• Nompan

Fick besked om bröstcancer idag. Vad gör jag?

Hej,

Jag fick idag tyvärr beskedet att jag har fått bröstcancer. Trist och chockartat såklart men mitt i allt så oroar jag mig mest för sådana "ytliga" saker som vårt planerade bröllop i September, vår bokade bröllopskryssning i Karibien i oktober och mitt nya jobb som jag fick besked att jag fått häromveckan och som jag skall börja i Augisti. Suck varför kan inte allt få vara bara bra undrar jag? Nu vill sjukhuset börja med cytostatikabehandling i slutet på veckan och operation lite senare. Så alla våra planer vet jag inte vad som händer med just nu. Tänker bara på att jag inte vill vara skallig och må apdåligt när jag nu äntligen skall gifta mig. Sedan så måste vi också vänta med att skaffa vår lille 1½-årige son syskon. Kanske det till och med inte går på "normal" väg utan de rekommenderar att jag skall spara ägg för framtiden nu innan behandlingen börjar. Snälla har någon erfarenhet av detta? Är alldeles rådvill och kan inte sova just nu så jag måste bara skriva av mig lite.

• Svar på tråden Fick besked om bröstcancer idag. Vad gör jag?
  • The Runaway Bride

Ryser av beundran när jag läser din berättelse. Du verkar så oerhört stark och ett föredöme för oss alla. Önskar dig all lycka till! 070707 är väl ett lysande datum för ett bröllop!

• Penny J

Om man vill se positivt på saker...och det ska man ju försöka... så innebär ju ditt flyttade bröllop att du får ännu längre tid på dig att planera. Själv börjar man redan känna en saknad över att hela planeringstiden snart är över...
    Fortsätt vara stark!

• Nompan

Hej på er igen,

Tänk vad det känns kul att öppna mailen och se att någon varit inne och skrivit till mig lite då och då, det värmer otroligt mycket i hjärtat.

STORA VARMA KRAMAR till er alla som skrivit!!

Skall in och kolla på 070707 tråden nu... tack för tipset

Återkommer snart igen med rapport...

• Fru Brorsson

Nompan

Har inte sett denna tråd förän nu. Sitter och gråter och ler omvartannat när jag läser här. Du verkar vara en väldigt stark människa. Hoppas du mår bra.

*kramar om*

• l i s a

Hur går det Nompan? Tänker på dig! Har inte sett dig i 070707tråden..

• Nompan

Hej på er,

Jag har haft en liten tuff period med cellgiftsbehandlingar och mått lite dåligt (samt haft mamma och andra släktingar här på besök) så därför har jag inte varit ute på nätet så mycket och därav inte skrivit något på BT heller. Har varit inne på 070707 tråden och kikat men inte orkat engagera mig så mycket mera ännu. MEN jag kommer dit för det blir 070707 som gäller för oss som nytt bröllopsdatum, vi har spikat det klart nu och bokat in kyrka och festlokal på nytt.

Jag har i och för sig skrivit lite grand nu när jag tänker efter för jag startade upp en blogg för mina närmasta släktingar och vänner så att de skulle ha koll på hur jag mådde och vad som hände så den har jag skrivit på när jag haft lust lite då och då. Kanske lägger jag ut den länken här lite längre fram om nån skulle vilja.

På tal om bröllop (för det är val därför vi alla "ses" här) så vi bestämt oss för att genomföra bröllopet med orginalplaneringen så den blir av uppe i en liten by som heter Saxnäs i närheten av Vilhelmina i Västerbotten. Nån som vet var det ligger av er?
    Här ser ni länken till stället som vi skall ha festen på och där folk skall bo också. Tror ni det blir bra?
    www.saxnas.se/hotell.html.
    Vigseln blir av i en liten träkyrka som är underbart vacker inuti en bit därifrån och det blir båtfärd mellan festlokal och kyrka för bröllopsföljet efter vigseln
    www.fatmomakke.se/index1.html

Hur har ni andra det då? Har ni eller ska ni gifta er. Hur går planerna framåt för er

• Lyckligt gift!

En sån stark liten tjej du verkar vara Nompan! Du vill verkligen inte att folk ska tycka synd om dig, och det beundrar jag dig för! Din förmåga att se framåt och planera ditt liv, även det beundrar jag dig för!
    Du kommer att få ett underbart bröllop nästa sommar där uppe i norr. Med en livsvilja o gnista som ingen kan ta kol på kommer du att leva många långa lyckliga år!
    Jag skulle gärna vilja läsa din blogg, när du har lust att lägga ut en länk här!

Kram på dig vännen!!

• Bobou

Jag älskar verkligen Saxnäsgården! Jag har varit där flera gånger, för min familj tycker också mycket om hotellet. Ett år firade vi jul där, hur mysigt som helst!

Det är såå vackert, och Fatmomakke också, mycket bra plats för ett bröllop!

På Saxnäsgården finns, som man ser på hemsidan, simbassäng och träningsanläggning. De kanske inte lockar mitt i sommaren sådär men det är en ovanligt varm och skönt bassäng och träningsanläggningen är oväntat välutrustad. Har varit på någon behandling där också, en lerinpackning tror jag, det var skönt i alla fall. Maten är bra, stugorna är som vanliga stugor... ...och vackert, som sagt, något mer du vill veta? Fantastiskt fin utsikt över Marsfjället från restaurangen, något alldeles extra.

• MissRut

Min pojkvän bodde där i perioder när han tog sitt busskort där uppe och han verkade då nöjd. Kanske inte går att jämföra med ett bröllop, men tydligen är det väldigt vackert där. :)

Svar på tråden Fick besked om bröstcancer idag. Vad gör jag?