• lillan76

kulturkrockar

finns det någon som vill dela med sig av sina erfarenheter vad gäller att ha en relation med någon som kommer från en helt annan kultur. både negativa o positiva sidor.

• Svar på tråden kulturkrockar
  • Thereze29

Precis som du skriver är det. Jag vet det.

De har ställt precis de frågorna till honom. Och han vet precis vad som förväntas av honom.

Så det är verkligen inte lätt för honom heller. På ett sätt måste det vara jobbigare för honom.

För några år sen "släppte" jag honom för att jag såg hur han slets mellan lägren.

Hans föräldrar hade hittat nån passande tjej som de ville att han skulle träffa.

Jag älskar honom verkligen och vill se honom lycklig vad det än innebär.
    För är HAN olycklig i vår situation så mår ju inte jag heller bra.

Därför gjorde vi slut och jag tyckte han skulle gå och träffa den här tjejen för att känna efter.

Det var ingen lätt period för mig kan jag ju tillägga...

efter tre veckor utan kontakt med varandra så ringde han och sa; Jag klarar det inte. Jag vill vara med dig.

Så här är vi nu.

Ja just jag, ska bara säga att jag bytte min signatur från lillan 76. Thereze29 kändes bättre.

• Thereze29

måste bara tillägga att det är supersvårt att inte bli bitter på folk.
    Jag vill se mig själv som en fördomsfri person, som inte dömmer någon utan att ta reda på fakta.

Så är jag uppfostrad.

Svenskar dömmer honom och hans familj och vår relation, medan hans familj dömmer svenskar, som jag själv och min familj och vår relation.

Vissa dagar vet jag knappt vad jag försvarar....

• Love.it

Lyssna på Ert hjärta. Älskar Ni varandra så får man kämpa, det kommer inte vara enkelt -Men det är värt det.
    När ni väl har gift er om ni nu väljer att göra det så är det ingen som kan säga någonting, då kommer de istället att fjäska & göra allt för er eftersom att de kommer vilja träffa era framtida barn.

Men jag säger bara en sak ta ingen skit! Jag vet hur kvinnor kan vara från vår kultur & hans mamma kan till och med få för sig ta upp luren & ringa dig & kalla dig för en massa fula saker. Jag hoppas verkligen att de inte är så pass mycket bönder att de gör det.

Men ärligt talat det ligger inte i dina händer. Om du vill ha den här killen så ta tag i det nu med honom för du ska inte slösa bort dina år på att han inte orkar ta konfrontationen med familjen som ändå måste ske förr eller senare.
    Älskar killen dig så kan han vända upp och ner på hela världen för att få dig.

Jag VET att han har det svårast MEN det är han som är mannen & forsätter han med att vela så kommer hans föräldrar att köra över honom & då sitter han där trolovad med en tjej & du ligger hemma & gråter bara för att han inte vågar säga ifrån.

Han är inte den första eller sista syrianen som tar en svensk tjej, så det är inget nytt & absolut inget att höja på ögonbrynen för.
    Jag själv tog ingen syriansk kille & du kan ju tänka dig vilken skit jag tagit pga det, - jag som är tjej!
    Men det var värt det har förlorat många vänner pga det men hellre inga vänner än falska vänner.

Lycka till gumman!

• Thereze29

En bitter sanning.......men tack för ditt stöd.

Behövde verkligen det, speciellt från nån som vet.

• Love.it

*Skickar dig en bamse kram*

Jag hoppas att det ordnar sig. För du verkar vara en så gullig tjej.
    Och om han vet ditt värde så ser han till att du blir lycklig först & sen hans familj.
    Han ska vara glad & stolt att han har en tjej som dig & inte gömma dig!

Jag blir så förbannad att föräldrar ser svenska tjejer som ett tidsfördriv & inget mer med det.

Säg bara till om du behöver hjälp med något.

Kramar

• Thereze29

tusen gånger tack!!!!!

kram

• Miss Em

Vad jag beundrar er tjejer!!

Min m2b ar skotte och vi marker av en hel del kultur skillnader, men det ar ju egentligen ingetning nar man satter det i samanhang och laser vad ni kampar med.

• Love.it

Miss Em

Ja, vad gör man inte för kärleken *ler*

Lycka till med din skotte! :)

• Thereze29

Det krävs en stark kvinna/tjej för att orka....

• Miss Em

Thereze29,

Lyck-onskningar och bamse kram harifran ocksa!

Svar på tråden kulturkrockar