Glamour, mon amour!
Skål och välkomna.
Skål och välkomna.
Roslagsbrud - glömde skriva att de sa 8 dgr till oss som ska vara 60 gäster.
Tack Lapinette och ha en alldeles UNDERBAR helg med älsklingen!
Zea - handlar den händelsevis om vampyrer?
Är hemma från min första utekväll i Stockholm på lääänge. Visst var det trevligt, men man förtränger lätt vad dyrt det är här. Igår fick jag ta en taxi från Täby - hu! Och idag gick vi på teater, därefter tog jag ett ynka glas champagne och en varmrätt på Süd, det landade på nästan 500 spänn. Fantastiskt gott och trevligt men... i morgon och på söndag bjuder jag diverse väninnor på marockanskt - HEMMA.
Apropå afrikanskt och så - igår hade min kompis valt latmansalternativet och köpt hem en massa god meze från Beirut Café, som öppnat filial i Östermalmshallen. Bästa mezen jag käkat hittills!
I morgon ska jag upp i ottan och olja 4 kvadratmeter teakplattor. Låter mindre än det är...
Gnatt, G.
Nu har jag oljat 59 teakplattor och rivit upp samt kastat gammal balkongmatta. Härligt.
åh, nu sitter man här igen och det är söndag kväll. Helgerna bara rusar förbi och det känns tungt att börja ännu en vecka... Jag är så #&%¤%=#?=% skoltrött! Det är första gången i mitt liv jag känner så. Detta är mitt sjätte högskoleår, så jag antar att det är naturligt. Jag längtar efter att jobba. Jag kommer verkligen att jobba häcken av mig själv och alla andra. Och få en riktig lön! Ååååhhh...
Ursäkta att jag börjar er vecka med ett stort klagomail, men så här vänner emellan är väl det ok?
Idag hände något mycket tragiskt. Jag hade tvättstuga och alla mina byxor jag använder var i tvätten. så jag drog på mig ett par byxor jag köpte för några år sen. Jag inbillade mig att jag skulle komma i dem igen... och det gjorde jag! Kunde till och med knäppa knapparna. Men de kändes lite tajta så jag satte mig på huk för att töja ut dem. Och rrriiitchh så sprack de! Ändra från rumpan ner till knäna. Jag började nästan grina. A höll på att skratta ihjäl sig. Jag bet ihop och satte på mig ett par mjukisbrallor och stack ut på en 5 km joggingtur.
Brud_juni2007 - hoppas det kändes bättre efter halvmilen?! Själv så blev jag nog redo för att få barn över en vinter, ålder 25-26 år. För den vintern breddades mina höfter. Alla kjolar som min mamma hade sytt om (från sig till mig) den ena sommaren kunde jag omöjligt komma i sommaren efter. Och jag hade inte ökat i vikt utan helt enkelt fått bredare höfter. Kroppen förändras...bara att acceptera.
Själv sitter jag här och är sliten. Jag blev hippad i lördags! Jag och O har haft lite funderingar och känningar på G men vi blev totalt överraskade när en bil tutade som en idiot bakom oss (vi hyrde bil i helgen) när vi körde ut från Taxinge slott. I bilen satt min bror samt alla mina singeltjejer.
De var jättesnälla mot mig. Jag fick klättra klättervägg (jag är en hejar på att klättra) iförd lila cykelbyxor och sen åkte vi till ett SPA där vi var helt själva. Bubblade utomhus medan vi tittade på båtarna som gick förbi, drack min favorichampagne och så fick jag svara på en massa frågor. Sen åkte vi till Grodan och där blev det en del drinkar ...för självfallet skulle bartendern bjuda mig. Sen vidare till en trendig restaurang på samma gata. Åt jääääättegod mat, drack Merlot och när vi sen gick upp i baren så hittade jag min blivande man som hade tillbringat dagen med min bror (go-cart, massage på Centralbadet etc). Gick sen till Plaza (vad nu stället heter) och dansade tills de stängde.
Förutom detta så hade vi möte med vår präst i 3,5 timma i fredags!!!! Har gått igenom hela vigseln, diskuterat homovigslar, insett att hon och jag är döpta och konfirmerade i samma kyrka, läst igenom allt på franska och så sjöng vi några psalmer ihop (jag ville bli präst som liten). Efter detta andliga möte så gick vi ned till Gripsholms Värdshus och provade 7 olika viner...SSSSLUUUURP! Har nu valt ett ekonoligsk vin, handplockat vid fullmåne från Provence till vår middag.
Gemma:Gud, vad händig du är!!Filmen är baserad på en verklig händelse å andra sidan finns det människor som tror på vampyrer..
Lapinette:Låter som om du haft en härlig helg!Med både party och präst.
Har en liten fråga angående osa?Är det ok att skriva tel nr och mail som svars alternativ istället för att folk ska svara med svarskort..Hur har ni gjort?
Vi skrev vår hemsida samt våra mobilnummer som svarsalternativ. Har faktiskt aldrig blivit bjuden på något bröllop där man ska skicka in det skriftligen.
Vampyrer...jag måste erkänna att jag åtminstone tidigare trodde på nästan allt som är övernaturligt eller mystiskt....dock inte på gröna gubbar från rymden.
Tack,för ditt svar Lapinette!Vi har fått inbjudan med både svars alternativen.Vi tänker köra på mail och tel nr de unerlättar för alla parter.
Alltid är det något som blir fel med mina inlägg.Hoppas du förstod vad jag menade...