• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • Puh76

Du får berätta hur det gått..vad ni pratade om osv!

• lillabunny

Nu är vi tillbaka från mötet med prästen. Usch vad vi var nervösa båda två. Men det gick bra... Vi gick igenom hela vigselakten, bestämde psalmer och upplägg. Det blir nog kanon!

• ~emma~

Hej svej, nu är jag tillbaka. Vad kul hjartat73 att ni hittade det ni sökte! Vad blev det för underkläder till slut, om man får fråga?

lillabunny - nu rullar det på med planeringen! Buketten låter jättebra. Vad ska ni ha för in- och utgångsmarscher?

• ~emma~

Förresten, jag var på Matton i fredags, i säkert en timme, och fick hjälp med idéer till inbjudningskorten. Nu kommer jag att chocka dig hjartat73, men jag ska EMBOSSA, hihi :D Det visste jag inte vad det var för en månad sedan. Men i fredags kväll gjorde jag sex olika typer av inbjudningskort, ska ta med mig dem på fikan. Så snart börjar det gå framåt med inbjudningarna också, skönt!

• lillabunny

Välkommen hem igen ~emma~hade ni det bra i skogen? :)

Vi har bestämt oss för vilka psalmer vi ska ha, men har inte spikat in- och utgångsmarscherna. Där vi ska gifta oss har de bara el-piano (alltså ingen orgel) så det blir lite speciellt med musikvalen. Vi kommer nog att ha "Visa vid vindens ängar" som utgångsmusik, men vi har inte bestämt oss än... Har ni andra planerat in- och utgångsmusiken?

• ~emma~

lillabunny - ja, det var jätteskönt att komma iväg lite och vandra i skogen och sitta framför brasan :)
    Vi har i princip bestämt oss för brudmarsch från Delsbo som ingångsmarsch, men ut vet vi inte än. Skulle vilja ha något speciellt och roligt men har inte hittat något bra alternativ. Vilka psalmer har ni valt?

• lillabunny

Vi har valt klassiska sommarpsalmer fast vi gifter oss i slutet av maj. Det blir Psalm 201; En vänlig grönskas rika dräkt och psalm 200; I denna ljuva sommartid. Har ni bestämt er för psalmer?

Brudmarsch från Delsbo är jättefin, vi har den på vår lista över tänkbara ingångsmarscher. Det är verkligen inte lätt! Där finns många fina. På www.svenskakyrkanjonkoping.se/ fanns det en del marscher att lyssna på (under bröllop).

• ~emma~

lillabunny - tack för länken!! Den vanliga bröllopsmusiksidan får jag inte att fungera. Brudmarsch från Väddö tyckte jag verkligen om, hade varit passande också eftersom jag delvis växt upp där. I denna ljuva sommartid vill jag gärna också ha, den är så härlig! Fast jag vet inte om vi kommer att bestämma om psalmerna. Hur lång kommer er vigselakt att vara? Kommer ni att ha någon solosång?

• lillabunny

Vi kommer att ha en rätt kort vigsel. Inga solon eller diktläsningar etc. Prästen ville att vi skulle bnestämma psalmerna redan nu, och det är ju faktiskt ganska skönt att ha det klart! :) Vi gillade också Brudmarsch från Väddö, kan tänka mig att den passar bra tillsammans med Visa från vindens ängar som troligen kommer att bli utgångsmusik... Usch svårt det där! ;)

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2