Glamour, mon amour!
Skål och välkomna.
Skål och välkomna.
Hade tänkt något asiatiskt men kanske lite trist för dig som kommer från Shanghai. Tänkte mig något på promenadavstånd från SATS. Kommer säkert på något.
Här har vi tårtångest. Det enda som inte är bokat till i maj och det ena stället vi vill provsmaka på i helgen har stängt fredag - tisdag och det andra har fullt med bröllop den 20 maj. Snacka om att den där j...rans tårtan är otursförföljd. Vi har på ett annat ställe (där vi tänkte beställa den) fått fyra olika priser. Jag känner nu mest för att strunta i tårta...och dragéer (för min blivande får aldrig aschlet ur vagnen för att beställa dem).
Roslagsbrud: jattesnygga ringar!
Roslagsbrud: fina ringar! Vi delar verkligen samma smak! Jag gillar också rena och enkla former. Dom håller stilen även när du är en gammal tant
Min förlovningsring är en enstensring i vitguld, den har rena linjer och känns klassisk och elegant. Vet inte än vilken typ av vigselring jag ska ha. Är ju lite sugen på en som liknar din alliansring! Annars kanske bara en slät... Nåja, har ju över ett år kvar att tänka på saken.
Och jag har också väldig enkla ringar. Den som ska ersätta min förlovningsring (den ringen får flytta till högerhanden för det går omöjligt att sätta en ring vid sidan om den) är en slät ring med en liten diamant. Ganska så rund i formen och diamanter ligger i ringen. Den nya har 11 diamanter som också ligger i själva ringen och har samma slags form som den första. Valde denna då de passar så bra ihop!
Förresten tjejer snö idag måste väl betyda strålande sol om en månad! (Vi gifter oss den 20 maj).
Det verkar som om vi alla delar samma ringsmak - enkelt men smakfullt.
(råkar man kasta om ett par bokstäver på ordet ringsmak så blir det istället en inte alltför trevlig parasit... Herregud, vilken sjuk humor jag har idag då!)
Brud_juni2007: Jag tänker då verkligen inte bli någon gammal tant! Gammal är ok, men tant...
Klart att det är slaskväder i dag - jag tvättade ju bilen igår! Det slår aldrig fel, säkrare än en barometer.
Gemma: såg ett inslag om Shanghai på nyheterna i går kväll, missade delar av det men tror att det handlade om att bostadspriserna skjutit i höjden så förfärligt den senaste tiden... Men det visste ju vi som läser dig redan. Shanghai verkar verkligen vara the place to be in just nu. Hett, hett, hett!
Beträffande ringar - har ni graverat/ska gravera in någonting speciellt i era?
Snääääälla Roslagsbrud tvätta inte bilen den 19 maj!!!! Jag vill ha sol den 20:e.
Jag har väldigt smala fingrar och många diamanter så det gick inte att gravera mer än namn och datum ...och så ett litet hjärta emellan. Det är bara att bestämma sig...diamanter eller gravering.
Hej igen! Nu är det bara en dryg månad kvar tills ni gifter er, Lapinette och brud Juni. Hur känns det, pirrigt eller allt under kontroll?
Och lapinette - köpte nya aerobicsdojor igår, såna däringa nya Nike dans-aktiga. Ville ha mindre trendiga skor, men det fanns inte, det var slut, säsongen var över! Visste inte att det fanns en aerobicssäsong men så är det tydligen.
Har glömt när ni andra gifter er - help me please! Kram, G
Lapinette: du kan känna dig lugn - den 19/5 är jag i Cannes så ingen biltvätt den dagen!
Även jag oroar mig för vädret den 5/8 eftersom själva vigseln är tänkt att hållas utomhus. Friskt vågat hälften vunnet heter det ju...
Diamanter eller gravering? Oj, vilket svårt val!
Tror att jag kör på din linje Lapinette!
Lycka är att börja dan med keso feta oliv på solrosbröd...
Gemma, du kommer att studsa fram i dina nya skor! Fast det finns ju alltid sock-och-plast om du inte vill vara trendig...