• skrutta

vad kostade era bröllop/eller planerar ni att det ska få kosta?

Jag och min sambo vill gärna gifta oss men har förstått att det kan bli väldgit dyrt (iaf om man går efter bröllopstidningarna). Så min fråga är helt enkelt hur mycket era bröllop kostade, eller hur mt budget ni har för det? Hur många gäster, mat och musik har ni haft eller planerat att ha?etc etc..tack på förhand!

• Svar på tråden vad kostade era bröllop/eller planerar ni att det ska få kosta?
  • Ms N

Var beredd på att ju mer du sätter dig in i bröllopsplanering, ju mer vill du ha! Det finns sååå mycket charmigt där ute och det är lätt att det skenar i väg. Tänk på vad som är viktigast för dig och prioritera. För mig ligger det högt på listan att ha ett fint och tjusigt brudfölje, vi kommer att vara sju stycken som matchar varandra exakt! =)

• Honungsbubblan

Vår budget ligger kring 40-50 tusen. mamma kasnke bidrar med 5-10 tusen och hans familj likaså sedan betalar vi resten. Känns knapert då jag studerar och han ska börja. men det går säkert :)
    Men vi funderar på att dra ner på antalet gäster och dra ner på budgeten lite.
    Kommer sy själv, och åka billig resa till min sommarstuga i finland 2 veckor. så tar vi en lång resa året efter. Vigselringen är inte inräknad i priset förresten.
    Synd att man inte känner någon fotograf eller florist. Eller någon limosinägare ;D

• morsian-brud

Vi räknar att det går runt 40 000kr..
    Dyraste e middag, 280kr/person (vi inbjöd ca80pers). Min klänning kostar ca4000kr,Fotografen kommer att kosta ca 2000kr (utan tack kort), ringen ca 2000kr, killens kläder ca1200kr, bandet 1500kr och bröllopsbilen 1500kr(det kan vara att vi kommer inte att ha..för vi måste ju hyra en annan bil för helgen iaf), blommor ca 1000kr och sen kommer papper å sånt..

• Mickisen

Ca 25 000 går vårat bröllop på med allt inräknat,dvs kläder,middag,resa mm och då ska nämnas att vi rymmer från släkt och vänner.

• Blivande brud 07