• Nompan

Fick besked om bröstcancer idag. Vad gör jag?

Hej,

Jag fick idag tyvärr beskedet att jag har fått bröstcancer. Trist och chockartat såklart men mitt i allt så oroar jag mig mest för sådana "ytliga" saker som vårt planerade bröllop i September, vår bokade bröllopskryssning i Karibien i oktober och mitt nya jobb som jag fick besked att jag fått häromveckan och som jag skall börja i Augisti. Suck varför kan inte allt få vara bara bra undrar jag? Nu vill sjukhuset börja med cytostatikabehandling i slutet på veckan och operation lite senare. Så alla våra planer vet jag inte vad som händer med just nu. Tänker bara på att jag inte vill vara skallig och må apdåligt när jag nu äntligen skall gifta mig. Sedan så måste vi också vänta med att skaffa vår lille 1½-årige son syskon. Kanske det till och med inte går på "normal" väg utan de rekommenderar att jag skall spara ägg för framtiden nu innan behandlingen börjar. Snälla har någon erfarenhet av detta? Är alldeles rådvill och kan inte sova just nu så jag måste bara skriva av mig lite.

• Svar på tråden Fick besked om bröstcancer idag. Vad gör jag?
  • Amy1

Vill bara ge dig en stor kram!!

• onsdag i oktober

Härligt att höra hur stark du är.
    Det kommer dock dagar då du säkert bara vill gråta - det behövs det också.

Hoppas att du orkar fortsätta skriva här. Vi är många som tänker på dig och skänker massor av styrkekramar.

• LisenL

Hejar på dig och kan inte låta bli att beundra din styrka. Du är fantastisk

• soffan80

jag vill bara sända en kram och jag håller tummarna för dig!
    Som dom andra skriver är du verkligen en kämpe och din styrka beundra jag

• Nompan

Hej alla hugade intresserade.
    Igår fick jag min andra cellgiftsbehandling. Mådde illa och kräktes en del uinder kvällen och idag på fm men nu så är det bättre. Är lite för pigg för att jag sovit nästan hela dan så därför pockade ett besök på BT på.
    Har nästan tappat allt hår nu. I förra veckan klippte jag mig kort, vilket kändes helt ok. Alla sade att jag blev supersnygg, nästan bättre än innan. Men nu så har det mesta trillat av ändå så nu är jag less på hår fulla kudden på morgonen och min M2B är less på att rensa avloppet i badkaret så i morgon skall han få snagga mig tänkte jag (som omväxling då jag klipper honom mest annars .
    Träffade en tjej i samma sits som jag på Skansen tidigare i veckan och hon hade klippt håret direkt från "rumplångt" till snagg när hon kände att hon började tappa hår och hon sade att hon kände att det var inte så svårt. Leva eller tappa lite hår och bröst... valet var inte så svårt att ta direkt. Hon hade dock börjat med att ta bort sitt ena bröst kunde också konstatera att självförtroendet och livslusten satt inte varken i bröst eller hår utan livet rullade på som vanligt och det kändes betryggande att höra.
    Har under dessa senaste veckor också gjort skelettröntgen och hjärt-lungröntgen och de visade inte på några ytterligare metastaser så det var enormt skönt att få besked om. Sedan nu när jag skulle få behandling i går så fick jag reeda på att mina blodprover nu mellan behandlingarna hade varit "för " bra så de drog på yttreligare styrka på cellgifterna eftersom min kropp tydligen fixar det så nu ska de eländes knölarna få sig en rejäl omgång till..nu är det krig

Nu ska jag se om sömnen infinner sig snart.

Ha så gott och planera vidare den stora dagen på mina kära BT läsare.

Kramisar till alla som uppmuntrar mig så!!

• onsdag i oktober

Ohhh vad kul att höra ifrån dig.
    Skickar alla mina soldater att delta i kriget. Visst ska vi vinna

Kramar.

• studenten.1

Jag tycker att du är jätte stark. Med din styrka kan du vinna den här kampen.
    Många kramar från mig

• Penny J

Tänker på dig! Fortsätt kriga!!! Jag tror det är rätt att tänka positivt. Stor kram!

• Nompan

Ja så var man hårlös då ... Ser mest ut som en pirat just nu med snusnäsduk på huvudet. Fniss när vi skulle ta trimmern och ta bort håret så syntes det att jag gjort slingor för inte så länge sedan.. Jag var svart/vit prickig i håret så sista delen fick vi faktiskt ta till raklödder och rakhyvel för att det skulle se ok ut. Hade faktiskt inte så fult huvud under håret (inte så mycket knölar och sånt)men det ser lite lustigt ut att det är helt vitt.. får lämna skallen bar lite nu när det är så varmt och jag bara är hemma.
    Sen. så har jag tro det eller ej faktiskt börjat fundera på omplanering av mitt bröllop nu när det blev så. Funderar just nu på om 070707 kan va nåt tro? Kanske man har fått lite hår tils dess om man har tur
    Hmm undrar var vi skall vara då tro Norrland eller Stockholm? Samma planer som förut eller helt nya.. ja det återstår att se? Hur går det för er som läser med er bröllopsplanering förresten?

• viktualia

Tack för ännu en rapport! Hejar på och hoppas att behandlingen går strålande!

Jo... oktoberbruden Viktualias planering går starkt framåt... snart är det ordning och reda på torpet...

Norrland eller Stockholm - jag hade nog valt Norrland... men lite beroende på var i denna stora landsände!!! 7 juli lär det vara gott om mygg om man är på vischan.. bara en tanke!!

Svar på tråden Fick besked om bröstcancer idag. Vad gör jag?