• Gemma

Glamour, mon amour!

Skål och välkomna.

• Svar på tråden Glamour, mon amour!
  • Gemma

Lapinette, kika på köp och sälj, fundera och återkom.
    Och nä, läser inte tankar, jag kollade bara din majtråd, fick sen idén att sälja eftersom jag knappast lär använda den igen (och den här gången känns det inte svårt att bestämma sig ;) )
    Synd när grejer bara hänger i garderoben, tycker jag.
    Kram, G

• Gemma

Lapinette, åldern, hallå - du har varit sjuk!! Och jag var lika död som du, snurrig och dan. Tror dock att min superstarka thailunch två timmar tidigare hade en del med saken att göra.

• zea

Hej girls!Blev lite lätt deprimerad av de dåliga vädret igår...blir bara så lycklig när det är sol i stockholm som det är idag!Gemma har kommit framtill att jag kommer göra så som du gjorde med dina tärnor att de ger mig en bild av hur de vill att klänningarna ska se ut och jag väljer färg och får dom uppsydda.Lapinette,vi kommer också att ha dragér elller var de heter på franska..eftersom min I är halv italiensk och jag har ursprung från eritrea som är en gammal italiensk koloni där man också har denna tradition att ha dragér på bröllop.Lapinette kan höra med min mamma var hon beställt dom någonstans, om du är intresserad.Kände att jag inte heller hörde hemma på BT tills jag hittade din tråd Gemma.

• Gemma

Lapinette - har faktiskt aldrig smakat Pol Roger! Måste åtgärdas inom kort. Kram, G.

• Gemma

Gosset, que-ce qu'e c'est? Du är ett ymnighetshorn Lapinette.

• Gemma

Zea, jag är så väderberoende att jag blir rädd för mig själv ibland... samtidigt - skönt att man är en enkel varelse. Har du funderat på att flytta till nåt soligare land? Kram, G

• zea

Oj,om jag har!Det går inte just nu då min I har precis blivit advokat och de ser ut som att de tänker göra honom till delägare snart på byrån han jobbar på.Eftersom jag själv är projekt anställd och nu mellan jobb så är det mycket lättare för mig att vara flex..men vi är mer inne på NY ett tag isåfall,är inte direkt ett varmt ställe men ack så härlig puls för en liten period i livet.Annars ser vi till att resa så mycket det bara går.Dessvärre har det inte blivit så mycket av det den senaste tiden.Hur länge tror du ni kommer att vara kvar i Shanghai?

• Gemma

Zea, min mans kontrakt är på 2 år, sen får vi se...
    I vårt fall är det jag som är minst flexibel eftersom jag har språket som arbetsredskap. Kändes trist när jag blev kallad till en anställningsintervju på en superfin byrå i stockholm förra veckan och fick ringa och lämna återbud. C'est la vie.

Vi behåller i alla fall lägenheten på Kungsholmen, för säkerhets skull.

NY är härligt, om man har det väl förspänt. Men med en man som är advokat lär det inte bli några problem. Vad jobbar du själv med? Minns inte om jag redan frågat, hoppas du ursäktar i så fall.

Nu ska jag till brädgården. BLÄÄÄÄÄH!

Kram, G

• zea

Kommer inte jobba alls på 3 veckor, men annars har jag jobbat med en långfilm som har premiär i aug där jag har varit castingansvarig,prod och regi ass..och varit info och press ansvarig för en festival!Gemma även om du var tvungen att tacka nej,så är det ändå skönt att veta att det finns folk som tycker om det man gör.Så du ska plocka lite kultur poäng ikväll,kul!Jag och en vän ska äta mddag och sedan gå till riche...

Kram

• Lapinette

Gemma - är du inne och tjuvkikar på min majtråd. Oj, så då har du läst allt jag har skrivit om dig där! Kommer inte ihåg vad jag skrivit men självfallet något om den vackra spets jag har fått till min klänning.

Ser att du har lite att lära gällande champagne. Pol Roger var Churchills favorit champagne och Gosset Grande Réserve går i samma klass men i en helt annan smak än Pol Roger. Pol Rogern är ooootroligt lättdruken, det säger bara slurp. Den finns på bolaget i vit box. Gosset var däremot t o m svår att hitta i Frankrike och finns inte på bolaget. Den är mer fyllig och komplex i smaken.

Zea - så ni ska också ha dragéer. Ja, italienarna är ju med i den traditionen också. Var tillsammans med en italienare i 3 år innan det blev fransman.

Så skoj med alla internationella människor här på tråden. Själv känner jag mig som en ynkrygg som ännu ej har vågat släppa taget helt från den stockholmska myllan! Gemma förstår att det känns hårt att tacka nej till superjobb i Stockholm. Skulle själv inte klara det. Strongt!

Svar på tråden Glamour, mon amour!