Vi köpte alla tjänster så alltihopa slutade på runt 100.000. Krutet lade vi på festen, vi ville ha en rejäl fest där vi kunde komma till ett bokat bord utan att behöva jobba med det.
Festen gick på runt 50.000 och då ingick förstås mat, dricka till den och fördrink, tårta, avec, DJ och hyra för en timme extra utöver standarshyrestiden. Vi var 60 personer med oss.
Klänningen gick på ca 5.000, mannens hyrfrack med alla tillbehör ca 3.000, blommor till mig, tre tärnor, två näbbar och tre corsager slutade på 2.500, fotograf och transport ca 2.500, hotell på bröllopsnatten ca 2.000, bröllopresa ca 8.000/person, underkläder, skor, accessoarer till mig ca 3.000, hår och smink fick jag gjort gratis av f d svägerskan, ringen gick på 6.350 i slutändan, jag köpte en begagnad diamantring och använde stenarna i egendesignad ring och guldet som delbetalning.
Inbjudningar, program, tack-kort m m kostade tillsammans ca 4.000. Kjolar till tärnorna som jag sydde själv kostade tillsammans ca 1.000, näbbarnas klänningar 600, ena marskalkens kostym (min mans då 8-årige brorsson) 500.
Mycket pengar men värt vartenda öre tyckte vi.