det stift där biskopen har residens (och är därmed ofta stora och pampiga). Förlovningshistorien brukar ju berättas om och om i åratals så det är ju bra att få rätt på detaljerna....
Lillamig
De va bra du rätta mig :) visste egentligen inte så mycket om Sagrada Familia utan jag klippte o klistra från nätet då jag skulle förklara vad det var och inte hade så stor koll :)
Ja ja stor som 17 va den ialla fall.....
Jag (Petra) gick ner på knä o frågade om hon ville förlova sig me mig, hon säger: jag vill förlova mig me dig, vill du bli min fru? jag svarade ja. jag har även frågat om giftemål o så. Jag kände att jag ville att båda skulle fråga varandra så jag frågade 1 månad senare o fick ett ja *hihi* Tokig?? jag vet
Kan säga att de inte blir nån förlovning, vi har fullt upp me bröllopet som kommer vara den 5/5-07 (våran 1-årsdag)
Har berattat min story i en tidigare trad nagon gang, men here goes:
Aaron friade pa min 25e fodelsedag.
Det var en mandag, och pa morgonen sade han att han inte lyckats fa ledigt hela dagen, men han skulle ta langlunch iallafall sa vi kunde ga ut och fira (fast vi redan hade firat med middag och bio kvallen innan)
Jag hade tva lektioner pa morgonen, och skulle skicka ett sms till honom nar jag var klar. Sa kl. 12 textade jag ett "jag ar jattehungrig, kom hem nu!" till honom, och han skickade "ok, vi ses om en stund" till mig.
Jag gick hem, och oppnade dorren till var lagenhet. Det var tanda ljus overallt, lite soft Frank Sinatra musik pa i bakgrunden, och stallet doftade som vanilj och roda applen. Aaron motte mig vid dorren och ledde mig in till koket. Hela koksbordet var fullt av blommor, krysantemum i alla underbara hostfarger (hosten ar min absoluta favoritarstid, och min fodelsedag ar den 24e Oktober).
Han holl om mig och sade "Grattis pa fodelsedagen, alskling. Alla dessa blommor ar dina pa ett villkor - att du aldrig spenderar en till fodelsedag utan mig."
Jag bara grat och grat, han tog fram min vackra ring, tradde den pa mitt finger och kom pa att jag inte svarat an. Da vart han lite nervos och fragade: "Sa...var det ett "ja?"
...Det var ett "ja". :D
Han hade visst fatt ledigt hela dagen, och bara gatt ut for att shoppa blommor pa morgonen for att lura mig. Tur att jag inte bestamde mig for att skippa plugget den dagen ;)
Nattson!!
Precis så drömmer jag om att bli friad till. En överraskningsresa någonstans samt att han frågar min pappa om min hand. Gud så romantiskt, lyckliga du! :) han har inte en klon som vandrar runt i krokarna?? :) skämt åsido. Spännande att se när min kille menar allvar, vad han är kapabel till. Vill ju helst att det ska bli något speciellt, inte bara något man gör hux flux.