• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • jajj@

Min kompis föräldrar är katoliket, de är egentligen skilda men kallas för "separerade". I praktiken har båda två ett nytt förhållande.

• hjartat73

Ja och gifta om sig i katolska kyrkan kan de inte men i svenska kyrkan kan de *skrattar*

• jajj@

Jag tror att man inte ska ha för lång klänning när det är kavaj, det går nog bra med knälångt då. Mörk kostym däremot ska man ha typ aftonklänning till. Tror jag. jag var på bröllop förra vintern när jag var tvungen att sy upp min kläning för att den inte skulle vara för lång.

• jajj@

Vi har också tänkt oss kavaj, men skriva att det är typ sommarlätt opretentiös klädsel som gäller. Hur vi nu ska lycks med det utan att det låter konstigt...

• hjartat73

Det blir svårt att översätta dresscoden på polska så till dem skriver jag inget utan bara hoppas de är någerlunda uppklädda...

• ~emma~

Hej igen! Vi ska också ha klädsel kavaj! Hoppas då på att folk är uppklädda, men det behöver inte vara långklänning tycker jag. Eftersom vi har ett lantligt bröllop känns det inte rätt med _för_ uppklädda gäster t.ex. frack. Fast snyggt är det!

• jajj@

Ja, jag fick gå igenom det här med min mormor till det bröloppet vi skulle på eftersom jag inte har så bra koll... Är mest bekant med frack och smoking (och kavaj på antioner betyder bara kavaj och inte jeans...). Men ta mörk kostym då, herrarna kommer ju ändå få ha mörk kostym, så får damerna vara lite elegantare.

• jajj@

Jag har mest funderat på vad vi ska skriva, för om jag har tex en knälång klänning kan ju folk känna sig lite dumma om de kommer i långa klänningar. Eller vad tror ni?

• hjartat73

Nä jag tänker mig mer att folk inte ska komma i jeans och t-shirt utan att de kanske har finbyxor och en skjorta...gärna slips för det tycker jag är så snyggt *ler*. Kvinnorna hoppas jag också att de kanske har finbyxor/klänning eller kjol och ngt snyggt till...

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2