• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • Svemerikanskt bröllop

Hej på er. jag var in och läste inläggen och blev helt nervös av att ni planerar så mycket och det går verkligen undan för er så jag ringde hon som vi anlitar till maten för att se VAD hon kan hjälpa till med mer och hon är bara en sådan pärla. Den nervositeten som jag kände innan bara släppte. Hade vi inte haft kontakt med henne hade vi haft bröllopet här nere i Malmö. Anna som hon heter prackar inte på dig några kostsamma lösningar utan berättar hur du kan ordna det själv billigt och enkelt.

Jag och min blivande var och provade kläder till honom för ett tag sedan och som jag säkert skrev då så blev han supersnygg. Det är jag övertygad om att era också kommer att bli. Det finns så mycket att välja på och det är något som kommer att passa dem perfekt. Vårt enda problem var att det som passar min sambo perfekt går bara att köpa och skulle kosta oss 6.800. Uan skorna förståss. Och jag tycker inte att det är riktigt samma sak med killens kläder. Jag kan ju spara min klänning och tvinga den på mina barn eller mina kusiner eller liknande. Men vem gifter sig i papsens bröllopskläder? Killarnas kläder betyder ju liksom inte lika mycket. Fast jag vill så gärna se honom i det igen. Ni kommer att bli helt nyförälskade i dem igen när ni ser dem prova kläderna.

• ~emma~

Vad bra att ni hittade hit! Men det kanske inte var så svårt med tanke på hur vi (läs: jag) pladdrar! ;)

Svemerikanskt bröllop - ska din blivande också ha frock coat?

• Svemerikanskt bröllop

Jag tror det. Vi har inte riktigt bestämt oss ännu. Han vill ha en helsvart och med en ganska så mörkt grå väst under och sedan en vinröd pastrong (?) eller vad det nu heter. Han är mörk så det blev väldigt stiligt med de färgerna.

• Svemerikanskt bröllop

Sitter och kollar på ~emma~s länk med blommor och försöker hitta en bukett. Jättebra med så stort urval.

• Svemerikanskt bröllop

Nu försvinner jag för ett par dagar men om jag känner er rätt så kommer jag att ha en hel del att läsa igenom efter helgen. ha det bra och lycka till med klädprovningen.

• ~emma~

Det låter jättesnyggt! Lycka till med bukettletandet! Det är rätt svårt tycker jag.

Nu håller jag på att kolla frisörer, inte lätt det heller. Inne på vår planeringssida (här på BT) blinkar det röda varningstecken på bland annat "fixa frisör", jag blir helt stressad ju! Det börjar blinka eftersom det är mindre än sex månader tills vi gifter oss. Har du samma sak jespers darling? Eller su kanske har fixat allt man skulle fram tills nu enligt listan?

• hjartat73

Vi ska dit på dagen ~emma~...tror förmiddagen. Ska ringa svärmor sedan och höra så det är okej att hon passar Lucas nämligen....vill inte ha en tvååring som springer runt i butiken *ler*.
    Men om min sambo provar frockcoat och man får ta foto så lovar jag att fotografera honom.

• ~emma~

Ja, det ska bli spännande att höra hur det har gått!

• ~emma~

Penny28 - jättefin och lite annorlunda klänning! Var det den du försökte länka till tidigare?

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2