• Moulin

10 juni!

Nu ni 10:e juni-brudar börjar det dra ihop sig. Hur känns det? Allt under kontroll? Med undantag från de sista två dagarna kommer vi förvisso ha rätt mycket att göra, men inte så att det känns panikartat än. Börjar fundera på vad jag missat?

• Svar på tråden 10 juni!
  • Moulin

Inda: Okej, då är ni lite färre än vad vi är. Vi blir 75 stycken, bara vuxna, så det lär väl gå åt lite mer än för er. Vi ordnar dessutom buss, så det finns ju möjligheter att dricka för den som vill. Vi var och handlade öl, cider och kompletterade med lite vin i dag. Kalaset gick på nästan 8000! Plus att vi tidigare beställt hem vin och avec från Tyskland! Men vi har medvetet tagit i lite i överkant. Vi räknar med att få köpa tillbaka det som blir över till Systemet. Om det blir över av laddningen från Tyskland skulle vänner och familjer köpa av oss. Så vi tyckte väl att det var bättre att ha lite för mycket än lite för lite. Men det är vansinnigt svårt att beräkna! Man vet liksom inte hur många som dricker, vad de vill ha till maten (rött vin, vitt vin, öl eller cider) och hur mycket de dricker på festen efter.

• soon-fruL

hej på er allihopa.
    febern är borta! hurra, så nu är det bara att ta tag i allt som måste göras. Mannen mår dock sämre än jag och är fortfarande helt däckad. han var hos läkaren igår och fått medicin så vi hoppas att han lever på lördag Så jag får lov att göra det mesta. Men han har varit så kanon hittills så det kanske inte är mer än rätt.
    I dag ringde i alla fall guldsmeden och vi kan hämta ringen. Bra! Sen ska vi hämta hans frack och kolla blommor. Sen är det städning och tvättning på schemat. Syster med familj kommer i natt och då är det ju kul om det går att komma in i lägenheten.
    Det bästa med att vara sjuk är att man inte är nervös. Fast jag hade nog velat vara det, det hör ju liksom till. Men men.
    Jag vågar knappt tänka på allt som måste fixas. Jag ska nog kanske ta lite tag i det hela nu. Dags att bränna skivor! Hur går det för er andra och vad har ni kvar att fixa? Nerver?
    Vi hörs. Kram

• Inda

Idag har vi köpt servetter, dukar och "barnchampagneglas", hämtat ringarna från polering, köpt vitt vin, lämnat kläder hos fotograf/sminkös, lämnat cd till kantorn, hämtat nyckel till kyrkan och köpt kompletterande kläder till mig och näbbarna...

I morgon ska vi hämta murgröna, köra iväg grejor till festlokalen, duka borden och träffa serveringspersonalen (en kompis kusin och hans tjej)...

Och så är de ju skolavslutning för vår lilla flicka som går ur 2:an... Hon ska sjunga duett med en annan tjej i kyrkan. Och så sitter man där med en klump i halsen vid "Den blomstertid nu kommer"...

Jag TROR vi har kommit ihåg allt...

• louisek

har hämtat ringen och klänningen idag... det enda som är kvar nu är att duka i festlokalen vilket vi gör imorgon... sen är det lördag och allt vad det innebär... lite lätt nervös nu tror jag...

• Moulin

Åh. Nu är man trött. Vi fick komma in i festlokalen 23.15 för att duka i går. Kom i säng 03.45. Till råga på allt gick en av mina nymanikyrerade naglar av medan vi skulle styra bord så det var bara att stiga upp 08.30 ändå och se om manikyristen hade någon tid i dag! Som tur var gick det bra, men vilken rajd det har varit! Stressa inte sönder er i dag! Lycka till!

• Miscpony

Lycka till tjejer, nu gäller det i morgon! Mina nerver verkat ha självdött, skönt! Nu kan jag koncentrera mig på att ha roligt i stället för att vara nervös.

Måste skynda mig att städa klart, sedan blir det turné för att fixa allt det sista... Bamsekramar och lycka till imorgon alla!

• Tiff

Lycka till alla 10 juni brudar!

• Zita

Hej alla!
    Nervösa? Stressigt? Mitt svar på den frågan är JA! Undrar om man kommer kunna sova gott inatt...
    Till vår stora besvikelse har 3 personer idag ringt och lämnat återbud. Ja ja, vad gör man...Lycka till till oss alla imorrn!

•  inte min tur än-fast nu är det min tur

Sov gott alla 10 junibrudar!
    Jag hoppas att vi alla får en fantastiska bröllopsdag imorgon!
    Tänk nu är dagen vi längtat efter och planerat så länge här!

• Inda

Sov gott och lycka till önskar jag oxå!

Känner mig lite sliten nu efter en hel dags dukande och pysslande i festlokalen...
    Men det blev fint!

Svar på tråden 10 juni!