• marfa

Linköpingsfruar

Vill bara önska er alla en härlig jul.
    Jag hoppas att du får det bra Calice hos din man, och senare hos dina föräldrar. Att Na ni får en riktigt härlig jul i ert nya hus. Och att alla ni andra får en fin jul.
    Vi är i Karlstad hos mina svärföräldrar. Vi var dock hemma i Lkpg i några dagar innan och det var mysigt att få vara hemma hos mammma och pappa ett tag oxå.

Stor kram
    fru Marfa

• Svar på tråden Linköpingsfruar
  • Fru Calice

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!
    Var precis det jag drömde!!!
    Åh va roligt!
    Grattis igen och STOR kram till er båda!!!

• sandella

Som sagt, tänk att ... kan avslöja så mycket
    Tack för alla gratulationer, det värmer verkligen.

Jag har mått hur bra som helst hela tiden (är nu i 5:e månaden) och har tränat som vanligt 3-4 gånger veckan fram till jul.
    Ska jag beklaga mig över något så är det att jag förra veckan började känna av smärtor i nedre delen av ryggen - vilket antagligen är foglossning (helt normalt). Det har förbättrats betydligt och jag hoppas att det ska försvinna lika fort som det kom.

Na76: vi kommer inte att ta reda på vad bebisen har för kön, det får bli vad det blir - bara det blir friskt!

/Sandella

• Tessan05

Hej på er och god fortsättning!

Sandella: Måste bara börja med att grattulera dig till knodden i magen. GRATTIS! Du frågade om man någonsin blir redo, själv upplevde jag att jag blev redo i samma stund som Saga kom :) Allt kändes och känns så naturligt. Så... lugn, de känslorna du har nu, de är vanliga, fullt normalt :) Att få barn är underbart, vår lilla tjej har hunnit bli tre (TRE!) månader, tiden går fort. Så, har du några frågor eller funderingar... så är det bara att fråga, kul med fler som skaffar barn :)

Har inte varit här inne på länge, av någon konstig (!) anledning är det på Familjeliv jag hamnar numera :) Julen firade vi i Skåne och på nyår hade vi nyårsfest enligt tradition här. Maken blev förkyld i Skåne och på nyårsdagen var Saga riktigt dålig, så vi åkte till doktorn där det visade sig att hon hade begynnande öroninflammation och förkylningsvirus (möjligen RS). Idag slutade vi med antibiotikan och hon är snart frisk, hoppas jag! Det är än så länge det värsta med att ha barn, att se dem lida när dem är sjuka... det gör så ont i hjärtat att inte kunna göra något. Oj, vad mycket barnprat det blev, det var inte riktigt meningen ;)

Ha det gott allihopa så hoppas jag att vi ses framöver!
    Kram Therése

• Decorist

Hej tjejer!

Hur är det med er? Med oss är det bra. Vi jobbar på för fullt, även om det har lugnat ner sig på jobbet efter julen...äntligen! Nu satsar vi allt på våran resa som vi kommer att göra i augusti. Vi ska två veckor till Usa, och det ser vi verkligen fram emot! Vi har varit där båda två för många år sedan, men inte tillsammans. Så vi ska först till New York, sen till Orlando och till sist Miami för sol och bad!

Har ni börjat planera nåt skoj inför sommaren? Vi får ta en försommarträff sen tycker jag! Kanske åka iväg nånstans, typ Söderköping och äta glass... =)

Ha det bra!

Kram Caroline

• marfa

Hej!
    Vad trevligt att ni planerar en resa till USA, låter spännande Decorist.
    Hur går det för er Calice? Ni var väl oxå på väg dit?
    Själva har vi faktiskt tankarna på att flytta till USA ett år. Jonas jobbar på en Americansk firma här i Sverige och kan få jobb där om han vill. Så som det ser ut kanske vi åker i september.

Sen har jag en sak till att berätta. Jag kan inte hålla mig längre!!!
    Jag är också gravid. Vi ska få en liten bebis i augusti. Jag var hos Barnmoskan idag. Så nu känns det lite mer verkligt.
    Var så sugen att berätta det när Sandella berättade, men kände att det var lite tidigt. Så det är stora grejer på g.

Tycker helt klart att vi måste ses snart. Glass i Söderköping låter ju i inte helt fel. Om inte annars får det bli en Bosses.

Ha det så jättebra.
    Kram
    Marfa

• Decorist

Haha, nu börjar bebisarna komma!!
    Grattis till dig med Maria!!

Känns som vi ligger efter fast vi gifte oss först! *skratt* Vi tar resan först och så får vi sen.... David tjatar faktiskt mest om bebis just nu!

Spännande att bo ett år i Usa, du får hålla oss uppdaterade om det blir av.
    Vi har bokat resan idag, så nu känns det mer verkligt!

Lycka till med allt! Kramar Caroline

• Decorist

Kan inte låta bli att påpeka att jag skrev en väldigt lik mening som Marfa och det såg lite roligt ut när jag läste inläggen efter varann! =) Jaja, nu är jag lite trött och ska snart gå och lägga mig!

• Fru Calice

GRATTIS marfa med man!!!!! Helt underbart roligt för er! Så spännande!

Ang resa så har vi bokat vår nu. Den 29 juni åker vi till NY och är borta 9 dagar. Känns skitkul o jag längtar verkligen!

Längtar efter bebis oxå men just nu har vi inte råd så vi har inte vågat börja försöka än. Knaprar på med mina piller och hoppas på en fast tjänst till hösten på heltid som gör att man vågar satsa då! Tycker man ser magar överallt nu bara för att man själv längtar så! Men jag får intala mig att den som väntar på något gott... O så får man hoppas att man kan bli gravid oxå när man väl börjar. *Håller tummen*

Tycker för övrigt en liten försommarträff med glass låter fantastiskt bra! Åker gärna en tur med er!

Ha det gott!!
    Bamsekram

anna

• sandella

Marfa; stort GRATTIS till barnet som är på väg!! Jag är sååå glad för Er skull

Själv börjar jag förstå vad som är på G nu De senaste 2 veckorna har magen börjat växa - och det rejält. Nu är det mammabyxor som gäller, något annat är inte möjligt att knäppa över magen.
    Tack för gratulationen Tessan05

Kul med alla resor som planeras under året! USA för hela slanten verkar det som. Vi arbetade på kontrakt i Dublin ett tag och det var helkul. Några resor blir det inte för oss framöver - men Söderköping eller Bosses låter som en jättebra idé en träff innan sommaren vore väl kul också? det är såå långt till i sommar och dessutom har jag ju en liten bebis då och kasnke sitter hemma i soffan i chocktillstånd, oförmögen att ta mig någonstans

Kram!
    Sandella

• na76

Hej

Marfa: Grattis till bebisen. Hur blir det med huset om ni flyttar till USA?

Calice: Du har rätt, det är baby boom, eller så har man bara kommit upp i den åldern då alla får barn. Jag har iallfall inga planer på nåt sånt än.

En glass i Söderköping låter kul men ni ska ju komma hit först. Nån helg i mars kanske skulle passa?

Svar på tråden Linköpingsfruar