• Moulin

10 juni!

Nu ni 10:e juni-brudar börjar det dra ihop sig. Hur känns det? Allt under kontroll? Med undantag från de sista två dagarna kommer vi förvisso ha rätt mycket att göra, men inte så att det känns panikartat än. Börjar fundera på vad jag missat?

• Svar på tråden 10 juni!
  • Miscpony

Om nervositet: Svar JA...

Går och mår småilla nästan hela tiden. Stressar. Tänker på förberedelserna, fixar och donar, planerar och muttrar. Sambon går och pysslar, visslar, tittar på TV och är som vanligt medan jag är totalstirrig. Känns som ombytta roller, på nåt sätt, det brukar vara han som är nervös när det är mycket folk och stora händelser på gång.

Men jag börjar varva ner nu, har ju trots allt en veckas semester att se fram emot innan det är dags. Det gäller att försöka tänka positivt, eller hur, tjejer?

• Danlin

Jag tycker det är svårt att njuta när man har "DET" hängande över sig..ha ha. har fått små muskelryckningar i ögonen oxså. Ska bli skönt på lördag när det är på G

• Danlin

Har ingen matlust heller men det kanske bara är possitivt...

• mrs juni

Danlin:

Nä, se det som enbart positivt att du inte har någon matlust! Önskar det gällde mig...tänker varenda kväll att "nu ska jag skärpa mig, nu är det bara si och så många dagar kvar", vill åtminstone -känna- mig lite slank den stora dagen. Ha, är sitter jag återigen med en nyss uppäten chokladkaka i magen - jag blir tokig på mig själv, varför har jag så kass karaktär!

• louisek

jag tänker så här... Allt löser sig dessutom, alla som kommer att vara där är där för vår skull. Det är våra vänner. Jag känner mig väldigt lugn just nu men kommer nog att vara lite mer stressad på fredag....;)

•  inte min tur än-fast nu är det min tur

Är alla glada och svävar på små moln inför bröllopet?
    Fick ett nervöst sammanbrott förra veckan för att sambon inte hjälpte till. Men det rensade nog min hjärna, för nu känner jag mig motiverad att fixa det sista och sambon hänger med!
    Men jag tycker aldrig att det tar slut, man kommer på nya saker att fixa hela tiden!
    Var i kyrkan igår och övade lite, gud va nervös jag kommer vara när jag går längst altargången och alla kollar! Kommner säkert fnittra nervöst!

• louisek

tack och lov har jag pappas starka hand att hålla i när jag går uppför altargången, värre blir det väl för sambon som står framme och väntar...

• Moulin

Hjälp! Nu börjar det pirra för mig också! Har varit i planerings-mode hur länge som helst, men nu börjar det sjunka in att det är dags! Iiih!

• mrs juni

Nu ringde de från blomsterhandeln och sa att rosorna de fått in inte var samma nyans som de jag tittade på när jag beställde buketten! Jag ska ha en rosa kjol så det är ganska viktigt att färgen stämmer, så nu måste jag dit på onsdag igen med kjolen och kolla hur det ser ut...

Förutom rosorna ska jag ha några vinröda blommor (kommer inte ihåg vad de heter, de var lite ovanliga), så i värsta fall, om de rosa rosorna blir helt fel, kan jag kanske köra med benvita blommor till de vinröda. Jag har benvitt linne+bolero. Vad tror ni? De vinröda vill jag iaf ha med så att det blir en liten färgklick för mig. Kjolen är ljusrosa, resten av kläderna benvita och själv är jag blond.

•  inte min tur än-fast nu är det min tur

Rosa och rött är lite coolt men om de rosa blommorna inte matchar kjolen tycker jag du ska köra på vita blommor istället! Du har ju vitt på dig annars!

Svar på tråden 10 juni!