jul med kalle anka
vem kollar på kalle anka på julafton?:)
Vi brukar alltid ha på tvn, men det är lixom mitt i maten..det blir lite halvkoll, men det ska ALLTID va på!
vem kollar på kalle anka på julafton?:)
Vi brukar alltid ha på tvn, men det är lixom mitt i maten..det blir lite halvkoll, men det ska ALLTID va på!
Spanarn:
Karl-Bertil.... Jovars, det går allt an! :)
Vi tittar ALLTID på Kalle Anka och har gjort så i alla år.
Efter Kalle så är det dax för julmiddagen och när den är slut är det dax för Karl-Bertil Jonssons Julafton. Det är lika viktigt som Kalle Anka.
Så vår eftermiddag brukar se ut såhär:
15:00 = Kalle Anka
17:00 = Julmiddag
19:00 = Karl-Bertil Jonssons Julafton
Efter det blir det julklappsutdelning och senare på kvällen julgodis, kaffe, kakor mm.
Jema
Vi börjar alltid med att fira hos mina föräldrar vi 13. Kalle står på, vi brukar inte följa den allihop utan det blir mycket julklappar då. Vid 17 är vi hos mina svärföräldrar och äter ett julbord till. Efter Karl Bertil är det julklappsutdelning.. för övrigt förpestar jag stunden när alla sitter helt tysta och är såå inne i Karl-Bertil... önskar mig tom bort. Jag har aldrig gillat det programmet...
Är det _ingen_ utom jag som gillar "Kan du vissla Johanna"...?
*Gaaaaaah, vad nedröstad jag känner mig! ;)*
Kirk
jaaaa!! Trolltyg i Tomteskogen
NU ere krig i tomteskooogen, bränn bränn bränn!
Å där.. Å där.. Å där.. Morsan! jag meja ner en hel tomtearmé!!
Var e Fjant? HÄR MAMMA!!
Spanarn:
*öra-till-öra-smajlande Kirk*:
Yes yes yes, tack för nostalgitrippen! *ler lyckligt;)*
Hihihihi!
jag vill oxå se det igen men vet du vad jag hört, Trolltyg i tomteskogen finns inte längre. Filmrullen har brunnit upp så tv kan inte sända det igen. *snyft*
Kan du vissla Johanna? är det med Per Oscarsson??
Jag är så trött på
Kalle Anka. Det är samma program år efter år. Hade varit roligt om dom kunde göra nya Kalle Anka serier varje jul.
Spanarn:
Ja, det är ju den!
Jag tycker den är så underbar!!!
Tidsfärgen, handlingen.. Fast den är så "solig" hela filmen, så ligger där ett allvar, en vemodig underton som jag gillar skarpt.
NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄJJJJJJJJJJJ!
Det kan inte vara sant!???!!!!!!
Men, men, men, det måste ju vara massor med folk som har den inspelad?
Det bara måste ju gå fixa nån slags kopia????
*biter frenetiskt tånaglarna medan hon klättrar runt på väggarna* :D:D:D
Lady S:
Men det är ju det som är så hääärligt! *ler*
Men för er som ändå tycker att det är så lagom härligt, utan bara urtrist; brukar de inte ha med en ny sekvens varje år också...?
:)