• L-N

jul med kalle anka

vem kollar på kalle anka på julafton?:)
    Vi brukar alltid ha på tvn, men det är lixom mitt i maten..det blir lite halvkoll, men det ska ALLTID va på!

• Svar på tråden jul med kalle anka
  • cissilla

Ang. Trolltyg i tomte skogen, jag är 32 och kan den utantill, Och ang. Kalle så tittar hela stora familjen på det, men det pinsamma är att alla tjejer och enstaka killar sjunger med i askungens sång, med mössen, dom nya tillskotten (ev. nya pojkvänner) blir nog lite brydd... men men så är vi ;)

• L-N

ahaa..ska va beredd den tiden då!

• KCsMama

Vi blev alltid tvingade att se på Kalle Anka när vi var mindre (jag är 20år nu).
    Kan säga att ingen av barnen tyckte det var kul, bara våra föräldrar

• Hemligt ( fast inte längre)

Klart vi ser på Kalle!
    Det fina är ju att det är samma varje år, och att det varit det under en hiskeligt lång tid.

• Ladynelle

Favvoreplik från Karl-Bertil:

- Kommer inte på frågan Tyko - du har druckit glögg!!!

Annars är "straffet" Karl-Bertil får lite kul: Du får inte se hur filmen slutar!
    (Han var ju inte ens intresserad av filmen.)

• Zozo

är 31 och kan ocksa hela Trolltyg utantill..

Förresten är det NGN som kommer ihag en julkalender som handlade ngt om en gard med hustomte.. Bör ha varit tidigt 80-tal..

• Edsåsen

Zozo:
    Åh, när du säger det så, minns också den men kommer inte ihåg vad den hette.

Minns jullovsmorgon med Toffelhjältarna *ler* och Trolltider som julkalender.

• Janka

Vi runt tretti än nog rätt ålder för Trolltyg i tomteskog, jag är också helt såld på den. Och håller dessutom med någon tidigare att jag blir tokig när Ivanhoe väljer fel tjej varje år!

Och Kalle: man får nog inte vara så ung att man haft mycket tecknat att välja på - då förstår man inte tjusningen. Men jag sitter inte precis klistrad, det blir lite olika varje år beroende på var jag firar jul.

• Zozo

Sen är han ju lite mesig Ivanhoe ocksa.. sa man far kanske första honom!?

Jag haller med föregande.. Det fanns ju liksom bara tecknat pa lördagsmorgonen annars sa Kalle var en stor grej när man var liten. Inte som nu när man kan titta pa tecknat när man vill. Vi hade dessutom aldrig video, sa det blev bara när det var ngt pa tv!

• SaT

Jag är 23, och min sambo 25, och han fattar inte nåt när jag petar honom i örat å säger "gulle-gulle-gulle-gull" (när två troll frå syn på Tom och Lisa när de sitter på en sten och kramas).

• L-N

Är det nån annan som skulle vilja se sunes jul i repris då? Det var ju världens bästa julkalender!:D

• Thindris

Jag! Jag gillade Sunes jul!!! Var på gränsen "för gammal" att se sådant, men gillade verkligen den julkalendern!!

• ladyS

Jag har aldrig sett att det funnits nya avsnitt.
    Jag tycker att det är roligt att titta på kalle och även läsa tidningar mm. men jag tycker att det är tröttsamt att se samma sak år efter år. Hade varit roligt med lite variation.

• MrsLindgren

Är det inte olagligt att missa Kalle och Karl-Bertil?????

• MrsLindgren

LadyS:
    Det kanske inte är nya avsnitt men det brukar ju alltid vara en liten snutt av senaste Disneyfilmen, och det är alltid ngt nytt.

Svar på tråden jul med kalle anka