• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Örebroare

Duchess:
    Har ni bestämt värdpar redan alltså? Vilken relation till er har de? Och har ni gjort en lista eller nåt på vad de ska vara ansvariga för?

• Trollungen

Jag kommer i från Oskarshamn och ska bli fru i Torsås. Bor i Torsåskommun sen 4 år tillbaka. Vart kommer du i från?
    Kanske Örebro? :)

• Trollungen

Vad ska ni ha för solosånger?
    Söker efter artisten som sjunger nått:
    När kärleken föds har den inget namn...
    Sen ska vi ha kärleken förde oss samman.

• Örebroare

Rätt gissat! Jag bor i Örebro, men kommer från ett litet samhälle en bit härifrån och där kommer vi ha själva vigseln.

Jag vet inte riktigt vilka solosånger jag ska ha, men jag har gjort en lång lista med fina kärlekslåtar så det gäller väl bara att välja ut vilka två man vill ha på vigseln, de andra kommer jag att önska till festen.

När kärleken föds sjungs av Shirly Clamp, texten är skriven av Pling. Men är det verkligen en fin kärlekslåt för det är ju en översättning av "It must have been love, but it's over now..." kanske inte passar på vigseln? Annars håller jag med om att låten är jättefin!

• Örebroare

Kärleken förde oss samman är förstås jättefin! Sen tycker jag att "From this moment" är en sång som textmässigt passar perfekt till en vigsel, men sen kan man ju tycka vad man vill om Shania Twain, tyvärr hade min kusin den låten så då vill jag inte ha samma!

• Trollungen

Njä,men nog har jag känt igen melodin. Tack, nu vet jag vilken det är på engelska. :)

• Örebroare

Har du bestämt vem som ska sjunga solo på din vigsel då?

• Duchess

Örebroare: Vi har två värdpar, som är goda vänner till oss. De är duktiga på att organisera och har också alla prövat på att vara brud/brudgum :)

De kommer att ta hand om mycket av det praktiska under dagen. Vi har bakat in toastmaster och värdparsupppgifterna i en hög, och sen delar våra fyra vänner på jobbet. Det tror jag blir jättebra!

• Örebroare

Det låter smart, jag tror att vi kommer ha två personer som toastmaster/toastmadame, de är nära vänner till mej och M2b, men har inte så mycket erfarenhet av bröllop. Men vi kommer ta mycket hjälp av andra i planeringen.

Vi ska även utse någon som är ansvarig för musikunderhållningen.

Fast vi har inte frågat dom än, hoppas de svarar ja... annars vet jag inte vem vi ska fråga!

• Duchess

Innan vi spikade datumet så pratade vi med våra tilltänkta värdar och frågade om de kunde tänka sig att ta på sig uppgiften. Vi pratade också med en god vän till mig som är kantor. När de tackat ja (HURRA!) så bollade vi datum med dem. Att vi valde just 14 juli beror delvis på att det passar de här fem nyckelpersonerna.

För oss är det viktigt att vi är trygga med de personer som ska ha ett så stort ansvar för vår dag. Därför ville vi ha med dem i planeringen ända från första dagen.

Svar på tråden 14 juli 2007