• skrutta

vad kostade era bröllop/eller planerar ni att det ska få kosta?

Jag och min sambo vill gärna gifta oss men har förstått att det kan bli väldgit dyrt (iaf om man går efter bröllopstidningarna). Så min fråga är helt enkelt hur mycket era bröllop kostade, eller hur mt budget ni har för det? Hur många gäster, mat och musik har ni haft eller planerat att ha?etc etc..tack på förhand!

• Svar på tråden vad kostade era bröllop/eller planerar ni att det ska få kosta?
  • LindaElsa

Vi räknar med ca 80' för våra 100 gäster och då är ingen bröllopsresa inräknad..

Vi har sparat pengar på att handla alkoholen i Tyskland, vi har festen hemma på mina föräldrars gård. Jag har en syster som är fotograf och grafisk designer och fixar allt tryckt material samt alla foton....

mvh
    Linda

• HoT

Vårt kommer att kosta ca 70 000:- och det blir 65 gäster. Det blir ingen bröllopsresa i nuläget då vi har en liten bebis :)

• Yllo

Vi har 40 gäster (som tackat ja) + 2 som ännu inte kunnat svara. Jag hade 20.000 kr på mitt konto när jag började och nu är i princip allt inköpt och klart och jag har väl några tusen kvar på kontot. Det som ännu är obetalt är middagen och fotografen. Middagen har min pappa sagt att han vill betala och det mottogs med tacksamhet.
    Det som inte ingått i budgeten (hade egentligen ingen utan det fick kosta vad det ville bara jag fick det som jag ville ha det) är bröllopsresa och ringarna.
    Totalt kommer vi att hamna på ca 35.000 kr + vigselringarna 8.500 kr.

• gill

Blir väl 50´000 i slutändan.

10-klänning
    5.5 ring
    10- mat
    2.5 Hans kläder
    2 kort/papper
    2 lokal

sen är det massa små utgifter som helt plödsligt blev 50....

• knubbsälen

Vi kommer lägga ca 22000 på 114 gäster, vi lagar mat själva, köper sprit i tyskland och fick jättebillig fotograf!

• GreenEyez

Mitt bröllop går på 700.000 totalt, bröllopsresa är inte inräknat.
    Man gifter sig bara engång
    Tacka Gud för mina fina svärföräldrar & föräldrar.

• Bröllopstokiig

Vi har ingen budget, det får kosta vad det vill, för jag gifter mig bara en gång. har ingen aning om vart vi är i budget nu, men jag tippar på att det kommer gå på minst 180 000 kronor inkl allt. Men då bjuder vi 130 personer på ALLT på restaurang.

• malvis

Vårt bröllop kostade mellan 15000-17000 kr.Då hade vi 65 gäster ,middag trubadur och fri bar.

• Tumse

Vårt kommer (förhoppningsvis) inte spräcka 100.000kronors gränsen. Men då är inte bröllopsresan inräknad.

Svar på tråden vad kostade era bröllop/eller planerar ni att det ska få kosta?