• skrutta

vad kostade era bröllop/eller planerar ni att det ska få kosta?

Jag och min sambo vill gärna gifta oss men har förstått att det kan bli väldgit dyrt (iaf om man går efter bröllopstidningarna). Så min fråga är helt enkelt hur mycket era bröllop kostade, eller hur mt budget ni har för det? Hur många gäster, mat och musik har ni haft eller planerat att ha?etc etc..tack på förhand!

• Svar på tråden vad kostade era bröllop/eller planerar ni att det ska få kosta?
  • jajj@

Som det ser ut för oss nu, med ca 80 gäster så kommer allt att gå på ca 30.000, men då är inte ringar och ev resa inräknad. Vi ska gör allt vi kan för att inte dra över vår budget, men sen får vi väl se hur det går...

• osse

Vi kommer vara 50-60 st o räknar med att det landar på ca 75000. Först trodde jag det skulle räcka med 40000 men det gjorde det visst inte... nu är ALLT inräknat :)

• AIC

Skulle tro att vi landar runt 150.000 kr utan ring (knappt 20.000 kr) och resa och då har vi ändå försökt vara sparsamma vad gäller allt utom festen och det är ju förstås den som kostar mest. vi blir 90 personer ca.

• skärgårdstös

Vi blir 49 personer och kommer landa runt 130 000. Det är med transport tur och retur ut till ön vi ska vara på, fördrink, 3-rätters middag, avec, vickning, live band, övernattning för alla på vandrarhem, frukost dagen efter, presenter till de som hjälpt till, kläder till oss, ring osv.
    Jag är glad att vi har möjlighet att få genomföra vårat bröllop precis som vi vill ha det utan att behöva dra in på något på grund av pengar. (Vi har sparat som tokiga)

• mjukisb

vårat bröllop kommer att gå på ca. 35.000kr.
    Vi har då bjudit 100personer, vi har catering, fri bar, live band, köpt brudkläning, vigselring och blommor, hyrt m2b kläder, köpt skor och mm.

• gill

mjukisb : snälla, kan inte du specificera hur nu har lyckats klara er på 35´? Jag vill ha ALLA alla allla tips! (:

• skärgårdstös

Ja det låter ju helt otroligt! 35 tusen och 100 personer som ska äta OCH dricka gratis.

• mia85

vårt kommer kosta ca 6.000 kr. då är vi 31 st sammanlagt.

• maljor

om vi får stället med maten som vi vill ha så kommer vårat bröllop med 80 gäster gå på ca 30000-35000.
    Då har jag köpt klänning: 3100
    skor: 300
    hans kläder (köpta): 1100
    fotograf (om vi inte får tag på den vi vill): 5000
    bukett: 1000
    uppsättning: 800
    Mat/lokal/serveringspersonal: 10000
    Mitt diverse: 775
    Dekoration (hittills): 200
    Ringar: 4000
    Trubadur (under hela kvällen): 3500
    Papperssaker (kort mm): 500
    Totalt (än så länge): 30275kr

Men antagligen (läs förhoppningsvis =)) så får vi till det som vi vill ha och då kommer det bli billigare =)

• gill

mia85 : 6´000 är väl omöjligt!

Svar på tråden vad kostade era bröllop/eller planerar ni att det ska få kosta?