• marfa

Linköpingsfruar

Vill bara önska er alla en härlig jul.
    Jag hoppas att du får det bra Calice hos din man, och senare hos dina föräldrar. Att Na ni får en riktigt härlig jul i ert nya hus. Och att alla ni andra får en fin jul.
    Vi är i Karlstad hos mina svärföräldrar. Vi var dock hemma i Lkpg i några dagar innan och det var mysigt att få vara hemma hos mammma och pappa ett tag oxå.

Stor kram
    fru Marfa

• Svar på tråden Linköpingsfruar
  • Decorist

Mm, tacos låter jättebra!
    Jag kommer inte riktigt ihåg vägen till dig även om jag vet på ett ungefär, så jag möter gärna upp vid Fornåsakorset med...

• Fru Calice

O så kommer bökiga lilla jag... Alltså tacos kan man ju lite välja att ta vad man vill så jag kommer nog inte ha några problem. Men här kommer ändå min allergilista:

Nötter (Även jordnötter)
    Mandel
    Avokado (Tex Guacamole)
    Fisk
    Skaldjur

Ska man ta med sig något?

Ska bli jättekul att träffa er igen!

• Tessan05

Hej allihopa, är inte säker på om jag kan komma på lördag, men jag vill... men det kommer ev. en hustitt ivägen. Men det var ju så länge sedan jag träffade er. Men, om jag kan komma är det då okej att Saga följer med? Hmmm, antar att det inte finns plats i någon bil för bilstol mm, så om Saga ska med får det nog bli buss för vår del. Hur tar man sig till dig med Buss Nahreen?
    Ha det gott så hoppas jag att vi ses på lördag!

• na76

Hej

Alla är välkomna. Tessan buss 620 mot Motala. Gå av vid Gunnarslund. Det är där jag möter er andra också. Sen är det en liten bit att gå/köra till vårt hus. Det tar ca 15 min att gå.

Vad vill ni ha för tillbehör till tacosen?
    Hårda/mjuka skal?
    Jalapenos?
    Mild/hot tacosås?
    Guacamole?

Nåt annat?

Ni behöver inte ta med något. Ska bli kul att träffa alla. Ha det bra.

• Fru Calice

na
    föredrar inte något spec i "skalväg", gillar både mjuka o hårda. det andra spelar inte heller så stor roll för jag brukar inte ta något av det, så jag lägger ner min röst!

sandella
    Vad gillade du filmen? Jag tyckte den var bra, men fattar inte att sjuåringar får se den (ihop med förälder visserligen)! Tyckte den var otäck på flera ställen!

• sandella

Hej!

Ja, vad roligt det ska bli att träffas igen

Na76; vad tervligt att Du tänker bjuda på tacos Det mesta i tillbehörsväg slinker ner, så inget speciellt/extra å mina vägnar.

Som sagt, i min bil finns det plats. Jag räknar med att Calice åker med mig och eventuellt (förhoppningsvis!) Marfa.
    Ni bor ju båda ganska nära mig så jag kan svänga förbi Er, men vi kan ju bestämma exakt tid och plats senare.

Tessan05; vågar inte svara på det där med bilbarnstol, det verkar vara en vetenskap om vilken bilbarnstol som passar i vilken bil... Vi har en Passat om det ger en hint.

Calice; när vi kom hem tyckte vi att filmen var en 3:a av 5 möjliga poäng. Fantasy är egentligen inte riktigt min grej men Anders ville gärna se Narnia. Han har minnen från den när han var liten och det har inte jag, så det kanske spelade in i min något negativa attityd .
    Hur som helst så tyckte jag också att det var en vuxenfilm.

Kram! Sandella

• Fru Calice

sandella

en fråga till din man! vilken version minns han? för alla verkar minnas en tecknad version utom jag som minns en "otecknad" ifrån någon jullovsmorgon. tyckte det var jättebra då så jag hade nog högre tankar inför filmen än dig. men eg är inte fantasy min grej heller.

• sandella

Calice; han är helgarderad för han minns både en teknad version och en spelfilm

/Sandella

• marfa

Hej hej!
    Glada nyheter. Jag är ledig och kan följa med. Dessutom har syrran kalas på söndagen, så allt är perfekt.
    Jag åker gärna med dig Sandella.
    Na jag är allätare, så för mig spelar det ingen roll med tillbehör.

Jag minns spelfilmen om Narnia, speciellt Azlan. men har dock ännu inte sett filmen som går nu. Vad ger du för betyg Calice?

Ska bli kul att ses.
    Kram
    Marfa

• Fru Calice

sandella
    Skönt att äntligen få lite medhåll! Började tro att jag var galen alt hade efterkonstruerat något i huvet´!

marfa
    Härligt! Ska bli jättekul att ses igen! Filmen ger jag nog 4 tummar upp av 5. Ser fram emot att se nästa film i serien redan nu!

Svar på tråden Linköpingsfruar