• L-N

jul med kalle anka

vem kollar på kalle anka på julafton?:)
    Vi brukar alltid ha på tvn, men det är lixom mitt i maten..det blir lite halvkoll, men det ska ALLTID va på!

• Svar på tråden jul med kalle anka
  • yamman

Samling hos föräldrarna strax efter 12. Mat vid 13. Kalle Anka för de som vill kl 15 och paketöppning kl 17. Därefter blir det sällan mer koncentrerat tevetittande på julafton men dagarna efter kommer det ju vanligtvis några "måsten", Ivanhoe har tidigare bl a varit ett av dem.

Tradition sedan "evigheternas evighet"...

• Lurline

Ville bara säga angående Trolltyg i tomeskogen är det så att det inte vet vem som har rättigheterna till den och därför kan de inte sända den. Men det finns en lite halv-bra version ute på nätet, det är typ en nån som spelat in på video från tv och sen lagt ut på nätet. Så kvalitén är inte så bra men den finns att få tag på!

• abnocto

Ingen Kalle här inte. Då passar det bättre att fika medans barnen tittar på TV. Måste jag se någon är det Tomteverkstan när tomten testar leksaker, Say MAMA. HOHOHA

• L-N

Alltså..vem e Karl-Bertil? Berätta lite vad det handlar om så kanske jag kommer på. Vilken kanal går det programmet på, förresten?

• Spanarn

KarlBertil Jonsson brukar gå ganska sent, typ halv åtta på svt. det är en tecknad film, Tage Danielsson är berättarröst. har du missat den? du MÅSTE kolla i år!

massa klassiska filmrepliker:
    -Vill du lukta på glöggen pojk?
    -Jag har närt en kommunist vid min barm!!
    -TYST! JAG SER PÅ TV! HÅLL TYYYYYST!!

• Spanarn

ahh.. jag glömde ju bästa repliken:

-det var banne mej det finaste jag har hört sen jag konfirmerades.. vill du ha ett fiiiikon??

• Edsåsen

Det är helt rätt att Trolltyg inte kan visas för att det inte är någon som äger rättigheterna till den...trist men sant.
    Men man får nöja sig med versionen som finns på nätet bättre än inget...

I år blir det helt nytt för mig/oss...bara jag och m2b, barnen är hos sin pappa, så jag har inga barn hemma denna jul, första gången sedan de föddes...men vi tar igen det på annandagen då vi ska ha vår julafton.
    Så det blir nog Kalle när jag kommer hem från jobbet, och sen får nog tv stå på...

Må så gott alla och ta hand om varann i jul...

• Texas

Ingen Kalle fan här heller. Blir helt uttråkad av att se samma program år efter år. Om de visade olika Disney filemer varje år skulle det vara en annan sak. Men Kalle Anka på julafton är något jag inte står ut med. Inte heller Ivanhoe på nyårsdagen eller backhoppningen, blää.

• SaT

Självklart Kalle på julen!

Och vet ni va, jag har Trolltyg i tomte skogen på VHS
    En liten fråga, hur gamla är ni som kan den filmen utan och innan? Jag tror att jag är lite för ung, för det har aldrig varit nån kompis som vetat vad det är.

• Spanarn

SaT

åh lyllo lyllo dig! jag är 28 så jag kan ju filmen utan å innan. har beställt den i julklapp av min bror hackerboy

Svar på tråden jul med kalle anka