• Moulin

10 juni!

Nu ni 10:e juni-brudar börjar det dra ihop sig. Hur känns det? Allt under kontroll? Med undantag från de sista två dagarna kommer vi förvisso ha rätt mycket att göra, men inte så att det känns panikartat än. Börjar fundera på vad jag missat?

• Svar på tråden 10 juni!
  • ylva.s

Hejsan
    oj gud vad mycket jag inte tänkt på! hoppsan. Vi har inte ens gjort klart schemat för själva bröllopsdagen. Vet inte riktigt hur det blir. Lunch med blivande och/eller tärna. 12.30 till frisör.
    Moulin, kan du inte dela med dig lite i din detalj planering. det känns som om det är massor jag inte tänker på.

• pinkdiamond

Ja det vore uppskattat att se lite av detaljplaneringen. Jag behöver nog lite tips och råd där för jag är inte så strukturerad själv!

• soon-fruL

vi kommer inte åka på någon bröllopsresa i anslutning till bröllopet utan först i november. det känns som att en resa till solen passar bättre då, dessutom saknas tiden nu...
    vad det gäller bröllopspresent har vi meddelat att vi har alla prylar man kan tänka sig att behöva. men att vi gärna vill ha ett bidrag till en framtida resa.

• Moulin

Ylva.s: Jag har skrivit allt möjligt där. Även sånt som jag ska göra. Typ gör ansiktsmask dagen innan, plocka ögonbrynen dagen innan osv. Till toastmastern har jag skrivit sånt som jag vill att han inte ska glömma att säga, typ att vi har vickning på kvällen så att alla inte glömmer det, var och när man får röka osv. Till cateringen har jag skrivit sådant som de ska göra innan vi kommer och sånt som kan vara bra att veta, typ tänd ljusen och vad våra allergiker och vegetarianer heter och var de sitter (har markerat på en bordsplacering som jag la in). Jag är långt ifrån klar, men jag har tänkt skriva in allting så att det inte råder några tvivel om vem som ska göra vad, typ hämta blommorna. Och jag försöker skriva det på ett sådant sätt att de slipper fråga så lite som möjligt - som att de var fem år gamla.

• Miscpony

Ja, vi var ju hos prästen i går och nu har jag skrivit ett utförligt schema för vad som händer FÖRE och UNDER vigseln. Det var ju en massa små pyttedetaljer att hålla reda på, t ex när brudtärnan ska ta brudbuketten, när hon ska lämna tillbaka den, vem som ska dela ut vigselprogram, hur vi ska kunna krångla oss in i vapenhuset utan att någon ser oss före vigseln etc. Och innan vigseln är det blomhämtning, fotografering och folk som ska hit och dit i olika bilar. En hel vetenskap!

Hur som helst: igårkväll blev jag riktigt nervös och nojig, gick och lade mig med svååår magsyreattack. Vi var tvungen att byta lokal till stora kyrkorummet också eftersom pianot står där. Är det någon mer som har fått stora nervskälvan och allvarligt funderar på vad du/ni gett er in på?

• soon-fruL

Vi har varit hos prästen 2 gånger och pratat igenóm schemat så vi vet vel ganska bra allt som kommer ske. Men just det där med lämna bukett osv, hmm det har vi glömt att tänka på. Vi måste nog också skriva en plan.

Jo då, nervskälva känner jag igen. helt otroligt, vi har varit tillsammans i så många år och pratat om bröllop länge så varför börjar man darra nu? Jag vet att jag älskar honom och vill till bringa resten av livet med honom, men hoppsan helt plötsligt kändes allt så stort.

• emejo128

HEJ!!! Jag ska också gifta mig den 10:e juni Det känns som om det mesta är under kontroll. Min blivande jobbar bara tisdag nästa vecka och resten är förstås vikt åt bröllopsplanering.

Idag har jag fixat vigselprogrammet och har just nu suttit och vikt 75 stycken papper exakt på mitten.

• Inda

Idag kom min klänning!

Jag har inte hunnit prova den än men den ser jättefin ut!
    Problemet är ju att den är skrynklig efter att ha rest i ett litet paket från Kina... och jag vet inte om jag törs stryka den själv...

• Miscpony

Inda: Kan du inte lämna in den för pressning hos någon duktig sömmerska?

• pinkdiamond

Igår fick vi reda på att vi inte har någon som kan vara hundvakt de två veckor vi vill åka på bröllopsresa...suck! Nu får vi nog börja kolla med några av våra mindre nära vänner och bekanta. Känns bara så trist att behöva be dem vakta vår hund på sommaren i två veckor. Folk brukar liksom ha annat för sig då!

Svar på tråden 10 juni!