• skrutta

vad kostade era bröllop/eller planerar ni att det ska få kosta?

Jag och min sambo vill gärna gifta oss men har förstått att det kan bli väldgit dyrt (iaf om man går efter bröllopstidningarna). Så min fråga är helt enkelt hur mycket era bröllop kostade, eller hur mt budget ni har för det? Hur många gäster, mat och musik har ni haft eller planerat att ha?etc etc..tack på förhand!

• Svar på tråden vad kostade era bröllop/eller planerar ni att det ska få kosta?
  • lilla_grodan

100 000 inklusive bröllopsresa men utan fickpengar. 50-60 gäster.

• catte

Oj, har inte riktigt räknat ut då bröllopet är nästa år, lite svårt att veta gästantalet men skulle tippa på runt 60 pers.
    Middag, foto, klänning, kläder, hår, hotell, inbjudning osv ca 90.000
    Smekmånad 2 v (karibien) 60.000
    Ringar 80.000 + 30.000 = 110.000

Totalt kanske runt 260.000

• Ettolrach

Vi köpte alla tjänster så alltihopa slutade på runt 100.000. Krutet lade vi på festen, vi ville ha en rejäl fest där vi kunde komma till ett bokat bord utan att behöva jobba med det.

Festen gick på runt 50.000 och då ingick förstås mat, dricka till den och fördrink, tårta, avec, DJ och hyra för en timme extra utöver standarshyrestiden. Vi var 60 personer med oss.

Klänningen gick på ca 5.000, mannens hyrfrack med alla tillbehör ca 3.000, blommor till mig, tre tärnor, två näbbar och tre corsager slutade på 2.500, fotograf och transport ca 2.500, hotell på bröllopsnatten ca 2.000, bröllopresa ca 8.000/person, underkläder, skor, accessoarer till mig ca 3.000, hår och smink fick jag gjort gratis av f d svägerskan, ringen gick på 6.350 i slutändan, jag köpte en begagnad diamantring och använde stenarna i egendesignad ring och guldet som delbetalning.

Inbjudningar, program, tack-kort m m kostade tillsammans ca 4.000. Kjolar till tärnorna som jag sydde själv kostade tillsammans ca 1.000, näbbarnas klänningar 600, ena marskalkens kostym (min mans då 8-årige brorsson) 500.

Mycket pengar men värt vartenda öre tyckte vi.

• Soleil

Vi hoppas komma undan med ca 35 000 kr för 55 gäster (exklusive resan som vi önskar oss i present) men eftersom vi ännu inte har gjort en ordentlig budget eller bokat något så kan det nog stiga en del, tyvärr. Bor i en storstad, så det är svårt att hitta en riktigt billig lokal, och vi tänker lyxa till det med catering istället för egenlagad mat. Ring och kläder går nog på ca 8-9000 kr.

• Hemligt ( fast inte längre)

Kläder 1500
    Ring + gravyr 1000
    Blomma 200
    Sminkning 300
    Dryck under kvällen 1000
    =4000

Vi gifte oss i "hemlighet" på ett värdshus, bara våra vittnen och våra mammor var närvarande. Boendepaketet och mat under kvällen fick vi i present av mina föräldrar.

• Penny J

Shit! Folk lägger verkligen nästan en miljon på sina bröllop! *imponerad*

• Nasse7

Vi tror att det kommer gå till c:a 60 000 kr för 55 personer exklusive bröllopsresan. Då är det 3 rätters middag med levande musik och fri bar.

• Tess**

GreenEyez

Hur många gäster kommer ni ha på Ert bröllop?
    Är lite imponerad över att ett bröllop i sverige kan kosta så mycket, vet att utomlands är det vanligt men här i "lilla" sverige
    I och för sig om jag visste att jag hade den bufferten skulle jag givetvis utnyttja den
    Skriv gärna hur Ert bröllop kommer se ut, spännande!

Vår kommer nog gå på ca 60000 kr och det inkl ringar och resan.

• yrvädret

60 inbjudna gäster, lokal och catering, kläder, ringar etc. Vi kommer nog landa mellan 75-85 000 kr. Gulp - det är otroligt vad pengar man lägger på en enda dag Måtte det bli ett minne för livet

• Sessa-25

103 inbjudna gäster kommer att kosta 65000 inkl ringar men utan bröllopsresa

Svar på tråden vad kostade era bröllop/eller planerar ni att det ska få kosta?