• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • madelyn

Bridecilla,
    Ja visst är det skönt när man har kalasbra personal som fixar det man vill ha!
    Vi får nu dessutom en egen liten villa som "bröllopssvit"- för samma pris som vanliga hotellrummen!!! Känns hur lyxigt som helst

• Trull

Bridecilla,
    Full fart med andra ord hos er på lördagen. Kul.
    Jag tror att det kommer bli jättebra med en präst som kanske är mer tillgänglig.

madelyn,
    Visst det tillhör inte vanligheterna att vara ute till morgonkvisten. Men det är kul när man orkar och har energin. Först var vi Il Pino på Högbergsgatan, sedan tog jag med mig gänget till klubben som ligger på Medborgarplatsen Studio 54. Känner ägaren där, så han bjöd på entré, garderoben och första drinken. Kanon
    Vad kul att Skepparholmen känns så rätt! Nu håller vi tummen stenhårt på att det blir fantastisk sommardag.
    Pratade med en av tjejerna i lördags som fyller den 24 augusti - hon säger sig inte minnas någon regndag på hennes födelsedag

• madelyn

Trull,
    det låter lovande.. jag hoppas oxå på sol sol sol och inget regn på den stora dagen!

• Bridecilla

madelyn,

läckert!!
    vad gulligt att ni får den!

börjar ni bli lite pirriga inför eventuell möhippa?
    jag fick samtal för ett tag sedan av bestmannen om en lista över eventuella deltagare på svensexan...

trull,
    ja bara sol :)
    vi får dansa soldansen och mana fram solen redan nu för vårt datum!!
    vad sägs om 23 grader varmt, lätt bris och strålande blå himmel??

• Trull

Bridecilla,

Låter som en kanon-deal, det är helt ok väder
    Nja, ingen stress över möhippan ännu, det är väl i alla fall några månader dit

• madelyn

Bridecilla,
    Jag tänkte faktiskt på det där med möhippa för någon dag sen.. och kände att gud vad kul det ska bli- jag vet att jag kommer få en möhippa pga att min hederstärna frågade mig för ganska längesen om hur jag ville ha det
    Men NÄR, det vete fasiken.. skoj ska det bli iaf. Oavsett vad vi gör så är det mysigt att få va med tjejerna

• Trull

Bridecilla,
    Jo, jag vet att det smids planer Tänk, vi är verkligen i centrum

• linda23

Gott att helgen är över... fyllde år och på lördag var det släktkalas och på söndag för vännerna. Men det är så roligt att träffa alla.

Det ser ut som det kommer att ordna sig bra med stället där vi skall ha bröllopsfesten.

Hur skall ni ha det, skall ni hyra endast festlokal med catring eller blir det hela konceptet. För våran del blir allt på ett och samma ställe och det känns jätte bra att ha bra personal som ska servera maten samt drickan. dukningen och städet gör de oxå. Men det är ju för och nackdelar med allt, det blir ju dyrt att behöva köpa alkoholen där, bara för kaffet blir det 1500 kr :( lite roligt att höra vad det kostar på olika ställen.

• Trull

linda23,
    Vad menar du att med bara kaffet blir det 1500 kr? Att det då bara är mat och kaffe ingen alkohol?

• linda23

för maten betalar vi per kuvert (229
    sedan tillkommer alkoholen, (vin öl drinkar, ja allt)
    men bara kaffet till tårtan är 1500 :-

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2