• Hagabea

060708

Är det fler som skall gifta sig 060708?
    Vi gifter oss i Gävle kl 18.oo.
    Vore kul att se om det fins andra som gifter sig samtidigt som oss... Och se hur långt n kommit i era planer...

• Svar på tråden 060708
  • JohannaLa

Det enda jag har kvar är dekorationen..och så ska jag gå och klippa mig samt tona håret hemma. Idag fick jag reda på hur många som kommer, vi blir sammanlagt 12 st :)

• Hagabea

God morgon
    Idag skall jag till min frisör, klippa mig och göra en prov make up. Spännande och se hur det blir.
    Sen sitter jag här och försöker komma på när jag skall hinna ner till Stockholm för att prova och hämta min klänning som har kommit och köpa underkläder.
    Skulle vilja göra det i dag men vet inte om jag hinner med (Bor i Gävle).
    Vi gjorde bordsplaceringen helgen som var, känns så skönt att ha den ur världen vi har 130 gäster så det tog lite tid (hoppas bara alla kommer nu så vi slipper tänka om)

Lite saker som jag har kvar att göra
    - Handla allt som skall handlas på systemet
    - Välja utgångs låt
    - Fixa kläder till våra söner 11 och 12 år. (Tänkte ha kostym på dom först men det finns inte att få tag på i Gävle)
    - Ordna transport för alla våra möbler som skall upp från Stockholm (PANIK!!!)
    - Göra schema på vad som skall göras dagen innan och daggen D.
    - Reka plats för foto
    - Fixa en serveringspersonal till
    - Prata med ljusfirman om ljussättningen
    - Träffa catering företaget en sista gång
    - Skriva ut en tor bordsplan.
    - Lämna in ringarna för puts och gravyr
    - Gå in skorna

Oj vilken tur att jag har semester fram till Bröllopet.

• morsian-brud

shit va mkt ni har att göra!!

Vi har typ några detaljer kvar..
    -toastmaster x2 tar hand om programmet, men jag tror att måste kolla lite efter den..
    -ringarna ska kraveras, håller p att undersökka priser, där finns stora skildnader!!(jag e snål)
    -bröllopsbilen hörde vi förra veckan att det e sönder (veteran bil, så förstår man)..men vi kan nödfall ta pappas bil(nån "fin o dyr" modell), så det e ingenfara..
    -största problemet e dans!JAG kan inte dansa!
    -några detaljer p feststället, men det e bara typ ett e-mail så blir dom fixad!

hmm--säkert dyker upp under nästa veckan små saker..men men det ordnar sig!
    (jag har planerat noga 1½år så jag tror att jag har koll va måste göras)

• Tinabit

mariestrom78

Hej tjejen!
    Du förstår vad trött jag blir!! Skulle ju hämta ringarna i torsdag... För det första så har inte guldsmeden graverat in någonting i nån av ringarna... han har alltså bara putsat upp dem och ffärdigställt vigselringen (dock inte gravyren) *suck* han skulle dessutom på semester så vi kanske var tvugna å vänta med gravyren till efter bröllopet... Nåväl, spänd av förväntan var jag näs jag skulle få se min underbara ring... Ja den var ju hur fin som helst!!! Men, sa jag.. det är ju bara fem stenar! Ja säger guldsmeden. Ja, men det skulle ju vara sju!! Jasså?! Han tittar efter i sina papper och jag har ju naturligtvis rätt. Men det betydde att vi står på ruta 1 igen! Jag blir galen på sånt.. skaer som bara inte fungerar som det borde... Han måste göra om hela ringen!! Han har lovat att den skulle bli klar denna vecka senast så vi får väl se. Men tänk om vi står där utan ringar!! Gahhh..

Annars så ska vi provfixa med håret ikväll, jag och min kompis.. Vi får se hur det går. Ska bli kul iallafall. =)

Å vet du! Jag är ju relativt nyinflyttad i Skellefteå och har väl inte skaffat mig ett så stort kontaktnät än. Visste att om det blir nån möhippa så blir det antagligen i Tärnaby kvällen innan eftersom alla ima kompisar är samlade då. Men i torsdags, när jag var arg och sur och trött på denna guldsmed så blev jag totalt överraskad av tre tjejer som är tillsammans med några av Marcus kollegor. De spökade ut mig snällt och vi for oväg på minigolf och en mysig kväl med matlagning och vindrickning! Det var så otroligt uppskattat och oväntat. EN riktigt MYSIG möhippa. Jag blev så glad!!

Bordsplaveringen blev jag klar med förra veckan. Trodde det skulle ta grym tid men det gick så bra.. förstår inte men där hade jag sånt flyt. Men de är man värd ibland.

Nä, du får ha det så bra Marie!!
    Många kramar på dig!!

Och lycka till med allt ni har kvar att göra? Vad har ni kvar att göra förresten??

• mariestrom78

Hej vännen!
    verkar som vi båda börjar komma in i panikens tecken...Hoppas VERKLIGEN att ringarna ordnar till sig, vad klantigt av smeden...Kanske ni kan få minskat pris!!!
    Våra ringar är inlämnade för ett tag sen och vi väntar bara på att få hämta dem(hoppas det stämmer nu då..).

Vad roligt att du fick dig en liten hippa, det lät att gå i mysiga tematecken iallfall, det är ju så det ska vara det som man vill göra i närhet med goda vänner!!!

Vi har väl en del kvar, inte stora grejer men vi ska ha ett sista möte med värdparen på söndag och är inte allt klart då så ballar jag ur...

VÅRA STÖRSTA SAKER SOM ÄR KVAR:
    *Vi har bekymmer med utmarscheringslåten och ska provlyssna med kantorn.HJÄLP!
    * Ska skriva klart hälften av alla gästpresentationer till gästerna i festprogrammet.

Utöver det är det massor med smågrejer som typ:
    - Vem kör oss till Göteborg och bröllopsnatten?
    - Handla inför min mor och far samt 10 pers ska sova över i vårt hus.
    Betala hyrbilen i Frankrike + alla andra tevliga utgifter.
    -Köpa vitt paraply? m.m

Ja, småsakerlistan fylls ständigt på tycker jag, ska bli skönt när bröllopet är över och man kan pusta ut i solen faktiskt.Allt blir så intensivt nu i det sista. Tur nog är vi helt lediga from tis. e.m nästa vecka!!!

JAG HAR DOCK NU ÅKT PÅ URINVÄGSINFEKTION och går på penicillin, tur att det kom nu i.o för sig och inte dagarna innan.Skit ock!

Ska provsätta håret imorgon och fixa naglar på fredag...

VI FÅR HÅLLA TUMMARNA FÖR VARANN VÄNNEN!
    STORA BRÖLLOPSKRAMAR MARIE

• Brud0607

Ja, det är inte klokt vad tiden har gått fort. Jag har planerat i över ett år och nu är snart dagen här. Vi träffade prästen idag och då kändes det hela så verkligt.

• GithKat

Hej tjejer.. här är en till som gifter sig på lördag.

Blev hippad igår, fick en underbar heldag och jag är sååå glad.

mariestrom78: jag har oxå gått på penecillin. Tråkigt då min hippa blev helt nykter men skönt att infektionen kom nu och inte i denna veckan.

• Lindblom

Ja ni nu närmar det sig med stormsteg. Jag har kvar:
    *Hämta klänningen från kemtvätten
    * Göra vigselprogram
    * Göra det sista på festprogrammet
    * Lägga in lite mer musik i dj-in-a-box (har ca 6 timmar nu)
    * Maila restaurangen och kanske ändra placeringen något.
    * Gå ner 8 kilo och få en snygg bränna ;)
    * Lämna såpbubblor, kartor och vigselprogram till vår toastmaster.
    * Boka buss (har fått in en del offerter)

Men nu är det dags att hämta småtrollen (3 & 4 år) från ett barnkalas så nu är det slut med planerandet tills de har lagt sig ikväll.
    Ha en skön sista söndag som ogift!

• Tinabit

mariestrom78:

Nej va jobbigt med urinvägsinfektion. Hoppas den gick/går över snabbt!! Det brukar ju kunna bli bättre snabbt så fort man börjar äte pillren.

Min väninna som skulle fixa mitt hår har backat ur.. så nu har jag precis fått tag på en annan tjej. Känner henne inte så väl men jag tror det kan gå. Vi ska till min frisör på måndag å öva lite så det blir nog bra. Har lovat min marcus att jag inte ska bry mig så mycket om hur håret är på den stora dagen. Jag är något nojjig om just det. Men som s´gt har jag lovat att inte göra det till en för stor grej och vara lugn med hur det blir..

Var på bolaget oc h köpte skumpa till vår bröllopsnatt. En riktig champange Har jag faktiskt bara druckit en gång i mitt liv och det var länge sen. Så det blir lite extra kul. Men de är ju verkligen inte billiga. Tror den gick på ca 350 spänn eller nåt. Men det är ju en speciell natt så...

På tisdag blir det brudsmionkning så jag får veta vilka färger jag ska ha och hur jag ska lägga maken så det blir riktigt bra. Blir kul. På onsdag ska jag klippa mig och göra slingor så det blir också bra =)

Sen på torsdag far vi till Tärnaby och vår resa har bara börjat! TÄnk att man kommer att vara någons hustru efter helgen... Låter lite skumt faktiskt..

Jag jobbar ju också hela måndag och tisdag men har halvdagar på onsdag och torsdag. Känner mig ganska så stressad nu... Ok, saker börjar faktiskt bli klara men det dyker ju upp sånna där småsaker som du själv nämde.. Men men, jag tror det ska MYCKET till för att någon brud i världen skulle kunna känna sig helt klar och nöjd innan sitt eget bröllop..

Det där med vitt paraply lät ju faktiskt riktigt bra.. ska nog också införskaffa ett sådant, för man vet ju aldrig.

Sen vad gäller naglarna... jag har hemska naglar och har köpt olackade lösnaglar att fixa med. Har även köpt en färg som passa jättebra. Det jag dock inte tänkte på var att lösnaglarna är vita i grunden och att få ett svagt rosa lack att se ut annat än vitt verkade vara stört omöjligt när jag försökte.. Vet inte hur jag ska göra riktigt. Vill ju inte gärna köpa hem ett helt lager för att säkerställa att jag kommer att ha rätt färger... Ska nog ta och besöka en nagelstudio i veckan.

Hoppas bara man hinner med allt man försöker med...

Jaa du marie, vi får verkligen hålla tummarna för varandra!!

(har inte du någon mailadress förresten? skulle vara kul att skriva lite även efter bröllopet, få höra hur det gick för er och hur er bröllopsresa varit.. skulle vara lite trist faktiskt om vi itne hördes mera... eller va tror du?)

KRAMISAR och mången LYCKA TILL på lördag!!
    Tina

Svar på tråden 060708