• Mitt hjärta är hemma

Hur många känner igen mitt nick?

Hej!

Jag hänger här alldeles för mkt, det är jag övertygad om. Har heller inga planer på att byta nick för att bli mer anonym igen. Nu vill jag bara fråga hur många av er som känner igen mitt nick. För det finns ju många BTare här och jag undrar lixom var jag placerar mig. Är jag överaktiv?
    Jag känner ju igen vissas nick och inte endel andras. Antar att mitt är relativt lätt att lägga på minnet jämfört med "Brud-05" (eller var det brud2005 eller 05brud??? etc). Ja, så alla som känner sig familjär med mitt nick räcker upp en hand!

• Svar på tråden Hur många känner igen mitt nick?
  • Mitt hjärta är hemma

Min-Ah: Tja, om du tittar på basister under 35 år så är de kvinnliga MINST lika vanliga, kanske fler t.o.m. Men jag håller med om att för 15 år sedan, då såg det annorlunda ut. 60-åriga basister är nästan alltid karlar. Å jo, det är sant, jazzbasister är väl killar för det mesta.

Jag spelar klassiskt.

• Mitt hjärta är hemma

Oj vilken tråkig ton jag fick till. Inte meningen!!

• Min-Ah

Mitt hjärta är hemma!

Ingen fara! Fniss!

Jag menade ju inget "illa" eller så, jag heller!
    Har bara väldans dålig koll, märker jag, på "läget" inom just "kontrabasist-världen", hihihi!
    Och jag har ju självklart sett att det förekommer en hel del kvinnliga sådana, både inom det klassiska och inom jazz och annat!

Symfoniorkester, då?

• Min-Ah

Jag är så kort i rocken (155 cm) och har ganska små händer...

Fixade inte kontrabasen vidare bra, när jag gick på Musikhögskolan, hihihi!!
    Nådde inte till så bra och fick sitta på en hög stol.
    Har aldrig haft så "ont i huvudet" (Och öronen, hahaha!! ) som när jag försökte mig på kontrabas!!

Håller mig till fiol!!

• Mitt hjärta är hemma

Min-Ah: Haha, jag är inte så lång heller, 160 cm, men jag tror jag är Sveriges kortaste eller möjligen näst kortaste yrkesbasist (jobbar i symfoniorkester) . Har iaf inte hittat någon kortare ännu. Klart att det finns förstås.

Och stort haha igen, hur lyckades du få ont i öronen av kontrabas!??? *lol* Är ju det ljudsvagaste instrumentet ihela orkestern! (Sant, iaf i dB mätt!) Fiol är ju mycket starkare...

Själv fixar jag inte fiol så bra. Tack och lov slapp jag "prik-fiol" på musikhögskolan (det hette så i Gbg) . Min fiol ligger tryggt nedpackad i sin låda och ser mkt sällan dagens ljus.

• BrendaStarr

*räcker upp handen* Jo, jag har läst dina inlägg här och var - gissar att du är som jag, en del dagar svarar man på allt möjligt, andra dagar orkar man inte...

• BrendaStarr

...träffade f.ö. en del som läst på "Ackis" när jag medverkade i operan "Liten Karin" sommaren -97...

• physalis

Här är en till musiker! :)

• Julibrud - 06

Mitt hjärta är hemma Jodå jag känner igen ditt nick, men inte ska du väl behöva byta då vet man ju inte att det är du! Det är kul med "välkända ansikten"

• - Jenny -

Här är en till som helt klart känner igen ditt nick! Tycker ditt nick är så himla fint, så det är ju lätt att komma ihåg!

Svar på tråden Hur många känner igen mitt nick?