jul med kalle anka
vem kollar på kalle anka på julafton?:)
Vi brukar alltid ha på tvn, men det är lixom mitt i maten..det blir lite halvkoll, men det ska ALLTID va på!
vem kollar på kalle anka på julafton?:)
Vi brukar alltid ha på tvn, men det är lixom mitt i maten..det blir lite halvkoll, men det ska ALLTID va på!
Kirk
ahaa, ja vi har alltid Kan du vissla Johanna på när vi delar ut julklappar, så jag har aldrig sett den "på riktigt" liksom. Den verkar gullig! Ska försöka titta ordentligt i år
Mm, det är lite bedrövande att aldrig mer få se Tor å Lisa å deras bröllop.. men haf förtröstan! finns säkert att ladda ner från nätet.
Spanarn:
Ja, jag rekommenderar den verkligen!!
Yes, förtröstan var ordet! ;)
Hej, hallå! Här är en som alltid sitter och tittar på Kalle!
Efter det har vi Kan du vissla Johanna på medan vi gör oss i ordning för att åka vidare till släkten...
Ang Trolltyg i tomteskogen tror jag inte att den brunnit upp???
Däremot vet man inte vem som har rättigheterna till filmen( det var någon nere i Nederländerna som hade det men ingen verkar hitta dem nu)
Har för mig att det var något sådant som gör att man inte kan visa Trolltyg...
(Om den inte brunnit upp nu alltså...)
Hehe.. vi äter efter kalle. Nu är det väl mest familjens barn som tittar men jag brukar smyga dit lite för att höra "men ferdinand, varför leker inte du med de andra tjurarna, och stangas du med" etc etc
Annars hör flera (inte sa kvalitativa kanske, men känslomässigt rika) tv-program julhelgen till : Trolltyg i tomteskogen - absolut! Sound of Music och Ivanhoe..
Fast nu tittar jag sällan pa hela - jag blir sa arg pa Ivanhoe när han fortfarande tar den dumma, blonda bruden!
Senvinterbrud - aha, mycket intressant att höra att det är rättighetsbråk som ligger bakom istället för eldsvåda. Jag har också hört en annan förklaring, att en stackars praoelev skulle ha avmagnetiserat (?) filmrullen!! Det känns ju inte riktigt som sanningen, det är säkert rättighetstjafs bakom...
Zozo - jaaaa!!! Ingen nyårsdag utan Ivanhoe, men svt har ju slutat sända den
Kalle skippar jag gärna - känns trist - vet itne varför.
Möjligtvis Tomteverkstan & Ferdinand
Men Karl-Bertil Jonsson - är ett MÅSTE för mig.
Bara att lyssna på introt .......så är det JUL !
Hela familjen sitter självklart bänkade framför Kalle anka. När jag firat jul med sambons familj har de iofs också Kalle anka påslagen, men alla kollar inte. Några håller på med maten o så. Det tyckte jag kändes lite småtråkigt. Förra årent satte sambons morfar dessutom eld på en hel ljusstake mitt i det andaktsfulla ögonblicket när Kalle precis börjat, så det blev lite svårt att koncentrera sig :)
Håller med om Karl-Bertil Johnson också, och så "Tomten" av Viktor Rydberg. Det är nästan svårt att klämma in mat och klappar bland alla tv-måsten :)
Eftersom jag inte har firat jul i Sverige de senaste åren så saknar jag både Kalle och Karl-Bertil!! Undrar om Karl-Bertil finns på dvd... Någon som vet?
Jag har hört att den som hade rättigheterna till Trolltyg dog och att denne inte har någon arvinge. I och med det så får den inte visas då ingen har rättigheterna nu...
Vet inte om deta är sant dock...
Den finns att få tag i på internet.. om man säger så...