• Gemma

Glamour, mon amour!

Skål och välkomna.

• Svar på tråden Glamour, mon amour!
  • Gemma

Lapinette (akta dig förresten lilla chokladkanin, i helgen lever du farligt), jag kommer åter till stockholm ungefär på tisdag nästa vecka, efter en helg i Skåne. Stannar sen i cirka tre veckor. Såklart att du och O ska bo i Lund! Det är ju underbart där. Bara femtiofem minuter med flyget från Sturup till Stockholm, om du skulle längta dit.

Nu ska jag baka ut mitt ungerska påskbröd (hittade färsk jäst på Carrefour, YES!) och överraska min man, för det är det absolut bästa han vet! Kramar, G

• Izunia

Lapinette...det var inte sa underbart som jag ville kan jag ju säga...i väder väg!
    Det regnade mest hela tiden, men det fanns MYCKET snö kvar fran "din" vecka!
    EN soldag pa skidor...brände hela ansiktet och sag pa kvällen och följande dag ut som en tvättbjörn! :)
    Men nattlivet var det inget fel pa..inte heller mitt alkoholintag! :D

• Lapinette

Gemma - ja, jag får nog akta mig så jag inte blir uppäten. Risken finns då vi inte setts på 15 dagar. Mannen ringde precis från ett break på mötet i Israel. Han har suttit med någon japan så nu försökte han prata någon slags japanska med mig... lät otroligt skoj.

Så du rekommenderar Lund? O har tidigare haft en möjlighet att få ett jobb där via Texas Instrument men de anställde någon som var billigare. Jag har bara åkt genom Lund med X2000.

Izunia - ja så blir det vid dåligt väder...mycket sena nätter! Känner även igen det där med tvättbjörnseffekten. Har varit i Val d'Isère då jag och väninnan hunnit flaga 2 gånger på en vecka. Så blir det när vi nordbor törstar efter sol.

• Lapinette

Gemma, jag igen. Då innebär det att du är i Stockholm ca den 18 april till den 9 maj. Jag är i Cannes t o m 19 april och åker sen igen den 28 april. Den helgen är O i Stockholm och vi ska träffa präst, toastmaster/bror och lyssna på solist men någon kväll ska vi väl kunna få till det. Kanske träning och sen middag?

• Izunia

Ska du komma till Lund Lapinette?

• Lapinette

Har ingen aning om vart vi hamnar men min man är i Israel på säljmöte och hans boss hade frågat om han kunde tänka sig Sverige och då Lund. Han har planer på att anställe en tekniker dit och vill inte att den killen ska sitta ensam. För mig är det ju betydligt enklare att hitta ett jobb i Sverige än i Frankrike och till en början kan jag ju pendla som jag gör idag. Dock vill ju helst min blivande inte stanna på det företaget utan söker ju sig något helt annat. Som sagt...den som lever får se!

• Roslagsbrud

Vad kul att läsa om er alla!

Måndag igen och visst är det en liten solstråle som letar sig genom Stockholmsmolnen just nu?

Som vanligt längtar jag efter någonting och just nu är det Påskledighet! Vi sticker iväg till vårt landställe i Roslagen på torsdag e.m. och ska vara där hela helgen. Flera av våra vänner håller till på samma ö och vi brukar ha som tradition att träffas på såväl Påsklunch som middag. Blir säkert en hel del bröllopssnack då eftersom de alla är bjudna.

Lugn helg annars med mys,frisk luft, bio och restaurangbesök. Hittade lite roligt pynt i Gamla Stan och en knippe björkris på Hötorget. Så nu är jag beredd - det är bara för Påskharen att komma!

Lapinette - snart är det dags ju! Är prickarna borta förresten?

Gemma - tänkte på detta med lägenhet och även om det är bra mycket charmigare med en äldre variant så låter det som om ev. komlikationer kan vara nog så tärande. Men du kanske har en händig man?

• Roslagsbrud

Alltså - fingrarna skriver fortare än vad ögonen hinner läsa... Komplikationer ska det givetvis vara, men jag orkar bara inte läsa genom det jag skriver!

• Kaisa

Izunia: min aussie har aldrats varsamt pa insidan! :)

• Gemma

Roslagsbrud - the handiest! Kram, G

Svar på tråden Glamour, mon amour!