• Moulin

10 juni!

Nu ni 10:e juni-brudar börjar det dra ihop sig. Hur känns det? Allt under kontroll? Med undantag från de sista två dagarna kommer vi förvisso ha rätt mycket att göra, men inte så att det känns panikartat än. Börjar fundera på vad jag missat?

• Svar på tråden 10 juni!
  • mrs juni

Hej, denna tråden har jag missat!Har sett andra 10 juni-trådar, men det verkar vara mest fart på denna.

Vi gifter oss inte traditionellt, utan borgeligt med endast föräldrar och syskon (och våra barn förstås) närvarande (10 pers),i stadshuset. Det är hemligt för alla andra! Usch, vad svårt nu när det börjar närma sig och man tänker på det mest hela tiden!...

Vår dag ser ut så här:
    Vi gör i ordning oss hemma, ingen hår/makeuphjälp. Lite oklart när man ska börja fixa, men det löser väl sig.
    13.00: Lunch (pastasallad, bröd) med mina föräldrar och bror, de sover över för de kommer långväga ifrån.
    15.00:Vigsel!
    Efter vigseln blir det champagne och bröllopstårta hemma hos oss - kaffe också för de som vill!
    Efter fikat åker vi till ett naturskönt område i närheten där m2b`s bror tar bröllopsfoton av oss. Han har en fin digitalkamera (typ system)och är dessutom duktig på data, det blir nog bra.
    18.30 Fin middag på ett riktigt fin restaurang som ligger c a 6-7 mil från oss. Blir en ordentlig resa, men det är det nog värt för en minnesvärd, speciell middag.
    22.00:stänger reaturangen, så senast då åker vi till hotellet där resten av sällskapet släpper av oss, vi har bokat en minisvit med badkar, badrock, champagne, frukost på rummet...

• Jenniemaria

Nu är det full rulle! Nästa vecka:

- brudklänning på pressning
    - träffa servitriserna och gå igenom körschemat
    - göra provuppsättning
    - vaxa benen
    - göra naglarna
    - hyra glas
    - låtlista till DJ
    - Köpa vickning (färskvaror)
    - Hämta lånat porslin
    - Hämta killens frockcoat m m
    - köpa kläder åt sonen
    - göra klart bordsplaceringen
    - skriva det sista i festprogrammet

ja, och så är det säkert något mer...Hej och hå, men visst fixar vi biffen, tjejer!? Är ni alla lika lyckliga, uppe i det blå, nervösa, glada, spända och förväntansfulla som jag? Vilken härlig dag vi ska ha, eller hur? Lycka till till er alla, tack för alla superba råd från er här på BT och tack till alla som har sålt en massa bra saker till mig på köp-o-sälj-siten! Energin i topp!

• mrs juni

Idag har vi hämtat ut våra ringar! Lite pirrigt, det är ett bra tag sedan vi beställde dem och det är ju lite annorlunda att prova sina egna, i rätt storlek och allt. De känns iaf jättebra, tur! Har redan provat dem ett par ggr *s*.

Dessutom köpte vi skjorta och slips till m2b, hittade en slips (benvit och randig i rosa/bruna nyanser på diagonalen)som passade helt perfekt till min kjol, som har en ganska svår rosa färg med bruna paljetter nertill(ska ha benvitt linne+bolero upptill). Pust! Hoppas bara att helheten blir bra med blommorna också, de går i ljusrosa och vinrött.

• soon-fruL

Sitter prisis på blivandes jobb och har fixat klart bordsplaceringen och mittuppslaget till festprogrammet(bordsplacering samt presentation av gästerna).
    Vi gick till gudsmeden idag för att kolla när ringarna blir klara och det var tur att vi kollade för han hade nog skrivit att vi skulle gifta oss ett annat datum. men de blir nog klara i tid. Hoppas jag!
    Nu ska jag hem och bädda ner gubben som är super risig, feber och förkyld. Hoppas att han frisknar till tills nästa helg och att jag klarar mig. Jag får dricka massor av vin i kväll, det dödar säkert baciller och håller mig frisk.:D

• soon-fruL

vad kontigt jag skrev. Är nog lite förkyld själv. alltså om ni fattar, ringarna var inte klara och han trodde att han hade massa tid på sig.
    Som sagt, hem till vinpavan för min del och sängen för gubbens

• Miscpony

Soon-fruL:

Sök på "die Wikinger" för att ladda ner, det är deras artistnamn i Tyskland

Kvar att göra... Jaa, eftersom min brudklänning FORTFARANDE satt piss så ska jag (förhoppningsvis) hämta den på torsdag. Sedan är det lite smådetaljer:
    - Se till att någon duktig person knyter brudföljets samtliga slipsar
    - Göra klart gästboken
    - Hämta ut näbbens hyrkläder
    - Betala blommor och tårta
    - Göra nytt körschema för dagen (Det gamla håller inte)
    - Meditera (annars kommer mina nerver att självdö innan lördag)
    - Betala musikerna
    - Städa huset så det är riktigt fint när vi kommer hem från festen
    - Fixa fast lösnaglarna (kvällen innan)
    - Slinga håret
    - Bränna cd:n som ska bli morgongåva till blivande maken
    - Fixa "matsäck" till frisören
    - Skriva ut vigselprogrammen
    - Lämna in klänningar till frisören
    - Köpa caketopper

Osv osv. Har en bestämd känsla av att jag missat en hel del väsentligt. Varför är det så mycket jobb för en enda dag? :-]

• louisek

bara en vecka kvar.... känner mig tydligen ganska lugn jämfört med andra... det, det mesta är klart. Serveringspersonalen är kollegor så jag litar till fullo på att de vet vad de gör, kyrkoprogram klart sen 2 veckor, sänghäfte klart, likaså placering...
    Det enda som jag har kvar är mig själv, solspray på tordsdag kväll, naglar onsdag, sminktest på måndag och vaxa ben på onsdag (aj)och framför allt hämta klänningen på torsdag och duka på fredag

• mrs juni

Ja, den här veckan får man pyssla om sig själv lite. Började med Dove´s brun-utan-sol-lotion idag, får köra på den här veckan. Sen måste jag prova fixa håret och provsminka mig (ska göra det själv). Och så lite extra ompyssling med fötter, naglar osv...

• Junibrud06

Hej tjejer! Vad kul med en tråd för oss.. har missat den förut! 6 dagar kvar nu!! aaaahhh! Läget känns rätt ok ändå för mig. Vi har printat ut kyrkoprogrammen idag, samt framsidan till festprogrammet. Bordsplaceringen är klar, men inte utprintad ännu. Jag ska iväg och sola nu, och på torsdag är det TENTA, och naglar som ska göras. Pga tentan har vi fått lov att vara rätt klara innan giftemålet och det tycker jag vi har lyckats med rätt bra. Vad härligt att vi snart gifter oss! Vi får hålla alla våra tummar för att vädret ska bli bra

• Danlin

Nu börjar nerverna visa sig, har huvudvärk dygnet runt känns det som. Är det någon annan som lider av nervositet som jag?

Svar på tråden 10 juni!