• Svar på tråden 5 aug - tredje tråden!
  • Smurfina

Hmmm...någon som har koll på vilka blommor som är fina när vi gifter oss?

Ska köpa lite att plantera i en för tillfället tom trädgård och vill vara lite smart

• mjukisb

Idag har jag varit och beställt min brudbukett och min fästmans blomma och till tärnorna och näbben. Det blev inte så dyrt som jag trodde. det blev 1500kr. Helt ok. Jag ska ha röda, rosa och ljusrosa rosor och så en del grönt i den med. Och så ska den vara droppformad.

• Tiger10

Fasen jag blir galen då jag inte kan hitta några skor! Letar efter ett par ballerina, creme/pärlemo färgade. Det finns massor av bröllopsskor i precis den färgen men med klack...och trubbiga där fram. Ingen som vet någon bra webbsida?/affär?

Hoppas att det går bra för er brudar! En annan "tvingade" m2b att assistera med att knyta rispåsarna igår :)

Kramis

• Smurfina

Tiger10>>
    *S* redan på gång med rispåsar?! Jag som inte ens har en klänning eller skiss på klänning ännu. Ska till sömmerskan för första gången i morgon (lite nervös).

När tyger och stil är klart kan jag börja kika på tillbehör som skor, slöja, tiara eller vad det nu kommer att bli

• *BlushingBride*

Börjar känna mig klar med det mesta nu...Känns lite trist för jag är ledig fram till nästa helg då jag börjar jobba, och skulle vilja sitta hemma och pyssla lite med bröllopssaker men kan inte komma på nåt mer att göra... Har gjort festprogram, vigselprogram, rispåsar, inbjudningskort, blomsterdekorationer, servettringar, placeringskort...Finns det nån som kan komma på nåt mer att göra färdigt? Vill så gärna pyssla med något!!! Känner också att jag vill passa på att göra så mycket som möjligt nu innan jag börjar jobba, så slipper jag den stressen sen när jag kommer ha mycket mindre tid... Nån som har nåt tips? Vad har ni hunnit göra?

• Yiin

Lägger till mig själv med då :)
    Ska åxå gifta mig 5 augusti :D

Orustbrud: Bokenäs kyrka, Kärlingesunds Gård, Uddevalla
    Brud 2006: Täby Kyrka, Odd Fellow lokalen, Täby
    Sarita 2006: Lillkyrka kyrka, Lundhagskyrkan (festlokal), Örebro
    Bluebride2006: Sundby kyrka, Strömsholms slott, Eskilstuna
    Andlin: Torshälla kyrka, PROs lokal, Torshälla
    Fru O: Torslanda kyrka.
    aug 06:Backens kyrka, Göstas Loge, Umeå
    mjukisb:Vikens kyrka, hemgården, Ekeby
    Mrs Norson:Västra Broby kyrka, Villa Thalassa, Helsingborg
    idolf: Stora Tuna kyrka, Södertuna bygdegård, Borlänge
    Sandgren: Backens kyrka, Stöcke bygdegård, Umeå
    Ybrud: Ytterlännäs gamla kyrka, Bollstabruk
    Augusti Bruden: Norn's Kapell, Hedemora
    Anelp: Hakarpskyrka, Fest på slottsvillan i Huskvarna
    gnizz: Norumkyrka, Ödsmål bygdegård, Stenungsund
    Tiger10: Barkåkra kyrka, Officersmässen F10, Ängelholm
    Lindblomman:Lidingö Kyrka, Stockholm
    Cristine: Norrbo kyrka, Bjuråkers hembygdsgård, Hälsingland
    Justina: Värends Nöbbeles kyrka, Fest på Korrö Loge, Småland
    Blivande Fru Böhmer: Boo Kyrka, Stockholm
    JoLu: Masthuggskyrkan, Göteborg
    blivande fru Wikdahl, Ulrika Eleonora kyrka, Söderhamn.
    Jenny i England: Frojel kyrka, fest pa Wisby hotel, Gotland
    Smurfan86, Ej planerat vilken kyrka osv.
    Smurfina, Brevens Kyrka i Brevens Bruk, fest i Rotundan, Örebro
    Blushing Bride, Tyresö Kyrka, Tyresö Bygdegård, Stockholm
    martinsson2b, Ronneby
    LadyJeZz, Hälleviksstrands kyrka, Svanviksladan, Orust
    Mattesbrud06: Vätö kyrka,Engelbrektstunet, Norrtälje
    stenvall: Ramnakyrkan, Officersmässen på I15, Borås
    Hjärtelycka, Uppenbarelsekyrkan, Grünewaldvillan, Saltsjöbaden,Stockholm
    Lilla-Angelina, Bromma Kyrka och Ängby Slott
    Yiin, Tranemo Kyrka

• Smurfina

*BlushingBride*
    du får försöka komma på det där lilla extra...som att byta ut ettiketerna på alla vinflaskor och ersätta med egna personliga

Eller fixa till en gästbok kanske?

Jag tänkte fixa lite olika citat som hör ihop med mitt tema och placera på olika ställen i lokalen. Det kanske du kan göra....fast med olika kärleksdikter då?

Kika även på småsaker som kan placeras runt om i lokalen för att få till det lilla extra. Som t ex hjärtformad tvål i badrummet.

Hmm.....låter dock som om du är väldigt färdig. Kanske njuta av det och bara pyssla om DIG själv och din M2B

• *BlushingBride*

Smurfina
    Tack för tipsen, dock har jag redan bytt ut etiketterna på vinflaskorna, köpt hjärtformade tvålar och fixat gästbok...Men det där med citaten var en smart grej! Ska klura lite på det! Tack!

• Smurfina

*BlushingBride*
    Oj vad du är ute i god tid *S* Ska göra allt det där i sommar hade jag tänkt (har sommarlov!)

• idolf

Tiger10: Kolla på Have2Have. Vet inte om det var så mycket creme/pärlemo, men de har ballerina iaf..

Svar på tråden 5 aug - tredje tråden!