• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • lillabunny

Jättefina skor hjartat73! Vad fick du ge för dem?

• ~emma~

lillabunny - vad blev det för ring till slut? Och har du fått något svar från kantorn?

• lillabunny

Det blev passion-ringen vi pratade om tidigare. Det blir kanon tror jag...

Ja, kantorn tyckte att förslagen var bra. Så nu har jag suttit och fixat med vigselprogrammet hela eftermiddagen. Nu fattas bara utsidan. Tänkte ha samma stuk som inbjudan.

• ~emma~

Ja men den är jättesnygg, passionringen. Du skulle väl ha den i vitguld? Har aldrig sett den i vitguld, men det blir säkert hur snyggt som helst. Är det från Hellkes du har beställt?

Vad blir det för "stuk"? :) Har du gjort färdigt inbjudningarna?

• hjartat73

~emma~ jag tror de hade ngn med rundad tå men isåfall med häl tror jag. De har lite lite reaskor kvar men i väldigt få storlekar. Men häng inte upp dig på det där med rund tå för det gjorde jag också lite i början...de fick inte vara för spetsiga osv. Prova olika modeller du kommer att bli överraskad över att de inte klämmer. Ta oftast en storlek större eller åtminstonen en halv än normalt för just brudskor är små i stl. Jag har normalt 37 men skorna jag köpte är 38.

lillabunny Mina var inte på rea och kostade 980:- vilket jag tycker är grymt pris men det är ursköna och har man köpt dem hos Fashion City så kan man färga dem hos dem för 150:- vilket jag kommer att göra efter bröllopet.

Förresten ~emma~ hur mycket kostade vigselringen hos Alaska?

• lillabunny

Ja ~emma~, jag beställde ringen i vitguld. Den bör komma i denna veckan... Spännande! :) Beställde den från vigselbutiken.se

Jag bor ju precis vid Fashion City, får dra med min blivande dit och kolla väst och grejer. Kan ju passa på att kolla skor med samtidigt. Super att de färgar om dem också till en, det är ju värt mycket.

• lillabunny

~emma~, vad hade ni för ringar förut eftersom ni köpte nya? Trivdes ni inte med dem?

• hjartat73

lillabunny vilket datum är det ni gifter er?

• lillabunny

Den 27 maj... Och ni då? Omöjligt att hålla alla datum i huvudet! :)

• lillabunny

~emma~, vi funderar på att göra inbjudningskort, vigselprogram etc. med tapet. Ska ut på jakt idag och se vad som finns! :)

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2