• Fru Cinderella

Sommar 2007

Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.

Vår månad är 26 maj.

Hur ser det ut för er?

• Svar på tråden Sommar 2007
  • Stefans fästmö

Noomi: vad för slags kort ska ni göra? Är det inbjudningskorten som kommer kosta 7 kr/st? Inte så dyrt ju! :) Har sett vissa som lägger 20-30 kr, men då är det kanske väldigt dyrt material...

• Gerda

Stefans fästmö

20kr/st har jag avsatt - ifall det blir att göra foldouts också så går det åt 5kr/st till dem samt infoblad. Men det är absolut max :D

Våra kommer att ha format 15x15 som minst, tycker det är ursnyggt, cellofan innerkuvert och vanligt 16x16 ytterkuvert.

• Sanasol

Våra inbjudningskort kommer kosta ca 40 kr per st med allt material och porto.

• Noomi

Stefans fästmö- Har skrivit vad vi ska ha för "kort" på sidan 36. :)

• Gerda

Grundpapper itll våra kort kommer att vara Bazzills Raw Silk som kostar 5kr/st 30x30cm.

Men vi har inte designat ännu, så slutkostnaden har vi ingen aning om ännu.

• Gerda

Noomi - era kommer bli supertuffa - längtar till ni för ett ex... som du förhoppningsvis delar!

Jag har väl uppfattat rätt att askarna med ris är inbjudningskort?

• Stefans fästmö

Noomi: ja just det, nu såg jag! :)
    Gerda: låter jättesnyggt!
    Hmm, känns som att det är svårt att veta vad det kommer kosta innan man vet hurdana kort man ska ha... Får nog ta mig till Panduro med min kompis o kolla papper snart... :D

• Noomi

Gerda, ja förhoppningsvis, det låter ju snyggt i alla fall. Och det är klart att jag lägger upp ett ex när jag gjort den. Ska kolla om man möjligtvis kan hitta billigare burkar/askar på typ Gekås eller liknande, men annars beställer jag dem nog i april nån gång. Sen lär det inte dröja länge innan alla är klara, haha.
    Hm, ska nog göra en skiss i illustrator... Nej, skolarbete var det ja!
    :D

• Noomi

Ja, just det ja... det är inbjudningskort det handlar om. Men eftersom vi måsta beställa fler än vad vad som kommer användas ska vi ha resten till placeringskort och fylla de med mintpastiller, druvsocker och huvudvärkstabletter. Ett litet överlevnadskitt natten igenonom!

Svar på tråden Sommar 2007