• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • fru tybergius

det är en bekant som ska sy, men hon är utbildad sömmerska. tänkte att mamma skulle sy den först, men eftersom jag inte har ett mönster, kändes det säkrast att sömerska fick göra det!

• jajj@

Är din kompis intresserad av att sy till någon annan också kanske tror du...?

• 79a

fru tybergius
    planerna är aug 2007, så jag har inte börjat planera men kollat lite smått på lokal olika alternativ o prisklasser.

jajja
    jag vill vara med på listan..men jajja har ni bestämmt datum? det har inte vi..får väl titta på en 2007 kalender o se vad som passar.

• fru tybergius

det är hon säkert! hon har börjat plugga nu och syr bara vid sidan om, vet inte om hon ska fortsätta! men det är klart att jag kan kolla med henne! hon är supermysig! när ska du gifta dig?

• jajj@

79a, vi har tittat på en helg i slutet av augisti, men vi är inte säkra. Det vore toppen om man kunde få reda på hur vädret kommer att vara i augusti/september nästa år eftersom vi verkligen vill att det ska var möjligt att vara ute också... Vi funderar faktiskt på att duka upp bord i alla fall, utomhus, om det är fint väder.

• fru tybergius

så bra att ni är ute i tid tjejor!! jag tyckte 8 månader var hur bra som helst, men har märkt att det var i liiite i senaste laget!!

• jajj@

fru tybergius

vi ska inte gifta oss förrän nästa år, så jag törs inte sy någon klänning förrän då. Man vet ju aldrig hur man ser ut om ett år. men du får jättegärna kolla med henne!!

• fru tybergius

KAN man veta hur vädret ska bli 1,5 år innan? :)

• jajj@

Men visst vore det toppen om man kunde det!!

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2