• Miafina

Ert bästa budgettips..

Jag vet att det redan finns budgettrådar.. tyvärr så tenderar många av dem att bli "maila-mig-också-snälla-trådar"...

Inget ont i det, men jag skulle vilja ha en tråd där det klart och tydligt står vilket som är ert bästa budgettips...
    Gärna lite mer än "band min egen bukett"... Utan även om det finns bra beskrivning på hur man binder egen bukett, hur mycket det hela kostade i jämförelse med en floristbukett tex...

Nån som är villigt till det ?
    Känner att det haglar tips, men att jag inte riktigt får kläm på dem..... =)

Jag börjar bli nojig över kostnader nu, så lite lugnande idèer vore bra =)
    Gärna då handgripliga som "finns jättefina servetter i vinrött, storlek... på rusta för xx kr /50 st" eller så =)

*känner mig besvärlig*

• Svar på tråden Ert bästa budgettips..
  • Miafina

OM man nu får kalla det "alternativa" vägar tycks vara ett bra sätt att spara pengar... Verkar som man skall passa sig för de sedvanliga bröllopsbutikerna, kortföretagen, be om bukett istället för brudbukett och sånt =)

Man skall alltså gå på alla vägar utom de som man tror ;)
    lite cyniskt kanske =)

• Blivande brud 07

Cinderella

Vad betalar man i för valuta då? Man man inte betala i dollar eller??

• Fru Cinderella

Blivande brud 07

Det beror på i vilken valuta varan är upplagd. Det står där utropspriset står.

O ja man betalar i den valutan. Men det går att fixa via banken, paypal eller liknande.

• Jenniemaria

skriv ebay.se så kommer en svensk variant av sidan upp. där finns priserna i kronor.

• Blivande brud 07

ok Tack så mycket. Kan man betala i svenska kronor då med?

• miann

Min kompis hade ett otroligt billigt bröllop, ca 20 000 kr kostade det och då hade hon 70 (!) festglada gäster.
    Vet inte exakt hur hennes budget såg ut men jag vet att

Klänningen fick hon sydd till sig av en bekant 2000 kr.

Hon köpte billiga, och fina underkläder på Kapphal-rea.

Sprit handlade hennes svärfar i Danmark, han var även bartender under kvällen.

De hade gjort mixade cd-skivor som spelades under kvällen.

Två killar underhöll 1h med lite roliga historier, sketcher, sånger osv 1000 Kr.

Hyrde en byggdegård väldigt billigt. vet inte pris.

Skor 300 Kr på Din sko.

Jag satte upp hennes hår, och fixade hennes naglar (lösnaglar 100 Kr).
    En annan kompis sminkade henne.

Tiara 100Kr på Glitter

Inbjudningskort, fixade hennes farbror som jobbar på reklambyrå.

Festprogrammet var väldigt enkelt. Vanliga vita A4-papper som satt ihop med ett blått och gult band.

Maten var buffé, det var den som kostade mest, givetvis. Tårtan minns jag inte.

De var fyra eller fem som severade, dessa var människor hon jobbade med och de ställde upp gratis.

Fotograf- brudgummens kusin.

Bil- Åkte med kusinen till bygdregården, åkte taxi till hotellet på natten.

Hotell 1 natt- Fick hon av sin familj.

Brudbukett och annant 1000 kr. Tärnan hade ingen bukett.

Tärnans klänning- hennes egen balklänning.

Brudgummens kostym-lånad.

Något nytt- underkläderna, något fått- sminkning och håruppsättning, något lånat-halsband, något blått- ett strumpeband.

Hoppas detta kan vara till lite hjälp för att hålla budgeten nere....

• Blivande brud 07

Ett litet tips till er som inte köpt era förlovningsringar ännu.
    Jag fick ett reklamblad från Guldfynd i går och då har de ett erbjudande tom 16/5 att om man köper två likadana ringar (i olika storleker givetvis) får man den mindre ringen på köptet. Alltså du behöver bara betala för en ring!

Det tänker jag gör i alla fall. Det blir billigare än att beställa på nätet och jag kan dessutom unna mig lite finare ring. Och då får man ju prova den med

• Miafina

REA och erbjudanden är inte att förakta alltså =)

Gäller att ligga rätt i tiden alltså =)

• Andie

Nu har jag läst hela denna tråd, och jag har fått en hel del bra spar tips.
    Jag kan ge ett själv... vet inte om det är så bra. Eftesom jag är ny i dessa sammanhang. Men jag är en ganska pysslig människa av mig så jag satt och knåpade ihop min egen tiara...
    Inte bara det att jag sparat in nästan 300 kr men om jag säger så här ingen annan kommer att ha en liknande tiara...
    Jag kanske kommer på några andra tips längre fram i min planering....

Men jag vill bara säga så här tack för alla era tips det har hjälpt mig enormt mycket.

• Miafina

Andie - att ha en helt unik tiara borde ju smälla högt bara det.. oavsett om man sparat pengar eller inte... Men gör man det så är det ju ÄNNU bättre =)

Jag har tyvärr inte varit ute och rört på mig så mkt närmaste tiden, så jag har inte hittat ngt nytt bra... Men det kanske kommer...

Eller jo jag har kommit på en sak förresten.. Den kanske inte sparar pengar, men en hel del besvär =)

Vi har bestämt oss för att välja en kyrka som ligger i vårt närområde 0-2 mil istället för 6 mil bort... Blir mycket enklare för oss än att hålla på att försöka ta oss fram och tillbaka till skogen, med tåg =)

Svar på tråden Ert bästa budgettips..