• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • Trull

Ok! Vårat kuvertpris ligger på ca 1000 kr/person. Då är det fördrink med en påfyllning, förrätt, huvudrätt, efterrätt, sedan tårta. Till detta ingår det tre glas vin samt avec till kaffet, men även vickning framåt natten

• linda23

Trull.
    hur har ni gjort med alkoholen under kvällen. skall ni eller gästerna betala det?

för oss är det 229 kr/pers för förrätt, huvudrätt samt efterrätt.

vi kommer att bli ca 65 st och för detta Vi betalar 10000 kr för lokalen (serveringspersonal, dukning, bartender samt städning) ett glas vitt vin samt två glas rött sedan ingår även all vin öl och drinkar under natten. Tårtan köper vi på ett bageri för ca 2000 : -

All dricka (vanlig dricka till tex barn)samt då kaffet tillkommer. och det tar de 20 kr/st.
    Hur är det där ni skall vara, ingår drickan? Vet inte om vi skall ha någon dricka, är lite kluven. Kolsyrad dricka till maten till de som ej dricker alkohol samt till tårtan eller ingen alls? hur hade ni gjort? var på ett bröllop i sommras och då serverades ingen kolsyrad dricka.

• HanOchJag

Tack allihopa. Ja vi hade en jätte mysig 1 års firning.
    F*n va tiden har sprungit iväg,. Känns som igår då han gick ner på knä.

Nu är resan till Greece/Athens bokad oxå.
    Åker den 21a maj och är hemma igen 28de maj. Ska bli sååå kul och såå skönt. Har köpt lite nya kläder till resan och en massa nya skor.

Känns helt otroligt att få komma iväg.
    På lördag blir här provlagning av buffen med vänner. Och förhoppningsvis lite planering av dagen D oxå.
    Vill ha lördag NUUUU!!!

• madelyn

HanOchJag,
    Vad härligt att åka till Grekland! Ska ni se Eurovisionsschlagern när ni är där?

• Trull

linda23,

När det gäller alkoholen så har vi två glas mousserande som välkomstdrink, tre glas till maten, samt avec. Vi funderar på att betala för ytterligare ett glas per person. Men sedan får gästerna själva inhandla. Då vi kommer var kanske 90 drickande gäster blir det alldeles för dyrt för oss att stå för alkoholen hela kvällen. Många av våra vänner har suddiga gränser på fester

HanOchJag,
    Vad sköööönt att det är bokat till Grekland. Åker du själv eller sambon och dottern också??

• Trull

madelyn,
    hur många dagar är det kvar?

• HanOchJag

madelyn & Trull Nää ingen Eurovisionsschlagern när jag är där. Den är väl slut då förresten?

Åker alldeles ENSAM. Därför ska det bli X-tra skönt *asg* Lite semester från varandra innan man avger löftena.

linda23, vi kommer att servera 2 glas rött och 2 glas vitt vin till maten. Brudskålen och välkomstdrink, och likör eller liknande till tårtan. Sen kommer det att finns det bar, med en liten skål där folk lägger en tia eller så för varje öl/vin liknande som dom tar. Känner att det passar våran budget bäst.

• Bridecilla

halloj girls!!

madelyn,
    nä nojjig över möhippan är jag inte direkt.
    jag vet också att det kommer att bli en för min tärna pratade också lite om hur jag ville ha det och sådär :)
    men har som sagt ingen aaaning om när :)
    framåt maj/juni bör man nog snygga till sig inför varje lördag, ni vet raka ben å fixa bikinilinjen :)

linda23
    vi har köpt ett helt koncept med allt från fördrink till vickning.
    Men vi kommer däremot att ha betalbar framåt kvällen, av flera orsaker, dels att det blir så himla mkt pengar, dels att folk inte ska bli såå fulla och dels för att man blir lite slarvig med sina drinkar om man inte behöver betala för dem, dvs sätter ifån sig dem och hittar inte tillbaka utan tar en ny istället...
    jag vet inte ännu hur mkt vi kommer tt få betala men ngnstans mellan 400-600kr/pers men då ingår fördrink och snittar, förrätt, huvudrätt, dryck till maten, kaffe till tårtan, vickning, lokalen, personalen etc. vi får dessutom hela huset för oss själva (dvs inga andra festarrangemang förutom oss den kvällen)
    det som går utanför är tårtan och betalbaren.

hanochjag
    härligt att ni hade det mysigt!!
    å vad underbart att åka till grekland. åker du själv, med barn eller med hela familjen?

• madelyn

Det är 151 dagar kvar idag!

• HanOchJag

Bridecilla Jag åker själv.

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2