• Hagabea

060708

Är det fler som skall gifta sig 060708?
    Vi gifter oss i Gävle kl 18.oo.
    Vore kul att se om det fins andra som gifter sig samtidigt som oss... Och se hur långt n kommit i era planer...

• Svar på tråden 060708
  • Bröllopstokiig

Marieström78
    Jo nog måste du lära dig dricka rött! Det är ju så gott. Kanske har du bara provat fel vin.. Det finns ju så många olika sorter och mycket som smakar rent illa. Det är en rätt stor djungel de där.. Själv tycker jag himla bra om kraftiga viner, tex så är Rooderberg ett riktigt gott vin..

Tror det är lite både ock det där med att sova på hotell i gbg eller inte. Risken om ni åker hela vägen på kvällen natten är ju att ni somnar innan ni hinner dit å då blire kanske ingen rikgti bröllopsnatt. Skulle tippa på att det kan vara smartare att bara färdas tre mil. Spelar ju liks ingen roll om ni är trötta på planet =)

Hur går det annars? MEd alla förberedelser och så? SJälv börjar jag känna mig rikgti stressad över allt. Har inte hittat nån som hjälper mig med håret, ingen bukett är bokad, ingen fotograf, bandet har avsagt sig... usch va det känns småjubbigt just nu..

• mariestrom78

Tinabit:
    Jag kan dricka lite rötjut och börjar vänja mig vid smakerna, är mer förtjust i vitt...

Vart var det ni skulle gifta er någonstans nu igen? Stressen kommer och går för mig också ska jag tala om, man får försöka ta det lugnt men visst är det svårt. Mannen i mitt liv är GÖRLUGN och tur är väl det när jag är lite mer energisk och vill planera allt i hundra års förväg!!!

Vi har nog kommit rätt långt...fast jag vågar inte intala mig det..Min blivande har en egen restaurang och jag har låtit honom ansvara för matbiten, serveringsprersonal, tårta osv. Jag måste lära mig att släppa saker och det blir lätt för mkt i mitt huvud, så jag förlitar mig på honom(fast jag måste ju checka av han då och då...)

Ska ni ha livemusik på bröllopsfesten?Det ska vi, vi ska ha en DJ som vi har hört innan och han låter som en hel orkester själv.

JAG HÅLLER MINA TUMMAR för att du ska hitta frissa, bukettfixare m.m.Har ni ingen god vän som är duktig på att ta kort om det inte blev ngt med fotografen?

LÄR DIG ATT SE DE SAKER NI FAKTISKT HAR FIXAT REDAN, MÖJLIGHETER FRAMFÖR HINDER!!!

• nu och för alltid

Gifter mig också 060708, hoppade över att läsa inläggen med långa listor så jag bara får mer panik! Vi är så veliga och kan inte bestämma oss om något.. ska jag sminka mig själv, fixa håret själv eller hos frisör, beställa mat, eller släkting som gör mat osv, osv.. det ända som är klart i princip är kläder och inbjudningskorten, vi har kyrka och festlokal är klart- sen är resten panik och vi hinner ju aldrig ses och disskutera saken!!

Men vi har ju kläder och nånstans att vara! i värsta fall tar vi catering från mcDonalds och skriver medtag egen vodka i en fickplunta :D eller varför inte ;) något att fundera på, haha

• mariestrom78

nu och för alltid:
    Visst är det trist att den här "paniken" ska komma över en...Fast vi har ordnat en hel del så är det alla småsaker runtomkring som man verkligen bara vil klaffa.

Kan det vara ens egna enorma kontrollbehov som spökar tro? Typsikt oss kvinnor att vara med att peta...Jag talar nog lite om mig själv iallafall. Det är nyttigt med Bröllopstorget att få tips och att kunna få ventilera av sig iallafall!!!

• znosan

Här är en till brud 060708.
    Vi ska ha borgerlig vigsel, ute i det gröna. Festen kommer hållas på samma plats. Ska hyra tält (tänk om det regnar)och servis mm, våra vänner gör maten (buffé), jag sminkar mig o fixar håret själv tillsammans med min väninna, en god vän fotograferar. Bröllopsbuketten gör jag själv eftersom jag är florist. Det som fortfarande är ett frågetecken är musiken till festen!!!! Live band eller från datorn? Vi har inte valt "inmarsch" ännu....

• mariestrom78

Znosan:
    Vad kul, det är HELT rätt datum ni gifter er :)

Vi tänkte ha den klassiska inmarscheringen med Mendelsson, vi satsar på klassiskt både vid in och utmarschering(ut Gånglåt från Äppelbo) medan vi satsar lite mer på "modern blandning" till solosångerna: Du är allt med Shirley Clamp och Let me love you med Johan Becker.

• Tinabit

mariestrom78
    Va bra du är... klart man ska försöka se på sådant man redan gjort. Man blir nog lite gladare då =) FAst det är svårt att inte haka upp sig på allt som verkligem ska klaffa och bli klart. Nu är iallafall ringen beställd och ska vara klar ett par veckor innan dagen D. Blommor håller på att ordna sig och jag och en kompis ska föröka få tag på en frisör som kan tipsa hur man sätter upp håret som jag vill ha det.

Det är i Tärnaby vi gifter oss, i en jättesöt träkyrka vid sjön. Vi ville ha ett speciellt liveband, känner en av dem. Men nu när de inte verkar kunna ställa upp så vill vi inte lägga en massa pengar på några vi inte vet något om.. Vi kanske kör bara egen medtagen musik.. Känns lite trist men det kanske funkar ändå..

Va skönt att ni har ordnat det med musiken själva. Han låter som om han vore riktigt häftig =) Enmansorkester.. =)

Hejja på med vindrickandet! Har du provat någon av de jag föreslog? Ett annat vin som var riktigt gott heter Black granite. Det är ett av mina favvisar sen jag smakade det för första gången i helgen. Inte så billigt men ack så gott!! Från Sydafrika.

Vi har precis lagt upp vår bröllopssida på nätet. Du får gärna gå in å titta på den och säga vad du tycker! Jag vet att det är en massa stavfel och konstiga meningar, men jag var lite trött när jag skrev. Ska grejja det enare. Här är adressen iallafall: marcusotina.giftersig.se

• mariestrom78

Tinabit:
    Käre barn vad du ligger i med hemsida och grejer, kul att titta in där och få lite allmän information om er och bröllopet!

Det lät även görmysigt med träkyrkan vid sjön...jag nästan ser en bild framför mig hur fint det är...och när rådjuren kikar fram bakom träden för att också delta och tjuvkika.

Nu börjar jag bli lite nervös för möhippan faktiskt Tina...jag brukar som sagt vara en tjej som gärna vill ha koll på det jag gör, men nu har jag NOLL KOLL!Känns som att man snart får stiga upp tidigt på morgnarna och känna sig "redo" på varje helg framöver kan hända vad som helst!!!Alla hetsar mig också och säger att nu vet de datumen, vilka som ska vara med, fler kompisar(långväga) börjar ringa mig och kolla läget...Nervös, men det ska bli SÅ ROLIGT!!!Jag är en sprallig en och får säkert utföra en massa hyss.

Hoppas musiken ordnar sig, vi håller på och dubbelkollar musiken till kyrkan just nu. Men mannen i mitt liv arbetar så mkt för tillfället att han inte får tummen ur(grrrr)å ringa de han tagot kontakt med. Nåja, vi vet iallfall att de har sagt ja en gång till oss för att ställa upp.

HELGKRAMAR ;)

• Hagabea

I dag är det 39 dagar kvar!!!

• Tinabit

Jag har så mycket stress över bröllopet nu. KOm hem från semester i Bulgarien och helt plötsligt känns det som om jag ligger så efter. MASSOR att göra och så många lösa tåtar att försöka knyta ihop... Jag vet inte ens vart jag ska börja ankra...

Svar på tråden 060708