Hur friade han/du?
Nyfiken! hur friade han eller du!? var det romantiskt eller bara en fråga sådär "i luften"?
Nyfiken! hur friade han eller du!? var det romantiskt eller bara en fråga sådär "i luften"?
Vi hade hyrt en stuga och lånecyklar. Sedan hade vi varit ute och cyklat hela dagen, nästan 4 mil och jag var helt slut! (dålig kondis sen ligger jag nere på vårt soldäck och vilar upp mig och min käresta säger att han kommer snart, jag trodde att han bara skulle byta om eller så men så kommer han och friar(!) där på soldäcket precis bredvid havet, solen sken och havet låg blankt. (15 dagar sedan bara!)Han tog upp en liten ask som jag öppnade och där var ett par jättefina örhängen formade som hjärtan med en diamant i mitten - blev jätteglad! sedan tog han fram en liten flaska skumpa också och 2 glas samt jordgubbar som vi hade att fira med där i kvällssolen.
Gifter oss i februari!
Sitter här på jobbet och läser och torkar tårar ur ögonvrån. Man blir ju så rörd av att läsa om frierier.
i öknen i Dubai med 2 kameler som vittnen. Efter en fantasktisk ökensafari och oförglömlig solnedgång, middag med magdans, gick min relativt nya pojkvän som var på besök hos mig, ner på knän i sanden och frågade om min hand. Den första som fick veta var m2bs mamma. Där efter åkte vi till Emirates Towers och firade med inmundigande av passande dryck och m2b ringer hem till mina föräldrar och 'frågade' om dotterns hand.
Min älskling överaskade mig totalt när vi var i Paris på en romantisk weekend. När vi satt i parken utanför Louvren museumet, och småpratade, gick han ner på knä och berättade hur mycket han älskade mig och att han ville dela resen av sitt liv med mig. Jag blev så paff och började storböla, men svarade självklart ja direkt! Det var väldigt romantiskt! Resten av helgen bestod av shopping, strövande längs Paris små gator och mysiga middagar på kvällarna.
Ska nog skriva om frieriet också.
Min man bor i Cannes och jag halvtid. Varje gång jag flyger ned brukar vi normalt åka direkt från Nice flygplats ut och äta. Denna gång var inget undantag och för en gångs skull hade han bokat en jättefin restaurang (jag menar...normalt så bokar vi inte bord). Tyckte dock inte det var så konstigt då vi skulle fira vår 3 års dag (som var dagen innan).
Ska erkänna att jag dagen innan hade något på känn. Han nämnde något om min födelsedagspresent (fyller år på vår årsdag) som gjorde att jag sa till min arbetskollega...det låter som han tänker fria.
I alla fall, åtnjöt en underbar avsmakningsmeny och satt som vanligt och pratade. Tänkte inte mer på det där med frieri eller rättare sagt trodde inte att det skulle bli av förräns det var dags för efterrätt och champagne. Då frågar han om jag vill ha min födelsedagspresent. När den frågan kom blev jag så nervös....!!! Tillslut ställde han den lilla asken på bordet. I den låg en helt underbar ring i guld och diamanter. Sen frågade han om jag ville bli hans fru och sjävfallet svarade jag ja. Hällde raskt i oss den resterande champagnen och åkte hem ... för vi ville inget hellre än att få vara ensamma.
Detta var 20.05.2005. Precis ett år senare 20.05.2006 gifte vi oss i Mariefreds kyrka. En otroligt härlig dag som vi aldrig kommer att glömma.
åh vad romantiskt!
Det här var en mysig tråd jag kom på ser jag nu! kul att få ta del av allas frierier! grattis till alla säger jag!
Det var i början av våren. Vi hade då bott med varandra i tre månader. Hans och mina föräldrar skulle komma över på kvällen och vi skulle alla tillsammans äta en middag. Allting var färdigt och vi skulle åka och hämta tårtan som han hade beställt. Vi satte oss för att ta en fika och vila en stund innan vi åker och då skulle han göra te till mig. Jag ser honom komma med en kopp te på en fat. Jag tog emot, lyftade upp koppen och då såg jag en ring på fatet. Jag tittade länge på fatet där ringen låg, jag förstod vad skulle komma näst men vågade inte ta upp mina ögon. Han hade länge pratat om giftemål. Sedan gick han ner på knä och frågade om jag ville bli hans fru. Och med ögonen fyllda av glädjetårar sa jag ja :). Idag har vi varit gifta i 3 dagar :)
när de blidde ett blått streck på gravtestet gick han ner på knä...
Min blivande hade sagt att vi skulle göra något väldigt speciellt för att fira min 30-års dag och mycket riktigt hade han hyrt ett hotellrum i Mont Tremblant norr om Montreal där vi bodde just då.
Vi hade en jättetrevlig dag och på kvällen när vi kom tillbaka till vårt hotellrum tog vi ett bad och la oss på sängen och pratade. Helt plötsligt tar han fram något från under kudden och ställer sig på knä (fortfarande på sängen) och friar. Jag sa förstås ja direkt och nu gifter vi oss om 2 månader.