• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • jajj@

Alla klär ju upp sig till bröllop, så det är nog inget att oroa sig för. Kavaj känns ju lite mer otvunget på något sätt tycker jag.

• hjartat73

Nä mörk kostym är inte att föredra i augustimånad *ler* speciellt inte som den blivande och bestmannen ska ha ljusa frockcoats *ler*.

• ~emma~

Du kan ju alltid skriva vad brudens klädsel blir... om det nu inte blir långklänning till slut! Min blivande tänkte egentligen ha kostym på sig, men nu är han mer inne på frock coat. Min klädsel blir ju ganska avancerad, annars hade jag tyckt att det hade varit helt ok med kostym. T.ex. om jag hade skippat slöjan och tiaran och haft en enklare brudklänning. Men jag tycker iaf definitivt att du kan ha långklänning till hans kostym, även om den är lila! :) (Inte för att det är något fel på kortare klänningar heller! )

• jajj@

Hm, nej det kan bli lite varmt! Men de flesta har nog mörka kostymer ändå.

• jajj@

Ja, det blir väl den där med 20 meter släp och 20 barn som bär upp släpet och häst och vagn och frack och hög hatt till slut.

• ~emma~

Ja de flesta "klädselvetare" säger att man bör tolka kavaj som mörk kostym (eller ljus kostym på sommaren).

• jajj@

Jag ville ju ha en lila klänning, då ska väl inte han ha en lila kostym!

• ~emma~

Hi hi! Vi tänkte faktiskt försöka fixa häst och vagn... Kyrkan ligger mitt emot en ridskola.

• ~emma~

Nja... då kanske det är bättre med en champagnefärgad eller beige klänning.

• hjartat73

Så roligt att din blivande ~emma~ är inne på frockcoat nu...

Tror du de har mörka kostymer....när jag gifte mig för 12 år sedan var det också augusti och sommaren 1994 då det var grymt varmt men de enda i stort sett som hade mörkt på sig var min fd man och hans bestman (svart frack) och de höll på att avlida av värmeslag.

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2