• 2006-06-10

Ni som gift er - vad hade ni gjort annorlunda, ge gärna tips och råd!

Hej!

Det finns en lång tråd här på BT om detta ämne som jag lusläste med antennerna ute. Nu tycker jag att det är hög tid att starta en ny, för att få fler goda råd och tänk-på från er nygifta, eller inte....

Stort tack på förhand,
    Bridezillan ;)

• Svar på tråden Ni som gift er - vad hade ni gjort annorlunda, ge gärna tips och råd!
  • Jema 26/11-2005

Svårt att komma på något såhär direkt, då vi var nöjda med hela bröllopet.

* Men vi skulle nog ha sett till att vår transport = limousine var vid kyrkan lite tidigare eftersom vigselakten gick lite fortare än vi väntat oss.
    Så nu fick vi vänta ett tag på den.

Jema

• yamman

Skulle absolut sett till att fått riktiga fotografbilder!

• Lady Marmelade

Haft mer än en vals efter bröllopsvalsen så att jag också hade hunnit dansa med pappa.

• 2006-06-10

Tack för goda råd.....

Någon mer som kan tipsa och trixa åt oss förvirrade Zillor? ;)

• sbh

Jag skulle ha skrivit ut bröllopsbilder som jag tyckte var snygga och visat fotografen hur våra bilder skulle se ut. Jag hade tittat på massor av fina, lite otraditionella bilder innan bröllopet, men den dagen det var dags för fotografering hade jag givetvis idétorka så våra bilder blev lite för vanliga...

• tossemaja

Jag hade sett till att ta foton tillsammans med föräldrar o övrig nära släkt. Vi har inte ett enda kort på oss tillsammans med våra föräldrar - en miss!

• 2006-06-10

Tack snälla fruar..

Verkar som om många "ångrar" inom temat Foto! Jag tror jag kommer att göra som du sbh, ta med mig bilder som tips!...

Gärna fler tips! ;)

• thanisa

Nu är detta inte från mitt bröllop utan från min systers. De hade festen på en lokal där de ordnade all mat och service. När de pratade med dem så var de väldigt serviceinriktade så min syster gjorde absolut inget fel. Det som jag tyckte var att stället hade för lite serveringspersonal. De var 4 servitriser till 80 gäster och detta gjorde att vinpåfyllning tog mycket lång tid och all mat tog lång tid att serveras. De som skulle ha specialmat fick vänta på sin mat tills de andra vid bordet i stort sett ätit upp.

Skillnaden blev extra tydlig då jag och min man gift oss några veckor tidigare och serveringen var helt utmärkt. Många av våra gäster kommenterade hur snabbt och smidiga de var.

Så ett tips är att fråga om serveringspersonal. Det stället vi anlitade sa att de anpassade antalet men att en servitör hade max 14 personer. Att folk får vänta kan vara jobbigt och det är tråkigt om man inte får sin mat innan de andra har ätit upp. Man tar ofta för givet att de är duktiga på serveringen men det kan vara lönt att be dem ha en extra personal för att minska väntetider.

• bride no1

Se till att ha ett ordentligt kvällschema, så att toastmaster å bestman/tärna vet PRECIS vad som gäller!!! Att alla vet vad som ska göras när!! Då slipper man tråkiga väntetider å pinsam tystnad!!

Det är det enda tipset jag kan ge...

Svar på tråden Ni som gift er - vad hade ni gjort annorlunda, ge gärna tips och råd!