• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • fru tybergius

aha, kunde gissa det...

• Puh76

fru tybergius: Hur långt har du kommit i planeringen?

• ~emma~

Jag fyller 25 om några veckor :)

Puh - vi fick också hem två papper. Som jag har förstått det ska båda ges till vigselförrättaren. Ett är intyg om hindersprövning, det andra är intyg för vigsel.

• Puh76

emma: Jag menar de man skikar in till Skattemyndigheten. De man ska skriva i.Innan man får intygen.

• ~emma~

Puh76 - jaha :) Vi fyllde bara i ett (skrev ut från nätet), så jag tror att det bara är ett papper man ska fylla i, plus namnändringen.

• fru tybergius

vi har kyrka, festlokal (med allt förutom dukar), präst, kock, frack till min m2b, frisör, sömmerska (ska börja titta efter tyg), fotografer, musiker. En kompis ska hjälpa mig med blommorna.

nu är det menyn och inbjudningkorten som gäller. och hotell..

• 79a

fru tybergius

vilken kyrka o festlokal har ni valt.
    jag tycker att lokal för bröllopsfesten verkar vara en stooor del i planerandet.

• jajj@

Hjärtat73, bra idé om att uppdatera listan, vi kanske kan få in oss som gifter oss nästa år också... Det är säkert fler än jag och 79a. Jag vill också vara med!!!

• fru tybergius

79a

vi ska ha festen i GustavAdolfs församlinghem i Hbg, (men vi bor i Mlö) Billigt och bra. Allt porslin finns och man får fixa mat och dryck själva. Klart man hade velat ha ett slott, men man måste vara realistisk, vi är fortfarande studenter!

när ska du gifta dig?

• jajj@

fru tybergius, är det en sömmerska ni känner som ska sy din klänning eller är det en "riktig" (om du förstår vad jag menar...) Jag vet ungefär hur jag vill att min klänning ska se ut, men jag vet inte om jag törs sy den själv. Nu är det iofs inte aktuellt förrän nästa år, men det kan ju vara bra att få lite tips redan nu.

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2