• Gemma

Glamour, mon amour!

Skål och välkomna.

• Svar på tråden Glamour, mon amour!
  • Gemma

Izunia, hotellet ser urlyxigt ut. Ska din man spela där eller är det ren semester?

Zea: 150 pers låter som ett riktigt praktbröllop. På vårt var det "bara" lite drygt sjuttio, och det kändes ganska myckdet det med. Är din man från Sverige?

• Gemma

Lapinette (kan inte sluta skriva), din Mougin-restaurang låter ljuvlig. Loup är förresten ett roligt namn på en fisk... betyder ju varg också! Är det en mordisk fisk?

Stiffa svenskar - vilket roligt perspektiv. Mitt är just nu lite annorlunda. I hela Shanghais innerstad bor bara cirka 500 svenskar. Och tvärtemot cannes-svenskarna är de jämförelsevis avslappnade. I allafall jämfört med många expat-amerikaner, fransmän och tyskar (som är de stora grupperna). Vi har ju inte samma tradition av hierarkier, gated communities, privatchaufförer och tjänstefolk. Så för en gångs skull känner man sig rätt nöjd med att vara just svensk.

• Brud_juni2007

Izunia, har varken varit i västindien eller tanzania. Men ska åka till Tanzania i oktober! Jag åker till Kilimanjaro på praktik på ett sjukhus där och sen har jag semester och då ska jag på safari och sedan möta upp min kille på Zanzibar. Jag har länge velat åka till Zanzibar, det ska vara helt underbart.

• Brud_juni2007

Gemma, visst är det skrämmande med barn! Jag tror nämligen inte att man kan behålla sitt gamla liv när man har småttingar. Samtidigt tror jag inte heller att man någonsin ångrar att man skaffar barn, däremot kan man nog ångra bittert om man låter bli.

Jag är ju bara 25 och har ju egentligen inte bråttom, men jag har haft en enorm barnlängtan ända sedan det gick upp för mig att A är Mannen. Jag vill ändå plugga klart och gifta mig och hinna jobba lite först. Sen vet man ju aldrig, alla kan ju inte få barn...

• Brud_juni2007

...jag menar, det är dumt att planera sitt liv in i minsta detalj och tro att allt blir som man hade tänkt sig

• zea

Lapinette:Har vänner som har hus i Nice,Cannes och St-Tropez så det har blivit endel spontana resor till Rivieran under åren.Gemma:Min kärlek är halv italiensk och halvsvensk.Izunia:Måste hålla med de övriga tjejerna om Västindien inte så breath-taking som jag av någon anledning hade fått för mig att det skulle vara ,även om jag hade riktigt kul när jag var på St:barts och blev ganska missnöjd när jag var på Bahamas.

Kram/Zea

Kram/Zea

• Gemma

Brud Juni: Själv har jag aldrig haft nåt biologiskt sug efter barn, och mitt liv har varit minst sagt överväldigande ändå. Och som du säger vet man ju inte om man kan få barn ens en gång! Håller helt med dig om att man inte kan planera sitt liv, om någon sagt åt mig för två år sen (när jag hoppat av min gamla karriär, flyttat ifrån min man och börjat plugga i Stockholm) att jag skulle bo i Kina två år senare, hade jag nog aldrig trott dem.

• Gemma

Brud juni: Personligen skulle jag nog se till att inte ångra mitt / vårt beslut, oavsett om vi skulle ha barn eller inte. Har man verkligen på fötterna vid det tillfälle när man fattar sitt beslut, är det väl svårt att ångra sig senare..?

Kul med Zanzibar, har bara sett resereportage därifrån och det ser helt fantastiskt ut.

Ikväll ska min man förhandla om en stor gammal våning (tjugotal som vanligt) i de gamla franska kvarteren. Hoppas det blir bra, i så fall har han förhoppningsvis redan flyttat när jag kommer tilbaks!

Längtar...

• Izunia

Tack för era tips..har funderat lite pa det där nu...
    Anledningen är väl att man kanske vill vara ensamma pa en bröllopsresa..Men det ordnar sig. Aker vi dit blir det garanterat kombination av sol, bad och safari.

Efter bröllopet aker vi ocksa pa kort honeymoon weekend för att ta in alla nya erfarenheter! Kanske till Paris eller Venedig. Sedan aker vi pa "riktig" semester i höst/vinter.

Gemma - detta är riktig semester i egypten. Andi ska vila upp sig efter säsongen..haha jag hänger pa! Fast han har precis kommit hem fran ett par dagars vila i Italien!!

Är du i skane?? Hur länge ska du stanna?

• Lapinette

Åhh, här kommer ett svar från en där biologiska klockan verkligen tickar som en inställd bomb. Jag är 35, snart 36 och har aldrig haft någon längtan efter barn. Känner mig aldeles för egoistisk och som Gemma skrev älskar att vara "fri", kunna träna, resa och bestämma min dag. Vet att den dagen det finns en liten som stirrar på en med stora ögon så är jag fast. MEN jag har samtidigt alltid sagt att jag vill prova (försöka bli gravid). Skulle ångra mig bittert om jag aldrig försökte och nu är det hög tid.

Nästan alla mina vänner har fått sitt andra barn nu. Även här så började det ploppa ut efter 30. Jag trodde jag skulle komma till skott när de var påväg med sin andra men icke sa nicke. Har man inte träffat den rätta så har man inte...och som sagt min längtan har aldrig infunnit sig och kommer nog aldrig göra det. Fick i förgår veta att O's bror väntar sitt andra barn i november. Jätteskoj om vi kunde få till en kusin typ 5-6 månader senare.

Trist Gemma att din man inte har mer semester. För när ni ändå är där så vore det ju trevligt att se en massa. Vi har försökt att utnyttja de ställen O har bott på. Tagit bilen och åkte runt och besökt. Var i norra Italien och bilade när han bodde i Österrike och nu har vi åkt runt en del här i Frankrike.

Nej, ska nu hålla min man sällskap ute på altanen. På med bikinin och fram med en god bok!

Svar på tråden Glamour, mon amour!