• Gemma

Glamour, mon amour!

Skål och välkomna.

• Svar på tråden Glamour, mon amour!
  • zea

Det skulle inte vara någon smiley där!Det skulle stå det.

• Holt

Ja just det vet att de kom ut med nya färger till förra året! Men 7500:- som hittat! Perfekta morgongåvan mao....

• Gemma

Hallå Zea! Din skogstokiga väninna JM och jag har pratat några gånger. Hon är rätt svår att missa och jag var väl lite åt samma håll, men inte lika extrem. En superhärlig färgklick på skolan.

Holt: Enligt Mulberry.com verkar just Bayswater bara finnas i färgerna svart och brunt, men i fyra utföranden (mjukt skinn, kroko, "tooled" plus en fjärilsvariant). Å andra sidan hittar man inte hela sortimentet här.
    Priset borde ligga lite lägre än vad Zea tippar, runt 6.500:- I Sverige ligger Mulberry dessutom lägre i pris än både i England och t ex Danmark, har jag förstått. Poppisväskorna Roxanne och Rosemary har jag i alla fall sett i en rad olika färger! De ligger i ungefär samma prisklass (den stora är något dyrare).

I Shanghai är alla galna i förra årets Balenciaga-hit, och Chloes svindyra paddingtonväskor börjar också synas här och där. Men Mulberry är nog lite low-key för Kina. Min rara lilla Gerlinda-väska med stansade bin, hjärtan och blad, har jag fortfarande inte stött på utanför min egen axel.

I Shanghai går för övrigt männen - med martyrmin - tio steg bakom sina kvinnor, kånkande på handväska OCH alla shoppingpåsar. Om de inte sköter sig, hotar kvinnorna genast att lämna dem för västerländska män.
    Så generös är rakt inte jag! Min handväska är bara min, min, min. Mannen får inte ens peta på den.

Min man glömde att ge mig morgongåva! Av mig fick han en klocka från Kaplans, en svensk modell från mitten av femtiotalet som heter "Svalan Sportsman". Den är asgrym. Avviker helt klart från alla Breitlings, Rolexar och Tag Heuer-varianter (falska och äkta) som finns på kollegornas handleder. Även prismässigt. Den kostade nämligen 500 spänn, och jag köpte den BARA för att den var så snygg. Ibland har man tur.

Lapinette: Grattis till din väninna! Jag ska ta tag i min karriär... snart. Själv har jag jobbat sen jag var arton, och anställningsform och arbetsuppgifter har växlat med dagsformen. Det blir lite påfrestande i längden men sällan långtråkigt.
    Vad är MUS?

Pussel, G

• Holt

Gemma!
    Det kan nog stämma att de numer bara görs i oak och svart. Det var typ till förra sommaren de kom i ljusblått och rosa och någon mer färg. Tror att den skulle lanseras med lite andra detaljer till vintern 06. Min väninna fick en bayswater i rosa av sin man förra året i morgongåva, och hon blev själaglad!

• Lapinette

Sorry Gemma, trodde du visste allt! MUS är Make Up Store. Ska dit och lära mig en bröllopssminkning och får sen ta produkter för 495 kronor (som kursen kostar). Har gjort det förr men då var det självfallet en party-sminkning jag var ute efter...och det lyckades ju!

Så Shanghai är nästan som Frankrike. Jag menar min blivande ska alltid vara gentleman och bära allting (nästan) men han skulle aldrig komma på tanken att bära min handväska. Där någonstans skulle han förlora sin manlighet.

Oj, ingen morgongåva! Jag har absolut berättat om denna svenska mycket fina tradition. Jag har min morgongåva till honom väl gömd hemma och jag tror han har ångest över vad han ska ge mig. Jag önskar mig ett smycke (dock ingen mer ring!). Gärna något i samma serie som min förlovningsring...det är bara så dyrt men det är ju hans problem då han valde att fria med den ringen. Eller?

• Brud_juni2007

Hej och glad påsk allihopa!
    Oj, vad ni kan mycket om väskor och mode och allt sånt. Önskar jag vore mer kunnig i ämnet. Jag tycker om fina saker, fina kläder mm. Men jag är helt hopplös på att hitta grejer åt mig själv. Har nog också en hel del att göra med begränsad budget, men ändå. Jag släpar alltid med mig min bästis för att hjälpa mig att hitta bra och snygga skor.
    Har funderat en del på varför jag vill bli syrra och varför jag kommer att vara bra på det. Och konstigt som det än kan låta är jag inte "ta hand om" typer heller. Jag är däremot grymt fascinerad av människokroppen och hur den mot alla odds klarar det mesta. Sen är jag fascinerad av hur mycket man kan göra när den inte funkar som den ska. Sen ska jag inte sticka under stol med att jag gillar provtagningar och sånt som alla andra tycker är äckligt. Har ingen aning om varför. Men jag antar att man måste vara en rätt social typ för att gilla jobba så intensivt med människor. En annan grej med sjukvården är att det på något vis kombinerar intellektuellt och fysiskt arbete. Jag måste röra på mig annars blir jag helt deppig. I dag har jag suttit och framför en dator och layoutat tidning och hjärnan känns som en sladdrig svamp och ögonen är helt rödsprängda, magen kurrar också oroväckande efter ca 8 koppar kaffe...
    Nog om det, i morgon åker jag och min älskling iväg och ska bara vara för oss själva! Guuud vad jag har längtat efter att vara ledig!
    Trevlig helg allesammans!
    KRAM!

• zea

Gemma:Var har du fått att hon är skogstokig ifrån..?Hon är faktiskt helt fantastisk om man lär känna henne.Kommer ha 3 brudtärnor då JM är en utav tärnorna.Alla 3 har helt olika stil men med starka personligheter.I like!

Kram/Zea

• Gemma

zea: Skogstokig var väl slarvigt uttryckt av mig, jag gillade henne verkligen. Men hon var helt klart en främmande fågel, mycket originell! Och jag vet att en del tyckte samma sak om mig.

Kram, G

• Gemma

apropå mode så har jag fått min mammas gamla hermes-scarf från sextiotalet, som kompletterar min nya perfekt... hennes är blåturkos - guldbrun, min nya är orange - mörkrosa... vackert. Nu ska vi på konstrunda. Skriver mer sen. Kramar, G

• Gemma

Brud_Juni, de flesta av mina väninnor är som du. Jämt får jag vara smakråd och personal shopper, vi kompletterar varann perfekt!
    Och... min bror som är ögonkirurg är lite åt samma håll som du. Han hade sönder min arm en gång när jag var liten (okej, jag erkänner att jag själv slet sönder den, han bara höll... för att han tröttnade på att jag drog honom i håret), sen var han MYCKET mån om att det var HAN som skulle följa med till sjukhuset, ända in i operationssalen. Döm om min förvåning när jag vaknade efter narkosen och han stod lutad över mig i munskydd och gröna kläder, och lysten blick. Han var femton år gammal.
    NU ska vi på konstrunda.

Kramar, G

Svar på tråden Glamour, mon amour!