• skrutta

vad kostade era bröllop/eller planerar ni att det ska få kosta?

Jag och min sambo vill gärna gifta oss men har förstått att det kan bli väldgit dyrt (iaf om man går efter bröllopstidningarna). Så min fråga är helt enkelt hur mycket era bröllop kostade, eller hur mt budget ni har för det? Hur många gäster, mat och musik har ni haft eller planerat att ha?etc etc..tack på förhand!

• Svar på tråden vad kostade era bröllop/eller planerar ni att det ska få kosta?
  • Blomman29

Vi planerar att åka bort & gifta oss ensamma på en strand, och ha "bröllopsmiddag" när vi kommit hem! Kostnad? Runt 60.000 kr!

• Nikita14

vårt gick på 17 000:- för 70 gäster, lagade buffé själv och köpte spriten i Tallin... tårtan var nog det dyraste ca 1300:-
    Vi hade egenbränd musik...vilket funkade jättebra...

• Esprie

Hej hej, vi planerar ett bröllop för ca 70 gäster, med levande musik, bröllopsresa, catering, mina kläder sydda hans hyrda, 1 vigselring, hyrd lokal. ca 65000 kr landar vi p å.

• skrutta

Nikita14: Den budgeten ni hade är ungefär det som jag egentligen tror vi skulle ha råd med om man är realist!Jag skulle ju lätt kunna spendera mer! 70 personer är ju ganska mycket också..vi hade också tänkt göra maten själva, fast jag är väldigt inne på att ha livemusik i juförisg. om jag får fråga,Vad bjöd ni på för mat?
    Tack för era svar!

• Roberta

Vårt bröllop kostar inte mycket i sig eftersom vi åker till Island och gifter oss under själva bröllopsresan - i hemlighet ) När vi kommer hem ska vi bjuda närmaste familjen dvs föräldrar och syskon på middag och det kommer väl att gå på ca 4000 kr.
    Det som kostar är ringarna totalt 15 tkr och resan 15 tkr. Kläderna blev inte så dyra så de köpte vi utom bröllopskontot.

• Blomman29

Resa = 40 000
    Vigselring = 10 000
    Bröllopskläder = 5000
    Bröllopsmiddag = Sponsrad av M2b:s päron kostar eg 5 000 kr

• Roberta

Lite ego kan det tyckas, men eftersom det är vår speciella händelse så tycker vi att det är tillåtet.

• 26maj2007

hur lyckas ni komma undan så billigt?

vi kommer att bjuda 50 pers, bjuda på tre rätters, tårta och fri bar. vi hamnar på 60000:- då utan våra ringar och resa.

• Nikita14

skrutta

Vi hade grönsaker med dip till välkomstdrinkarna

sen hade vi potatisgratäng, marinerad fläskkarre, kycklingfilé, olika sallader, inlagd sill, gravad lax, rökt lax, jansson, köttbullar, ägghalvor, hjortronsås, potatissallad, syltlök och några olika kalla såser

till natt mat hade vi grillad korv med bröd

Vi hyrde min mans kläder...sen så sydde jag min brudklänning då den jag beställt från kina aldrig kom...sydde även barnens kläder...

• Setemberbrud06

Undrar som brud2007 hur lyckas ni komma undan så biligt? Tycker att våra bröllopsplaner är rätt så standar men vi landar på över 100.000 sek utan resa , vi kommer att ha ca 75 gäster men hade 90 bjudna, så runt en 15 tackade nej, men hur kommer ni undan , tips??????

Vi kanske kommer ner lite i pris då vi kollar runt efter lokal med catering istället för en herrgård men inte mkt iofs man går ner..
    så gärna tips ni som vet å kan..:D

Svar på tråden vad kostade era bröllop/eller planerar ni att det ska få kosta?