Inlägg från: Charleston |Visa alla inlägg
  • Charleston

    Göteborg (med omnejd) 2006 #3

    ...och jag knep det första "riktiga" inlägget... ;) ;) ;)

    Sitter fortfarande med fotograffrågan - alternativet för 12 000:- kändes ju föga aktuellt... Har nu eg. 3 alternativ som vi skall kolla upp lite närmare - det visade sig efter en noggrannare inventering i beknatskapskretsen att det fanns fler bekantas bekanta som är fotografer... (? en bekant till min pappa som är en erkänd och duktig - och erkänt duktig;) fotograf som kan tänka sig att ställa upp utan att vi blir ruinerade.

    Har nu också prelbokat båttaxi ut till Vinga för mig och brudgummen, tärna, bestman, präst, fotograf och ev. solister -det har jag inte rikigt tagit i ännu, men jag har lite kontakter inom det området, så det hoppas jag inte skall vara några större problem.

    En helt annan fråga; ni som är "embossare", är det någon av er som låtit göra en egen stämpel nån´ gång? Hos vem? Kostnad? Leveranstid? Blev ni nöjda? Många frågor - många svar?!?

    Ivkäll ska vi ha julfest på jobbet! ;)

    Ha det bra alla!

    /Charleston

  • Charleston

    Tack, Yrvädret! Ja, visst är det lite coolt med Vinga, det tycker vi också! ;) Har du varit där? Det är jättefint tycker vi, lagom saltstänkt, kargt, lagom "klippigt", stoooor solchans - an av västkustens säkraste faktiskt ;) vi var där ute i augusti, det spöregnade i stan´ men på Vinga sken solen... Sen blir det ju en del Taube-tema förståss, änna Gööötebossskt så de´ förslår ;)

    Bra info om egengjorda stämplar också, kollade Inkywings, men nästa best. blir i slutet av januari med 2 veckors leveranstid, så det känns lite, lite sent. Ska leta vidare, det finns tydligen en butik någonstans i kvarteren runt gamla Sheraton som gör stämplar på beställning. Jag ska kolla där + en kile i Malmö somtydligen gör också, såg en länk i en annan tråd här på BT. THANX anyway!

  • Charleston

    Jag har varit där!!! (På brudbukettutställningen på bibblan alltså...) Den är 1 trappa upp, åt "tidskriftshållet" mestadels. Det var mycket fina blomsterarrangemang - en del av blommorna började dock ledsna lite, så jag antar att det kommer att se än mer "sorgliga" ut imorgon, men det var i alla fall inspirerande och gav mig några HELT nya idéer!!! (Som jag hoppas kan funka, för det kändes klockrent när jag kom på det... ;) TACK för tipset om utställnngen,Torvan!!!
    (Sedan fortsatte eftermiddagen med att jag vann en liten ask Marabou-hjärtan i ett chokladhjul på Liseberg - jag som ALDRIG vinner nåt´... ;) Bra dag va´?! ;)

  • Charleston

    Tack Yrvädret!!! Jag tänkte ta mig en tur till Arkivet i mellandagarna, hade hört talas om att de gör egna stämplar redan innan du sa det, men nu fick jag det ju bekräftat + prisuppgift. SUPER!!!
    (Och lycka till med allt julstök... jag blev tvärtom glatt överraskad av att min sambo INTE ska jobba imorrn´ som jag trott, så nu blev vi 2 på det lilla av julbestyren som fortfarande är kvar. Bra va´?)

    Ha en riktigt GOD JUL allihopa!!!

    /Charleston

  • Charleston

    Idag har jag gjort världens fynd!!! Vi var ute idag strax innan lunch och inhandlade 48 st champagneglas à 1 kr./st. Bra va´?!?
    (Känns alltid lite lyxigare att skåla i riktiga glas än i plast... dessutom kostar ju plastglasen - som tyvärr också brukar var rätt fula - oftast mer än 1 krona, så det känns som om vi gjorde ett riktigt kap!!! ;) (Och det blev säkert MASSOR av insparade pengar att lägga på något roligare, jag menar vad är väl tid - vi gick från jobbet bägge två -, bensin - vi fick till 2 butiker dessutom, för de var slut i den ena -, när man får riktigt fina champagneglas för 1 spänn... ;) :) (Och VEM lurar man mer än sig själv... Men, det kan det va´ värt ibland...)

    Kram på er!

  • Charleston

    Hej!

    Slutet av januari passar mig bättre för en fikastund...
    Ni vet väl att det är bröllopsmässa på mässan i Gbg den 23-26/2?!? www.fest-brollop.se/ fast då vill väl alla gå med sina blivande äkta hälfter förstås... ;)
    Idag har vi gjort första sonderingen vad gäller ring!!!Det slutade egentligen bara med att vi kom fram till att prata ihop oss lite mer själva, och sedan beställa en tid för att prata med guldsmeden tillika designern i dett fall. Vart har ni köpt/tittat på era ringar?!? Någon som låtit designa egen?!? Tips på duktiga guldsmeder i Gbg tages tacksamt emot!

    Vi var inne på arkivet också och kollade upp stämplar + ev. låta göra en egen och det lutar nog åt det. (Och sen gick jag raka vägen till bibblan och lånade 4 böcker om embossing och kortmakeri, så nu ska vi slå våra kloka huvuden ihop och koka ihop nåt´ riktigt fint hoppas jag... (Har ju tur som har en blivande make med både blick, känsla och intresse för/av grafik, typografi, färg och form och allt annat som kan behövas i sammanhanget... ;):)

    Och Vårbrud, jag ska ha dig i åtanke om vi har några glas kvar efter skål på Vingas klippor samt 90 minuters båtfärd... ;)

  • Charleston

    Hej, jag kan oxå fika den 1 feb, så jag skriver på mig också!
    Igår bokade vi - eller rättare sagt den stolte blivande äkta mannen - bröllopssvit... De många små "bäckarna" börjar "rinna till" alltmer... (och i helgen ska vi spåna ännu fler tips och idéer med min bror och svägerska som gifte sig i augusti...)

    Fick ingen "respons" på min ring- och guldsmedsfråga (sid 9) Är det ingen annan här som låtit göra egen ring?!? Vart gick ni i så fall? Hur var det?

    Fika 1/2
    princess
    princess_edition
    Vårbrud06
    Yrvädret
    loppalina
    HanOchJag
    Charleston

  • Charleston

    OK, 2 som gått till Nordstans Guld... Måste bara fråga; det är väl inte den mittemot Handsmakarn´ (och bredvid HM:s underkläder) i 5:an, eller?!?

  • Charleston

    Hej Wedding2006!

    (Har ni hittat lokal ännu? Har följt dina bryderier i en annan tråd...)

    Vår planerade fika den 1/2 är nog inte planerad till annat än just att den ska vara den 1/2... Tid och plats är inte bestämt ännu, vad jag vet, eller?

    Sist vi träffades togs ett demokratiskt beslut ;) här i tråden om tid och plats!

    /Charleston

  • Charleston

    Wedding 2006

    Vi gav upp hela "havstanken"... Vi ska vara i Direktörvillan i Trädgårdsföreningen istället, det blir jättebra tror jag! Ligger jättefint precis vid rosenträdgården, fin lokal, bra pris och eget litet kök. Ska titta en gång till tillsammans med kocken troligen nästa vecka.

  • Charleston

    Princessdiamond

    Kan tipsa dig om Carnival Cruiselines som kan vara lite billigare än exvis Celebrity och de andra "mer kända" - för oss svenskar mer kända iaf. Var själv på kryssning för 2 år sedan med just Carnival, eftersom jag har en väninna som då jobbade ombord. (Vi bokade i okt och åkte i månadsskiftet jan-feb, utsides 2 bäddshytt och vill minnas att själva kryssen gick på ca. $ 400 p/p för 7 dagar- allt inkluderat!) Om du inte vill boka på nätet helt och hållet finns det en resebyrå i Köpenhamn man kan boka via, det gjorde vi och det var jättesmidigt. (Tjejen jag hade kontakt med pratade väldigt lättförstelig danska ;)

    Kolla www.carnivalcruiselines.com/ så kan du kika mer!

    Lycka till!

    (Fast det kan ju vara kul med "bara" Philadelphia oxå, precis som du säger...) ;)

  • Charleston

    Hej!

    Det finns ingen möjlighet att skjuta lite på det imorrn´? (Typ till 17:30-18?)Det finns ju en del ställen nedåt kvarteren Kungsgatan-Vallgatan-Fredsgatan (typ Fröken Olssons, Condeco, Café Vallgatan och sånt´, fast där kanske ni varit på era tidigare träffar?!) P på Heden eller i NK:s p-hus är väl OK i så fall och "samling" vid Kopparmärra om vi inte bestämmer ett ställe, eller?!?!?

    Det verkar ju som en del droppat av av olika anledningar nu på slutet, så vi blir kanske inte sååå många?

    /Charleston

  • Charleston

    Hej!

    Jag kommer, men jag hinner inte till 17, så jag ansluter vid ½ 6 direkt på Condeco vid Harry Hjörnes plats (är det ju egentligen, om man ska va´ petig...) istället!

    Ska bli kul att ses igen!

    /Charleston

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #3